[Scenic II] wymiana klocków hamulcowych z tyłu
: piątek, 22 maja 2009, 08:27
Manual ten pozwoli na wymianę klocków bez konieczności stosowania specjalistycznych narzędzi.
1. wyłączamy automatyczny hamulec ręczny - po zgaszeniu silnika należy pociągnąć dźwignię i nacisnąć przycisk, zgaśnie czerwona dioda
po otwarciu drzwi zacznie mrugać i wydawać sygnał dźwiękowy
2. demontujemy koła
3. odkręcamy górną i dolną śrubę trzymającą zacisk (kluczem z nasadką)
4. jeżeli zacisk jest zapieczony pobijamy delikatnie młotkiem żeby go rozruszać
5. wyjmujemy klocki (tutaj bez młotka już nie pójdzie)
ich kształt pozwala na zbijanie ich od góry (nie należy się przejmować spinkami na klockach bo na nowych i tak mamy nowe)
asekuracyjnie możemy podkładać śrubokręt między tarczę a klocek aby równomiernie wychodził
należy zwrócić uwagę na dwie metalowe blaszki w które wkładany jest klocek - nie należy ich wyginać bądź urywać
6. zakładamy nowe klocki wkładając od góry (stare wyciągaliśmy przez wysuwanie w bok) i delikatnie pobijamy z góry
7. demontujemy sprężynę i linkę ręcznego
8. popuszczamy odpowietrzenie tłoczka
9. szczypcami lub kombinerkami wkręcamy w prawo tłoczek jednocześnie go wciskając
popuszczenie odpowietrznika pozwala na zredukowanie ciśnienia w układzie hamulcowym dzięki czemu wkręcenie tłoczka nie wymaga takiego wysiłku
skutkiem ubocznym jest wylewający się płyn hamulcowy który potem należy uzupełnić
10. jak wkręcimy tłoczek to zakręcamy odpowietrznik i montujemy zacisk
11. zakładamy linkę ręcznego i sprężynkę
12. wsiadamy do samochodu i pompujemy na sucho pedał hamulca 5-6 razy
13. zapalamy samochód i pompujemy jeszcze 15-20 razy
14. przykręcamy koła
nie należy zaciągać hamulca ręcznego przed wykonaniem pkt 12 i 13 ponieważ grozi to zablokowaniem tłoczka i ponownym rozbieraniem elementów
Instrukcja została sporządzona na podstawie wymiany klocków w Scenicu II z 2004 roku
Analogiczna jest dla Renault Megane II z tego okresu
1. wyłączamy automatyczny hamulec ręczny - po zgaszeniu silnika należy pociągnąć dźwignię i nacisnąć przycisk, zgaśnie czerwona dioda
po otwarciu drzwi zacznie mrugać i wydawać sygnał dźwiękowy
2. demontujemy koła
3. odkręcamy górną i dolną śrubę trzymającą zacisk (kluczem z nasadką)
4. jeżeli zacisk jest zapieczony pobijamy delikatnie młotkiem żeby go rozruszać
5. wyjmujemy klocki (tutaj bez młotka już nie pójdzie)
ich kształt pozwala na zbijanie ich od góry (nie należy się przejmować spinkami na klockach bo na nowych i tak mamy nowe)
asekuracyjnie możemy podkładać śrubokręt między tarczę a klocek aby równomiernie wychodził
należy zwrócić uwagę na dwie metalowe blaszki w które wkładany jest klocek - nie należy ich wyginać bądź urywać
6. zakładamy nowe klocki wkładając od góry (stare wyciągaliśmy przez wysuwanie w bok) i delikatnie pobijamy z góry
7. demontujemy sprężynę i linkę ręcznego
8. popuszczamy odpowietrzenie tłoczka
9. szczypcami lub kombinerkami wkręcamy w prawo tłoczek jednocześnie go wciskając
popuszczenie odpowietrznika pozwala na zredukowanie ciśnienia w układzie hamulcowym dzięki czemu wkręcenie tłoczka nie wymaga takiego wysiłku
skutkiem ubocznym jest wylewający się płyn hamulcowy który potem należy uzupełnić
10. jak wkręcimy tłoczek to zakręcamy odpowietrznik i montujemy zacisk
11. zakładamy linkę ręcznego i sprężynkę
12. wsiadamy do samochodu i pompujemy na sucho pedał hamulca 5-6 razy
13. zapalamy samochód i pompujemy jeszcze 15-20 razy
14. przykręcamy koła
nie należy zaciągać hamulca ręcznego przed wykonaniem pkt 12 i 13 ponieważ grozi to zablokowaniem tłoczka i ponownym rozbieraniem elementów
Instrukcja została sporządzona na podstawie wymiany klocków w Scenicu II z 2004 roku
Analogiczna jest dla Renault Megane II z tego okresu