[scenic II]wymiana pompki spryskiwaczy,montaż zaworków zwrot
: poniedziałek, 13 stycznia 2014, 13:12
W każdym scenicu jest taka przypadłość,że zanim płyn doleci do szyby to wycieraczki na sucho zrobią ze 3 ruchy ,jest na to sposób ,założenie zaworków zwrotnych...koszt 10 zł ,a poprawa działania znaczna :
kupujemy takie zaworki :
i montujemy na wyjściu z pompki ,albo nieco wyżej jak komu wygodnie :
fotka kolegi monkahead z megane.com
Dziś przyszedł czas zamontować nową pompkę z zaworkami ,mimo mrozu na zewnątrz był łatwo i szybko . Postanowiłem ściągnąć zderzak,bo to prosta i łatwa robota .
1. ściągamy osłonę pasa przedniego,jak ktoś ja ma :mrgreen: -obracamy kołek ,który trochę się wykręci ,a potem podważamy i wyciągamy
2.wykręcamy kilka śrubek torx i wyjmujemy kołki mocujące zderzak do pasa
3.po obu stronach nadkola kluczem 7mm wykręcamy po 2 wkręty
4.pod zderzakiem odkręcamy 3 śruby mocujące zderzak i osłonę silnika do podwozia
5.Po odkręceniu wszystkich śrubek i kołków pozostaje nam wypiąć zderzak z zatrzasków ,zaczynamy od boków,ciągniemy do siebie a następnie w kierunku przodu auta
Następnie od przodu auta ciągniemy zderzak do siebie :
Jeśli ktoś chce zdjąć zderzak musi z prawej strony wypiąć jeszcze wtyczkę halogenów ,tu nie było takiej potrzeby
Teraz mamy świetny dostęp do pompki i możemy wylać płyn ze zbiorniczka :
odpinamy 2 pinową wtyczkę od pompki i wyjmujemy pompkę ,warto sobie podstawić naczynie na wyciekający płyn:
Ze starej pompki zdejmujemy uszczelkę i wkładamy ją do zbiorniczka ,następnie na nową pompkę montujemy zaworki zwrotne i wkładamy króciec ssący pompki do zbiorniczka spryskiwaczy .
Prawe wyjście podaje płyn na przednią szybę-czarne ,lewe na tylną- białe jak na zdjęciu :
Następnie sprawdzamy działanie spryskiwaczy i montujemy zderzak .Czas operacji ok 20 minut .
kupujemy takie zaworki :
i montujemy na wyjściu z pompki ,albo nieco wyżej jak komu wygodnie :
fotka kolegi monkahead z megane.com
Dziś przyszedł czas zamontować nową pompkę z zaworkami ,mimo mrozu na zewnątrz był łatwo i szybko . Postanowiłem ściągnąć zderzak,bo to prosta i łatwa robota .
1. ściągamy osłonę pasa przedniego,jak ktoś ja ma :mrgreen: -obracamy kołek ,który trochę się wykręci ,a potem podważamy i wyciągamy
2.wykręcamy kilka śrubek torx i wyjmujemy kołki mocujące zderzak do pasa
3.po obu stronach nadkola kluczem 7mm wykręcamy po 2 wkręty
4.pod zderzakiem odkręcamy 3 śruby mocujące zderzak i osłonę silnika do podwozia
5.Po odkręceniu wszystkich śrubek i kołków pozostaje nam wypiąć zderzak z zatrzasków ,zaczynamy od boków,ciągniemy do siebie a następnie w kierunku przodu auta
Następnie od przodu auta ciągniemy zderzak do siebie :
Jeśli ktoś chce zdjąć zderzak musi z prawej strony wypiąć jeszcze wtyczkę halogenów ,tu nie było takiej potrzeby
Teraz mamy świetny dostęp do pompki i możemy wylać płyn ze zbiorniczka :
odpinamy 2 pinową wtyczkę od pompki i wyjmujemy pompkę ,warto sobie podstawić naczynie na wyciekający płyn:
Ze starej pompki zdejmujemy uszczelkę i wkładamy ją do zbiorniczka ,następnie na nową pompkę montujemy zaworki zwrotne i wkładamy króciec ssący pompki do zbiorniczka spryskiwaczy .
Prawe wyjście podaje płyn na przednią szybę-czarne ,lewe na tylną- białe jak na zdjęciu :
Następnie sprawdzamy działanie spryskiwaczy i montujemy zderzak .Czas operacji ok 20 minut .