iparts></a>
<a href= francuskie

[RMS ph1 '97 1,6 8v] JAK WYMONTOWAĆ NAGRZEWNICE?

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
xXZENXx
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: sobota, 19 grudnia 2009, 14:29
Renault: R19 SCENIC1 i 2
Silnik: 1_7 1_6 1_9 dci
Lokalizacja: LESZNO WLKP
Kontakt:

[RMS ph1 '97 1,6 8v] JAK WYMONTOWAĆ NAGRZEWNICE?

Post autor: xXZENXx »

wklejam bo temat został zmnknięty wcześniej:

Jezeli to Megane I ph I (czyli do 99r) to tu masz opis:

1. wyciągamy czarną atape plastilową która znajduje sie między pasażerami jest ona wsiskana na 4 zatrzaskach (przykrywa ona całą nagrzewnice czyli tą czarną skrzynke którą widać jak spojżymy z lewej lub prawej stroy na dole przy pedałąch lub od strony pasaż.) wyciągamy zapalniczke, mocowana jest na 2 śruby potem odsłanaiają sie jeszcze 2 wykręcamy i delikatnie wyjmujemy kokpit steryjący dmuchawą i ogrzewaniem odłnczamy wsuwki(kable) i na kolanach odpinamy 2 zawleczki od czerwonego i niebieskiego przewodu(u mnie takie kolorki były;) odczepiamy linki i gotowe.... do tej dziury widzimy 4 śruby odkręcamy te 2 niżej które trzymaja taką blache która jest przykręcona kluczem nr 13 na dole wyciągamy ją i odczepiamy od niej kable antene itp i yjmyjemy taki plasticzek wysuwając go z małymi oporami w strone pasażera...

2 wyciągamy atrapy głośników te zaraz pod szybą ( z przodu) wyciągamy głośniki i odkręcamy śrubki po jednej ze strony... podwarzamy górny kokpit i już go nie ma

3 ukazały nam się dwie śruby (rozmiar 13) najlepiej kluczem rurką odkręcić je i są jeszcze dwie na dole pod atrapkami gdy już nie ma śrub można delikatnie ściągać kokpit co prawda tylko jakieś 5 do 10 cm ale tyle wystarczy a bez tego ani rusz... trzeba uważać na słupki przy przedniej szybie bo są z plastyku żeby ich nie połamać naciskamy na nie palcami dość mocno jednocześnie ciągnąc kokpit... z jednej i drógiej strony (żeby było odkręciłęm obudowe kierownicy od dołu 3 sruby zchodzi dolna atrapka skręcamy kierownicą na tyle że ukazują się śruby mocujące górną atrapke raz w lewo i prawo. teraz możemy odchylić kokpit nasze 10 cm....!!! dobrze robić to gdy ktoś pomaga. teraz zostały tylko 2 śruby trzymające nagrzewnice...

4 ściągamy wycieraczki (moga być z nimi duże problemy ponieważ są zapieczone dlatego dobrze jest je polać środkiem penetrującym dzien przed i przed samym rozbieraniem... odkręcamy kilka śrub trzymających atrapki zewnętrznego podszybia mamy na wierzchu filtr pyłkowy(oczywiście w czarnej skrzyni przed kierowcą) akumulator dobrze widoczny którego trzeba wyciągnąć ponieważ trzeba sie dostać do sruby tzymającej od góry tą czarną skrzynkę w sirodku w której znajduje sie nagrzewnicażeby ją odkręcić dobrze jest odczepićwszystkie wsywki za akumulatorem... czyli te og grzałek od silnika wycieraczek itp jak dobrze pamietam są 3 wsuwki i jest śruba nr 10 dobrze widoczna;) odkręcamy ją potem odkręcamy śrube nr 10 trzymająca pojemnik z filtrem pyłkowym do wiatraka dmuchawy... śruba na widoku pozioma gdy to zrobiliśmy cały pojemnik na m sie rusza.... ale....

5 ściagamy uszczelkę która idzie od jednego boku do prawego przed akumulatorem i po prawej stronie widać blache która jest przed skrzynią z filtrm pyłkowym odkręcamy ją kluczem nr 10 (5 śrub) i odkręcamy wszystko co jest do tej blachy przykręcone jeśli macie gaz to mog abyć tu przykręcone sterowniki albo coś podobnego... wyciągamy blache odkręcamy silniczek sterujący obrotami czy cos takiego 2 śrubki trzeba to zrobić bo jak zauważyliście już blokuje nam o niego to wielkie czarne pudło z filtrem... i zaraz przed tym silniczkiem jakaś sonda chyba lambda nie wiem mechanikiem nie jestem też 2 śrubki płaski śrubokręt i jeszcze kluczem nr 13 jeśli macie belke poprzeczna od nasany amortyzatora(wspornik) nie trzeba ale można go odkręcić wystarczy od strony gdzie nam potrzeba... teraz wyciągamy to całe pudło które nam przeszkadzało żeby odkręcić ostatnią srube trzymającą nagrzewnice w czarnym dużym pudełku...

6 teraz kolej spuścić płyn z ukąłdu ja odczepiłem... nie pamiętam który ale to nie żadna filozofia.. odczepić przewody doprowadzające płyn do nagrzewnicy urzywając kombinerek...

7 teraz w 2 osoby jedna podnosi lekko pulpit 2 stara się jak najbardziej wysunąć w strone pasażera całą nagrzewnicy przekręcając ją tak aby byo można wysunąć samą nagrzewnice z srodka od strony pedałów... i już;)

(opis kolegi Grucha020)



czy w podobny sposób można dobrać sie do nagrzewnicy w SCENICU PH1
Ostatnio zmieniony środa, 23 grudnia 2009, 11:57 przez xXZENXx, łącznie zmieniany 1 raz.

krzysiek79

Post autor: krzysiek79 »

w scenicu jest inaczej :D
przy nogach kierowcy tam gdzie jest nawiew musisz zdemontowac kratke i juz widac nagrzewnice potem tylko odpinasz weze i wyciagasz ja na zewnatrz oczywiscie wczesniej wylej płyn odpinajac weze od termostatu wejscie i wyjscie na nagrzewnice,

Awatar użytkownika
xXZENXx
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: sobota, 19 grudnia 2009, 14:29
Renault: R19 SCENIC1 i 2
Silnik: 1_7 1_6 1_9 dci
Lokalizacja: LESZNO WLKP
Kontakt:

Post autor: xXZENXx »

dodaje jeszcze linki z fotkami ktore mogą bardzo pomóc

http://www.megane.com.pl/printview.php? ... ff5cd74f28

http://www.nagrzewnica.jpg.pl/prywatna_ ... 90759.html


i życzę miłej zabawy zdziwko

lub uproszczona wersja dla leniwych

Wymiana nagrzewnicy była robiona w Megane Coupe Ph1.

Potrzebne narzędzia :
- śrubokręty krzyżakowy i płaski średniej wielkości
- klucze nasadowy 10 , płaski 10,13,16
- klucze typu trox najlepiej w formie śrubokręta ( nie fajki - szybszy i łatwiejszy montaż )
- kombinerki duże
- latarka
- dwa zaciski. Użyłem zwykłych plastikowych koszt 4zł sztuka


1) Wyjmujemy zapalniczkę i odkręcamy 4 widoczne śruby klucz trox.
2) Teraz możemy wyjąć panel sterowania ogrzewaniem. Odłączamy linki sterowania ogrzewaniem
3) Po wyjęciu panelu ogrzewania widzimy w głębi 4 śruby. Odkręcamy 2 dolne
4) Teraz delikatnie podważamy osłony głośników na podszybiu i odkręcany widoczne śruby.
5) Wyjmujemy głośniki i wyjmujemy górną część deski rozdzielczej. mocowana na zatrzaskach. Trzeba ją z wyczuciem szarpnąć i łatwo zejdzie.

6) Ukazały nam się 2 śruby koło głośników. Odkręcamy klucz nasadowy głęboki 13.
7) Odkręcamy śruby mocowania licznika i zegarka
8) Po lewej stronie zdejmujemy osłonę skrzynki bezpieczników odkręcamy 3 śruby i wyjmujemy element regulacji pozycji świateł.
9) W dolnych lewym i prawy rogu deski rozdzielczej na wysokości głośników drzwi za pomocą śrubokręta ściągamy zaślepki i odkręcamy kolejne dwie śruby - klucz 13.
10) Wyjmujemy uszczelki drzwi (od połowy do końca wysokości słupków). Demontujemy plastikowe osłony słupków. Montowane są na wcisk. Chwytamy je od dołu w 1/3 wysokości od góry jedną ręką i w dolnej części 2 ręką. Używając niewielkiej siły ciągniemy z wyczuciem.
11) Odkręcamy trzy śruby trox mocowania dolnej osłony kierownicy. Po jej zdjęciu odkręcamy następne 2 - górna osłona i kolejne dwie mocowanie kokpitu.
12) Demontujemy wycieraczkę po stronie akumulatora: najpierw plastikowa osłona, następnie śruba ( klucz 16). Jeżeli wycieraczka nie chce zejść chwytamy ją za dolną część ramienia i kręcimy dokoła własnej osi. Zejdzie bez problemu.

13) Zdejmujemy kratę przykrywającą akumulator 1 śrubka typu trox, wyjmujemy akumulator, rozłączamy wszystkie kostki na widocznej w głębi plastikowej płycie i odkręcamy śrubę mocującą moduł nagrzewnicy.

!!! Taka sama śruba jest z drugiej strony tam gdzie znajduje się filtr kabinowy. Niestety u mnie w tym miejscu jest chłodnica klimatyzacji i nie mogłem wymontować modułu filtru żeby się do niej dostać. Mocne pociągnięcie nagrzewnicy załatwiło sprawę (Śruba od środka mocowana jest na metalowej zapince i wyszła bez większych oporów.
14) Spuszczamy płyn z nagrzewnicy i odłączmy przewody nagrzewnicy przy samej ścianie grodziowej. Zaciski zakładamy na przewody dochodzące do nagrzewnicy żeby nie pozbyć się płyny chłodzącego z układy chłodzenia.

15) Teraz otwieramy drzwi lewe i prawe i ciągniemy za kokpit delikatnie od strony kierownicy i mocniej od strony pasażera. Zamykamy drzwi.
16) Wyjmujemy cały moduł z nagrzewnicą w stronę pasażera. Trzeba go delikatnie szarpnąć i wyjdzie.
17) Odkręcamy trzy śruby trox z bocznego panelu i wyjmujemy nagrzewnicę.
18) Potem wystarczy poodginać te ząbki z metalowego kołnierza wyczyścić nagrzewnicę (rurki) z osadu – wszystkie metody dobre (przetykanie, odkamieniacze, cify-syfy itp.)
19) Składamy całość w odwrotnej kolejności. Zalewamy układ płynem, odpowietrzamy i kończymy browarka

Życzę powodzenia

Wymiana nagrzewnicy była robiona w Megane Scenic Ph1.

Należy również odkręcić taką samą śrubkę, która mocuje aluminiowe rurki doprowadzającą i odprowadzającą płyn chłodniczy aby było możliwe lekkie odgięcie tych rurek.
A więc:
1.Odkręcamy śrubki na rysunku i tę w głębi miedzy rurkami
2. Śrubokrętem płaskim roztłaczamy rurki od wlotów. Ruch rurek do góry. Należy uważać, aby nie zgubić dwóch oringów, które są na trzpieniach rurek. Mogą się przydać, jeśli oprócz ciepła chcemy mieć szczelność układu chłodzenia.
2. Wysuwamy nagrzewnicę parę minimetrów w lewą stronę auta.
3. Zdejmujemy plastikowy kołnierz mocujący pionowo w dół.
4. Wyciągamy nagrzewnicę uważając, aby zbytnio nie pogiąć aluminiowych blaszek nagrzewnicy.
5. Rozbieramy nagrzewnicę wg opisu wyżej.
W każdym razie po kolei przepuściłem czystą wodę przez każdą miedzianą rurkę aż wypłynie z drugiej strony. Dobrze by było zrobić to pod ciśnieniem i w obie strony.

zdjęcia w powyższych linkach
w czym jesteś tym się stajesz
jak sie kasa znajdzie to....
http://www.youtube.com/watch?v=g-NopML2 ... re=related

ODPOWIEDZ