Przed przystąpieniem do montażu zaopatrujemy się w przełącznik zespolony ze zwijaczem w którym znajduje się kostka do tempomatu ,przyciski na kierownicę i jeśli komuś nie chce się wycinać w poduszce miejsc na przyciski to poduszkę pod tempomat .Funkcję tempomatu należy włączyć Clipem
1.Odłączyć akumulator, niektórzy robią to na wyłączonym zapłonie bo wtedy system Air Bag nie działa ,ale nigdy nie wiadomo co może się wydarzyć ,lepiej uniknąć przypadkowych zwarć .
2.Ponieważ odkręcamy osłony za kierownicą ,ustawiamy kierownicę do jazdy na ''wprost'',i odkręcamy 2 torxy dolnej osłony za kierownicą i ją wyciągamy .
gdy odkręcimy 2 torxy dolnej obudowy możemy nacisnąć zatrzaski po lewej i po prawej stronie górnej obudowy i ją wyjąć pociągając do góry :
Po naciśnięciu zatrzasków cała górna obudowa łatwo się wysunie
widok na zdjętą dolną osłonę :
3 Gdy mamy zdjęte obie osłony ,w otwór w kierownicy wciskamy np. klucz imbusowy i tak by wszedł do końca i naciskamy by odskoczył zaczep poduszki
4 Poduszkę nie ciągniemy do siebie ,a wyciągamy pionowo do góry .Po wysunięciu poduszki odpinamy od niej dwie wtyczki ,wysuwając z nich wsuwki zgodnie ze zdjęciem :
5 Po odpięciu poduszki przystępujemy do odpinania pozostałych wtyczek : klaksonu (3) i masy (4) :
6) Po odpięciu wszystkich wtyczek od przodu ,odkręcamy torxem kierownicę :
Po zdjęciu kierownicy można przystąpić do wyjęcia przełącznika zespolonego:
Należy zapamiętać jak jest ustawiony zwijacz przy ustawionych kołach na wprost, bo tak też musimy zamontować drugi przełącznik z nowym zwijaczem :
7) odkręcamy torxem śrubę zaciskającą przełącznik do kolumny kierowniczej :
po wykręceniu śruby rozszerzamy zacisk i wyjmujemy przełącznik zespolony uprzednio odpinając 4 wtyczki za przełącznikiem ,jedna wtyczka ma dźwigienkę ,którą trzeba najpierw odblokować :
8)montując nowy przełącznik zespolony musimy najpierw rozchylić zacisk :
Następnie nałożyć go na kolumnę i skręcić zacisk śrubą uprzednio podłączając wszystkie wtyczki za przełącznikiem,od poduszki (1) i (2) ,masa (3),klakson (4), tempomat (5) :
Podpięciu wtyczek ,zakładamy kierownicę przekładając przez jej otwór wszystkie wtyczki, należy pamiętać by zwijacz był w takiej pozycji jak go demontowaliśmy ze starego przełącznika, służy do tego otwór w zwijaczu ,umiejscowiony w normalnym położeniu na godzinie 13
Skręcamy kierownicę z kolumną śrubą i podłączmy wtyczki :
Na tym etapie montujemy od razu przyciski tempomatu ,jak ktoś nie ma śrubki by je przykręcić można wykorzystać śrubki z komputera od przykręcania obudowy i łączymy czarne kostki .
Na koniec pozostaje nam podłączyć kostki poduszki powietrznej
wsunąć poduszkę do kierownicy ,oraz zamontować górną i dolną osłonę .
Manual powstał dzięki wskazówkom Janusza (jsordyl1972) z RKZ i Tomka (Tomez) RLKP
[scenic II]Montaż tempomatu
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Forumowicz
- Posty: 275
- Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 17:24
- Renault: Grand Scenic
- Silnik: 1.6 16 V
- Kontakt: