iparts></a>
<a href= francuskie

[Scenic 2005 1.5 dci] Problem z wkręceniem na obroty po 5 godzinnym postoju.

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Matbid
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: piątek, 15 października 2021, 17:15
Renault: Renault scenic 2
Silnik: 1.5 dci

[Scenic 2005 1.5 dci] Problem z wkręceniem na obroty po 5 godzinnym postoju.

Post autor: Matbid »

Witam wszystkich bardzo serdecznie mam problem z moim scenikiem 2 z 2005 roku 1.5 dci AUTKO jest po wymianie wtryskiwaczy i pompy wtryskowej wszystko na uzywane niby 100 % sprawne na czym polega moj problem po złożeniu wszystkiego auto odpaliło ale ciężko się wkręcało na obroty ale za chwile bylo wszystko oki wiadomo mógł być zapowietrzony. Pozniej przez tydzień wszystko było ok po nocy odpala bez problemu a teraz podczas postoju takiego 5 godzinego czy po nocy auto odpala za pierwszym razem ale nie może się wkręcić na obroty zuca silnikiem jak by pracował na 2 cylindry nie raguje na pedał gazu dopiero po jakis 30 40 sekundach zaczyna ragowac na pedał gazu tylko silnik lekko telepie ale obroty równe przyspieszenie itd wszystko ok nie gasnie i pozniej moge juz odpalac bez problemu od strzala cieply czy zimny najgorzej po takim dugim postoju na chwilę obecną wymieniłem filtr paliwa na filtrona nic nie pomogło wymieniłem gruszke na nową nic nie pomogło wymieniłem czujnik temperatury w pompie nic nie pomogło teraz usunelem wszystkie zloczki zamontowałem inny filtr paliwa 2 wylotowy tzw wlot i wylot i powrót osobno do baku gruszka twarda po podpopowaniu ale rano dalej to samo i teraz pytanie spotkał się ktoś kiedyś z takim czymś i może zna rozwiązanie co to może być za wszystkie rady i porady dziękuję czy to może być pompa wtryskowa wtryski znowu gdy już chodzi to jest wszystko oki

RadekNE L3 GT
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 263
Rejestracja: sobota, 9 stycznia 2021, 18:26
Renault: Laguna 3 GT
Silnik: 2.0dci
Lokalizacja: Elbląg

Re: 1.5 dci problem z wkręceniem na obroty po 5 godzinnym postoju.

Post autor: RadekNE L3 GT »

Witam . Niewiem czy masz zaworek powrotny na wężyku paliwa jeżeli nie masz można założyć. Mi się wydaje że paliwo ci zchidzi dlatego po dłuższym czasie nie możesz go szybko odpalić. A poza tym sprawdzałeś czy działają ci świece żarowe i sterownik od świec?

Matbid
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: piątek, 15 października 2021, 17:15
Renault: Renault scenic 2
Silnik: 1.5 dci

Re: 1.5 dci problem z wkręceniem na obroty po 5 godzinnym postoju.

Post autor: Matbid »

Witaj nie sprawdzałem świec żarowych ale zdaje mi się że są ok bo po naciśnięciu guzika start pojawia mi sie kontrolka na 3 a 4 sekundy i uruchamia silnik pozniej juz nic nie wyświetla i nie miga kiedyś miałem diesla to jak mialem jakoms niesprawną świece to po uruchomieniu zawsze ta sprezynka od swiec mrugała ale postaram się sprawdzić mam założony dodatkowy zaworek zwrotny paliwo się nie cofa przed uruchomieniem sprawdzam przewody czy jest w nich paliwo z tego co udało mi się zaobserwować to chyba jednak jest to wina wtrysków bo naprzyklad wczoraj zrobiłem trasę 50 km trochę dałem mu w gary i kręciłem go do 5 tyś i pozniej silniczek chodzil jak w zegarku cichutko żadnych wibracji czy to na kierownicy czy tez w kabinie w środku a później zrobiłem jeszcze 20 km i problem znowu powrócił zaczęło telepać silnikiem ale nie tak mocno obroty równe ale czuć już te kołysanie w budzie jak by były uszkodzone poduszki i wtedy wiem ze juz bedzie problem po dluszym postoju by silnik zaskoczył na obroty po uruchomieniu . Wygląda to tak jak by wtryski pracowały raz dobrze a raz zle być może ze to cos innego będę w miarę możliwości starał się to wszystko sprawdzić ujmując jednym słowem ze czasami silnik chodzi jak zegarek i rozruch jest bez problemu a jak czuje kołysanie w kabinie to jak go zgaszę i postoi z 3 a 4 godz to jest problem uruchamia się od strzała ale tylko 3 kreski na obrotomierzu brak reakcji na pedal i czekam aż pojawi się 4 i wtedy moge jechac mimo ze kołysanie kabina jest nasilone.

RadekNE L3 GT
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 263
Rejestracja: sobota, 9 stycznia 2021, 18:26
Renault: Laguna 3 GT
Silnik: 2.0dci
Lokalizacja: Elbląg

Re: 1.5 dci problem z wkręceniem na obroty po 5 godzinnym postoju.

Post autor: RadekNE L3 GT »

Świece żarowe jak są zużyte nie dadzą Ci żadnych objawów ( świecącą kontrolka) nie ma takiej opcji . Ja na twoim miejscu kupiłbym preparat do wtrysków tec2000 oglądnij film z tym gościem z tvn turbo Dudą. Kolega zrobił to w megane i pomogło.

Matbid
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: piątek, 15 października 2021, 17:15
Renault: Renault scenic 2
Silnik: 1.5 dci

Re: 1.5 dci problem z wkręceniem na obroty po 5 godzinnym postoju.

Post autor: Matbid »

Dziękuję że chcesz mi pomóc a więc tak wzięłam dzisiaj kupiłem 4 świece zarowe firmy ngk wymieniłem 4 sztuki zobaczę jutro rano co się będzie działo . Dzisiaj podczas jazdy podczas gwałtownych przyspieszeń wyskoczył mi czasami komunikat...... injection defaillante .... i stop na jakieś 2 sek auto jak by wtedy zamuliło i zachwile znikło i wszystko było ok i dalej jest tak ze raz pracuje na biegu jak igła ze nie czuć żadnych wibracji w kabinie a raz telepie w poniedziałek zamówię ten preparat obejrzałem filmik i spróbuję zastosować .

Matbid
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: piątek, 15 października 2021, 17:15
Renault: Renault scenic 2
Silnik: 1.5 dci

Re: 1.5 dci problem z wkręceniem na obroty po 5 godzinnym postoju.

Post autor: Matbid »

Witajcie RadekNE L3 GT co do świec żarowych miałeś rację wczoraj i dzisiaj auto odpaliło mi normalnie nie żucało silnikiem silnik co prawda nie miał od razu 4 kresek najpierw 3 a po 10 sek wskakuję 4 i silnik cicho i rowno pracuje jestem w trakcie zamówienia preparatu do czyszczenia układu wtryskowego na chwilę obecną wlałem srodek jakis ze sklepu dodatek do paliwa do czyszczenia wtrysków na chwilę obecną gdy zmieniłem świece telepanie kabiny nie występuje silnik cały czas rowno pracuje tylko zaczął mi wyskakiwać cały czas błąd przy gwałtownych przyspieszeniach .....injection defaillante.... i stop jechałem wczoraj autostrada i często mi to wyskakiwało czasami przymuliło auto ale szedł i się rozpędzał. Auto czy to zimne czy rozgrzane nie kopci nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale po wymianie wtrysków nie zostały zakodowane w sterowniku .

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: 1.5 dci problem z wkręceniem na obroty po 5 godzinnym postoju.

Post autor: BlackRaven »

Odczytaj błędy
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

Matbid
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: piątek, 15 października 2021, 17:15
Renault: Renault scenic 2
Silnik: 1.5 dci

Re: 1.5 dci problem z wkręceniem na obroty po 5 godzinnym postoju.

Post autor: Matbid »

Postaram się odczytać błędy jak coś dam znać zbytnio nie mam programu zabardzo więc nie będzie to tak szybko próbowałem ściągnąć program dtt2000 ale nie wczytuje mi się coś baza danych i gdy włocze program mam puste ramki mam jeszcze program sdprog ale zaduzo tam nie pokazuje ale spróbuję dzisiaj podloczyc i zobaczę czy coś pokarze ewentualnie będę musiał poszukać jakiegoś warsztatu z clipem .

RadekNE L3 GT
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 263
Rejestracja: sobota, 9 stycznia 2021, 18:26
Renault: Laguna 3 GT
Silnik: 2.0dci
Lokalizacja: Elbląg

Re: 1.5 dci problem z wkręceniem na obroty po 5 godzinnym postoju.

Post autor: RadekNE L3 GT »

Witam. Sprawdz jeszcze układ dolotowy czy masz szczelny . Sprawdz czujnik cisnienia turbiny ,zobacz czy jakiegoś brudu ,wody nie ma tam . Przedmuchej ,psiknik preparatem do styków.
Sluchaj jeżeli chodzi o preparat do układu wtryskowego :

https://youtu.be/LzwNPjwTyBM

,, nie reklamuje w/w produktu jedynie mowie ze kolega użył i pomoglo"
Sprawdz i daj znać jak

Matbid
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: piątek, 15 października 2021, 17:15
Renault: Renault scenic 2
Silnik: 1.5 dci

Re: [Scenic 2005 1.5 dci] Problem z wkręceniem na obroty po 5 godzinnym postoju.

Post autor: Matbid »

Witam a więc tak szczytałem błędy i jedyny błędy jaki mi się pokazał to :
P0304 - wypadanie zaplonu cylinder 4
Mozliwe przyczyny pojawienia się usterki :
-uszkodzona swieca zapłonowa nr 4
-zanieczyszczony lub uszkodzony 4 wtryskiwacz
-uszkodzona 4 cewka zapłonowa
- przewody dochodzące do 4 wtryskiwacza są zwarte lub zwarte .
-zaśniedziałe styki dochodzące do 4 wtryskiwacza
- brak kompresi na 4 cylindrze
-nieprawidłowe cisnienie paliwa
- nieszczelnosc w układzie dolotowym

Jak myślicie zauważyłem że na 4 cylindrze wtyczka do wtryskiwacza jest uszkodzona pekniete lekko mocowanie plastikowe z jednej strony i jak by wtyczka nie była dociśnięte na maxa do wtrysku może powodować taki błąd injection defaillante stop bo nie zawsze występuje podczas depniecia ale zazwyczaj dzieje się to w zakresie 3 tys obrotów powyżej .

.

RadekNE L3 GT
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 263
Rejestracja: sobota, 9 stycznia 2021, 18:26
Renault: Laguna 3 GT
Silnik: 2.0dci
Lokalizacja: Elbląg

Re: [Scenic 2005 1.5 dci] Problem z wkręceniem na obroty po 5 godzinnym postoju.

Post autor: RadekNE L3 GT »

Tak

Matbid
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: piątek, 15 października 2021, 17:15
Renault: Renault scenic 2
Silnik: 1.5 dci

Re: [Scenic 2005 1.5 dci] Problem z wkręceniem na obroty po 5 godzinnym postoju.

Post autor: Matbid »

Witam was bardzo serdecznie dawno mnie nie było ale udało mi się rozwiązać problem więc chcę się tym podzielić bo zazwyczaj jest tak że ludzie rozwiązują swoje problemy ale juz zapominają napisać dla drugiej osoby jak rozwiozała swój problem a więc tak :
- wymiana wtyczki nie pomogła blod dalej wystepywał
-czyszczenie wtryskow preparatem tec2000 nie pomogło na moj blod ale polecam robi robotę.

A więc tak winowajcą okazał się wtrysk 3 liczyć od strony koła zamachowego zrobiłem test przelewowy w ciogu 1 min miał już 10 ml napełnienia zbiorniczka gdzie pozostałe miały 2 lub 1,5 ml po podloczeniu do kompa wyskakiwał blod cisnienia na listwie i okazało się że tym wtryskiem te cisnienie uciekało podczas gwałtownego przyspieszenia wtrysk wymieniony na inny problem zniknoł nie ma błędu a pozatym wszystko jest jak wcześniej niestety nie udało mi się zakupić wtrysku o takim samym numerze więc teraz mam 3 z identycznym nr a 1 z innym ale wszystko śmiga dziękuję wszystkim za pomoc.

ODPOWIEDZ