[Scenic II] wymiana klocków hamulcowych z tyłu
Moderator: Grupa Moderatorów
- Sweeper
- KLUBOWICZ
- Posty: 225
- Rejestracja: czwartek, 26 czerwca 2008, 08:50
- Renault: Scenic II
- Silnik: 1.9 dCi
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
[Scenic II] wymiana klocków hamulcowych z tyłu
Manual ten pozwoli na wymianę klocków bez konieczności stosowania specjalistycznych narzędzi.
1. wyłączamy automatyczny hamulec ręczny - po zgaszeniu silnika należy pociągnąć dźwignię i nacisnąć przycisk, zgaśnie czerwona dioda
po otwarciu drzwi zacznie mrugać i wydawać sygnał dźwiękowy
2. demontujemy koła
3. odkręcamy górną i dolną śrubę trzymającą zacisk (kluczem z nasadką)
4. jeżeli zacisk jest zapieczony pobijamy delikatnie młotkiem żeby go rozruszać
5. wyjmujemy klocki (tutaj bez młotka już nie pójdzie)
ich kształt pozwala na zbijanie ich od góry (nie należy się przejmować spinkami na klockach bo na nowych i tak mamy nowe)
asekuracyjnie możemy podkładać śrubokręt między tarczę a klocek aby równomiernie wychodził
należy zwrócić uwagę na dwie metalowe blaszki w które wkładany jest klocek - nie należy ich wyginać bądź urywać
6. zakładamy nowe klocki wkładając od góry (stare wyciągaliśmy przez wysuwanie w bok) i delikatnie pobijamy z góry
7. demontujemy sprężynę i linkę ręcznego
8. popuszczamy odpowietrzenie tłoczka
9. szczypcami lub kombinerkami wkręcamy w prawo tłoczek jednocześnie go wciskając
popuszczenie odpowietrznika pozwala na zredukowanie ciśnienia w układzie hamulcowym dzięki czemu wkręcenie tłoczka nie wymaga takiego wysiłku
skutkiem ubocznym jest wylewający się płyn hamulcowy który potem należy uzupełnić
10. jak wkręcimy tłoczek to zakręcamy odpowietrznik i montujemy zacisk
11. zakładamy linkę ręcznego i sprężynkę
12. wsiadamy do samochodu i pompujemy na sucho pedał hamulca 5-6 razy
13. zapalamy samochód i pompujemy jeszcze 15-20 razy
14. przykręcamy koła
nie należy zaciągać hamulca ręcznego przed wykonaniem pkt 12 i 13 ponieważ grozi to zablokowaniem tłoczka i ponownym rozbieraniem elementów
Instrukcja została sporządzona na podstawie wymiany klocków w Scenicu II z 2004 roku
Analogiczna jest dla Renault Megane II z tego okresu
1. wyłączamy automatyczny hamulec ręczny - po zgaszeniu silnika należy pociągnąć dźwignię i nacisnąć przycisk, zgaśnie czerwona dioda
po otwarciu drzwi zacznie mrugać i wydawać sygnał dźwiękowy
2. demontujemy koła
3. odkręcamy górną i dolną śrubę trzymającą zacisk (kluczem z nasadką)
4. jeżeli zacisk jest zapieczony pobijamy delikatnie młotkiem żeby go rozruszać
5. wyjmujemy klocki (tutaj bez młotka już nie pójdzie)
ich kształt pozwala na zbijanie ich od góry (nie należy się przejmować spinkami na klockach bo na nowych i tak mamy nowe)
asekuracyjnie możemy podkładać śrubokręt między tarczę a klocek aby równomiernie wychodził
należy zwrócić uwagę na dwie metalowe blaszki w które wkładany jest klocek - nie należy ich wyginać bądź urywać
6. zakładamy nowe klocki wkładając od góry (stare wyciągaliśmy przez wysuwanie w bok) i delikatnie pobijamy z góry
7. demontujemy sprężynę i linkę ręcznego
8. popuszczamy odpowietrzenie tłoczka
9. szczypcami lub kombinerkami wkręcamy w prawo tłoczek jednocześnie go wciskając
popuszczenie odpowietrznika pozwala na zredukowanie ciśnienia w układzie hamulcowym dzięki czemu wkręcenie tłoczka nie wymaga takiego wysiłku
skutkiem ubocznym jest wylewający się płyn hamulcowy który potem należy uzupełnić
10. jak wkręcimy tłoczek to zakręcamy odpowietrznik i montujemy zacisk
11. zakładamy linkę ręcznego i sprężynkę
12. wsiadamy do samochodu i pompujemy na sucho pedał hamulca 5-6 razy
13. zapalamy samochód i pompujemy jeszcze 15-20 razy
14. przykręcamy koła
nie należy zaciągać hamulca ręcznego przed wykonaniem pkt 12 i 13 ponieważ grozi to zablokowaniem tłoczka i ponownym rozbieraniem elementów
Instrukcja została sporządzona na podstawie wymiany klocków w Scenicu II z 2004 roku
Analogiczna jest dla Renault Megane II z tego okresu
Ostatnio zmieniony piątek, 22 maja 2009, 09:29 przez Sweeper, łącznie zmieniany 1 raz.
Mało gadać, dużo robić...
https://www.facebook.com/floreklukasz
https://www.facebook.com/floreklukasz
Re: [Scenic II] wymiana klocków hamulcowych z tyłu
trochę odkopię temat, gdyż dodam nieco moich fotek i napiszę, że NIE TRZEBA ABSOLUTNIE nic odpowietrzać
wymiana tarcz hamulcowych tylnych: tarcze tylne nowe oryginały 77 01 207 898 (459 PLN za kpl z łożyskami) + klocki BOSCH 0 986 466 683 BP689
wymiana przez kolegę michal72
widok przed operacją, po zdjęciu zaślepki piasty
potrzebna nasadka 30 do odkręcenia śruby
lecz najpierw odkręcamy zacisk hamulcowy...
... by mieć dostęp do reszty
widać wyraźnie powierzchnię, którą tłoczek dociska do klocka
elementy drobne leżące na zacisku należy oczyścić szczotką drucianą
odkręcanie jarzma...
...i wreszcie samej tarczy
widok po demontażu
teraz czyszczenie wszystkiego i wciskanie tłoczka w zacisku hamulcowym. oryginalny przyrząd (na zdjęciu) z oporami, ale dał radę. IMHO trzonek młotka nie miał szansy tego zrobić - wciskać i jednocześnie pokręcać
zakręcamy nową tarczę, jarzmo...
...pamiętając o blaszkach...
...mocujemy klocki, całość odłtłuszczamy...
... zakładamy zaślepkę piasty i jedna strona gotowa.
wymiana tarcz hamulcowych tylnych: tarcze tylne nowe oryginały 77 01 207 898 (459 PLN za kpl z łożyskami) + klocki BOSCH 0 986 466 683 BP689
wymiana przez kolegę michal72
widok przed operacją, po zdjęciu zaślepki piasty
potrzebna nasadka 30 do odkręcenia śruby
lecz najpierw odkręcamy zacisk hamulcowy...
... by mieć dostęp do reszty
widać wyraźnie powierzchnię, którą tłoczek dociska do klocka
elementy drobne leżące na zacisku należy oczyścić szczotką drucianą
odkręcanie jarzma...
...i wreszcie samej tarczy
widok po demontażu
teraz czyszczenie wszystkiego i wciskanie tłoczka w zacisku hamulcowym. oryginalny przyrząd (na zdjęciu) z oporami, ale dał radę. IMHO trzonek młotka nie miał szansy tego zrobić - wciskać i jednocześnie pokręcać
zakręcamy nową tarczę, jarzmo...
...pamiętając o blaszkach...
...mocujemy klocki, całość odłtłuszczamy...
... zakładamy zaślepkę piasty i jedna strona gotowa.
Panie kolego mrarek, własnie planuje podobna operacje wymianę całych tarcz i klocków hamulcowych. Porsze mi podpowiedzieć skoro w tym uczestniczyłeś: tarcze są zespolone z łożyskami podpowiedz mi czy problem jest ze zdjęciem tarczy i nałożeniem nowej? Trzeba ją jakoś specjalnie nabijać i zbijać czy schodzi beż problemów bo ma lekki luz?? Nie wiem czy mam brać się za to sam czy lepiej oddać do mechanika zaznacze ze jestem amatorem w te klocki więć sugeruje się tylko waszym zdaniem.
- sei08
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: sobota, 12 września 2009, 10:32
- Renault: SCENIC II
- Silnik: 1.9
- Lokalizacja: RMI
Re: [Scenic II] wymiana klocków hamulcowych z tyłu
Pierścień jest ferromagnetyczny i jest z tarczą.
Przy wymianie trzeba uważać żeby go nie uszkodzić bo jest bardzo delikatny.
Przy wymianie trzeba uważać żeby go nie uszkodzić bo jest bardzo delikatny.