[RN Megane Scenic I ph2 1.6 16V] Poziom oleju w silniku
Moderator: Grupa Moderatorów
- MarcinD
- KLUBOWICZ
- Posty: 710
- Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
- Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: SCI
- Kontakt:
[RN Megane Scenic I ph2 1.6 16V] Poziom oleju w silniku
Witam . Mam problem albo raczej pytanie co do oleju w moim samochodzie, a konkretnie, do wskazań poziomu tegoż oleju. Mój komputer pokładowy pokazuje przy uruchamianiu "oil ok" a po naciśnięciu klawisza funkcyjnego liczbę kratek, jakie odpowiadają poziomowi oleju. I teraz zagwozdka, bo już dwa razy zdarzyło mi się, że nie wyświetliły się wszystkie kratki poziomu oleju. Za pierwszym razem z ostatniej kratki wyświetliła się tylko jedna linia, a po zgaszeniu silnika z powrotem świeciły się wszystkie kratki, dzisiaj - z dwóch ostatnich kratek paliły się tylko po jednej linii z każdej kratki, a po zapaleniu silnika, zgaszeniu i kontroli świeciły się wszystkie. Na bagnecie przy zgaszonym, zimnym silniku poziom jest na wysokości połowy... Coś się dzieje się czy to norma :> ?
- MarcinD
- KLUBOWICZ
- Posty: 710
- Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
- Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: SCI
- Kontakt:
- MarcinD
- KLUBOWICZ
- Posty: 710
- Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
- Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: SCI
- Kontakt:
- jerzyf
- Forumowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: czwartek, 17 grudnia 2009, 23:00
- Lokalizacja: Warszawa
Gdy silnik jest po wymianie oleju i jest go dużo to wskaźnik zawsze pokazuje full, ale gdy od wymiany minęło sporo czasu (kilometrów) to oleju w misce niestety trochę a czasem więcej ubywa. W tej sytuacji, gdy samochód dłuższy czas stoi to olej spływa do miski olejowej i wskaźnik pokazuje, full ale gdy go uruchomimy a nie raz wystarczy nawet tylko zakręcić rozrusznikiem to olej „rozchodzi” się po całym silniku i w misce jest go mniej i wskaźnik pokazuje o 1-2 kreski mniej. To zjawisko też zaobserwowałem u siebie i trzeba wzmóc czujność, co do stanu oleju.MarcinD pisze:Nie no wiadomo, kontrola oleju na bagnecie co jakiś czas . Po prostu zmiana na wyświetlaczu trochę mnie zaskoczyła bo zrobiło się to pierwszy raz i to na zasadzie, że raz pokazuje pełno, raz trochę mniej .
Jerzy
- MarcinD
- KLUBOWICZ
- Posty: 710
- Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
- Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: SCI
- Kontakt:
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 2207
- Rejestracja: wtorek, 18 listopada 2008, 11:49
- Renault: Megane II Grand Tour
- Silnik: 1.9 dci
- Lokalizacja: Wałbrzych
Przy 140kkm ? A teraz masz 126kkm ? Domyślam się, że przejechanych jest 6 kkm ? Na 1000 km może ubyć około 100 ml -to jest takie jeszcze w normie.
Teraz kwestia ile Ci faktycznie tego oleju zalali i ile ilościowo go ubyło. Rozumiem, że Szczeniak nie znaczy terenu po długim (np nocnym) postoju ? Sprawdzić też można, czy gdzieś się nie poci....
Teraz kwestia ile Ci faktycznie tego oleju zalali i ile ilościowo go ubyło. Rozumiem, że Szczeniak nie znaczy terenu po długim (np nocnym) postoju ? Sprawdzić też można, czy gdzieś się nie poci....
- MarcinD
- KLUBOWICZ
- Posty: 710
- Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
- Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: SCI
- Kontakt:
No oczywiście pokręciłem . Przy wymianie oleju 1-ego kwietnia miałem 123 102km, w tej chwili mam nakręcone tyle, ile podałem czyli 125 961km (ostatnie tankowanie kilka dni temu). Autko jest czyste pod maską oraz na podwoziu (badałem amortyzatory oraz zawieszenie więc pewnie mechanik by coś powiedział, gdyby zobaczył olej) a po nocy nie ma śladów. W takim razie kontroluję i się nie denerwuję .
- MarcinD
- KLUBOWICZ
- Posty: 710
- Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
- Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: SCI
- Kontakt:
- MarcinD
- KLUBOWICZ
- Posty: 710
- Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
- Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: SCI
- Kontakt:
Akurat mam zabawę na wakacje
Edit: Dzisiaj sprawdziłem ponownie poziom oleju, auto stało na płasko od soboty... Poziom był taki, jak w dniu wymiany - trzy czwarte na krótkim bagnecie pomiędzy oznaczeniami. Heh, to ja już nie wiem, o co chodzi. Chyba elektroniczny czujnik zgłupiał, bo widziałem niepełne kratki w sytuacji takiej: zatrzymałem się na stacji benzynowej (po jeździe która doprowadziła do rozgrzania silnika do normalnej temperatury), zgasiłem silnik, po czym przekręciłem kluczyk o dwa stopnie, by spisać dane z komputera... Pewnie olej był na silniku a nie w misce i stąd takie wskazanie... Na razie nie dolewam, acz kontroluję .
Edit: Dzisiaj sprawdziłem ponownie poziom oleju, auto stało na płasko od soboty... Poziom był taki, jak w dniu wymiany - trzy czwarte na krótkim bagnecie pomiędzy oznaczeniami. Heh, to ja już nie wiem, o co chodzi. Chyba elektroniczny czujnik zgłupiał, bo widziałem niepełne kratki w sytuacji takiej: zatrzymałem się na stacji benzynowej (po jeździe która doprowadziła do rozgrzania silnika do normalnej temperatury), zgasiłem silnik, po czym przekręciłem kluczyk o dwa stopnie, by spisać dane z komputera... Pewnie olej był na silniku a nie w misce i stąd takie wskazanie... Na razie nie dolewam, acz kontroluję .