Witam, kupiłem sobie wynalazka o którym zawsze marzyłem czyli RX4 2.0 LPG za raptem 2 tys zł. Auto jak to wiadomo do poprawek ale jaka cena takie auto. Auto ma kilka bolączek ale najbardziej interesuje mnie sprawa z drganiem całego nadwozia powyżej 70km/h. Ogólnie został zdjęty wał, który okazał się przerobiony i problem ustał. Wiadomo jak to z takimi autami bywa nie wiem czy coś nie jest namieszne. Tłumik drgań skrętnych jeszcze cały ale popękany, łącznik gumowy stan fatalny tulejki powyrywane itd. mam teraz dwa pytania
1. Czy idzie gdzieś obie te części dokupić?
2. Czytałem różne tematy i dużo pisze o tulejce centrującej? Jak ona wygląda i gdzie powinna być?
3. Czy podpory wału dokręca się na jakieś zwykle podkładki do podłogi np w ilości 10sztuk na stronę bo po tyle demontując wyciwgnalem?
By nie tworzyć kolejnego tematu odnośnie spraw elektrycznych.
1. Zegar poziomu paliwa pokazuje poziom jak chce, niekiedy nawet poza skalę. Co może być przyczyną?
2. Zamek tylnej klapy, otwiera szybę zaś klapy już nie. Poprzedni właściciel zrobił tzw patent na drucik i otwiera się go ręcznie. Czyżby tylny zamek padł od klapy?
Z góry dzięki za odpowiedź
[RX4 2.0 LPG] Mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Forumowicz
- Posty: 104
- Rejestracja: czwartek, 30 sierpnia 2012, 07:19
- Renault: Megane I ph II
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: KNZ
[RX4 2.0 LPG] Mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych
Ostatnio zmieniony środa, 18 listopada 2020, 20:55 przez Luke16, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: RX4 mocne drgania powyżej 70km/km
Jaka cena takie auto. Części tylko w oryginale bo zamienników raczej nie będzie dlatego te auta szybko tanieją.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Forumowicz
- Posty: 104
- Rejestracja: czwartek, 30 sierpnia 2012, 07:19
- Renault: Megane I ph II
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: KNZ
Re: RX4 mocne drgania powyżej 70km/km
Powiem szczerze że wolę takie auta za grosze niż kupić takiego samego za 10 tys zł i robić praktycznie to samo. Rozrząd oleje filtry i także każdym muszę zrobić chociażby sprzedawca mówił że było to wczoraj robione.
Bardziej interesuje mnie jak to wszystko powinno wyglądać. Podobno z tego co czytałem łącznik gumowy pasuje od Mercedesa w202 czy w210.
I chciałbym dowiedzieć się jak prawidłowo powinien wyglądać montaż podpór wału
Bardziej interesuje mnie jak to wszystko powinno wyglądać. Podobno z tego co czytałem łącznik gumowy pasuje od Mercedesa w202 czy w210.
I chciałbym dowiedzieć się jak prawidłowo powinien wyglądać montaż podpór wału
- adamos111
- KLUBOWICZ
- Posty: 656
- Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
- Renault: Koleos 4x4 automat
- Silnik: 2.0 dCi 2012r
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: RX4 mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych
To jak poczytałeś to i owo to wyjmij wał i śmigaj bo to to za grosze.Naprawa i doprowadzenie do stanu używalności kosztowna
Koleos i Modus
-
- Forumowicz
- Posty: 104
- Rejestracja: czwartek, 30 sierpnia 2012, 07:19
- Renault: Megane I ph II
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: KNZ
Re: RX4 mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych
Obecnie wał został zdemontowany, ale jednak chciałbym mieć jednak to 4x4 i doprowadzić go do stanu używalności tym bardziej że jak wjechałem nim w teren wszystko śmiga, tylko szybko nie da się nim jechać.
Po to też pytam na forum by właśnie go uzdatnić tak jak być tam powinno. A zakup tzw auta perfect nie zawsze wiąże się z tym że musi być też ideał. Miałem duuuzo aut i w każdym coś znalazłem do zrobienia.
Po to też pytam na forum by właśnie go uzdatnić tak jak być tam powinno. A zakup tzw auta perfect nie zawsze wiąże się z tym że musi być też ideał. Miałem duuuzo aut i w każdym coś znalazłem do zrobienia.
-
- Forumowicz
- Posty: 104
- Rejestracja: czwartek, 30 sierpnia 2012, 07:19
- Renault: Megane I ph II
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: KNZ
Re: RX4 mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych
https://youtu.be/UtoxaYMYZg8
Czyli żadnych podkładek tam być nie powinno, wał mam taki jak w linku
https://allegro.pl/oferta/wal-napedowy- ... e=facebook
Czyli żadnych podkładek tam być nie powinno, wał mam taki jak w linku
https://allegro.pl/oferta/wal-napedowy- ... e=facebook
- Arglist
- KLUBOWICZ
- Posty: 254
- Rejestracja: poniedziałek, 19 października 2009, 12:13
- Renault: Kangoo 4x4 2005
- Silnik: 1.6 16V K4M
- Lokalizacja: Radzymin
Re: [RX4 2.0 LPG] Mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych
nie wiem jak w rx4, do kangoo 4x4 wał występuje w zamienniku koszt od 1400 do 1800, nie mam tłumika drgań i kangoo zaczyna dygotać od około 120 km\h. Wymiana krzyżaków i łożysk w wale na pewno by pomogły. sprawdź jeszcze gumy trzymające tylny most.
Co do złych wskazań może pływak w baku, a może brak masy.
Co do złych wskazań może pływak w baku, a może brak masy.
- ZygaM
- Forumowicz
- Posty: 431
- Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 10:51
- Renault: 2xKoleos I i ScII
- Silnik: 2.0 DCi M9R
- Lokalizacja: Grójeckie / mazowsze
Re: [RX4 2.0 LPG] Mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych
Witam.
Łącznik gumowy, zwany tłumikiem drgań, ten pomiędzy wałem a wiskozą też pasuje od Mesia. Ale unikaj ofert sklepu z Poznania i z Łomianek, bo wciskają lipe i potem gubią paragon, twierdząc, że nie było w opakowaniu zwrotnym i ... wiadomo. Ja kupiłem w Pabianicach o ile pamiętam i spoko działał. Oryginalny jest strasznie drogi, ponad 470 zł firmy Hutchins (nie pamiętam prawidłowej pisowni). Kliknij na linki, to są moje zdjęcia, można korzystać.
https://drive.google.com/file/d/1DLHpkn ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1br6HUH ... sp=sharing
Ja kupiłem wał przerobiony na rozbieralny, był już zregenerowany. Po przejechaniu około 80 tysi km, zaczął się znowu odzywać. Na szczęście nie wyrzucałem tego oryginalnego. Znalazłem kontakt przypadkiem. Zadzwoniłem, facet zregenerował mi i było dobrze. Mnie regenerację przeprowadzała firma Wał-Car w Marek czy Ząbek koło Warszawy, bo miałem blisko. Zapłaciłem dosłownie 350 zł za części z wyważeniem. Łącznik miałem swój nowy. Pan mechanik, zdemontował z oryginalnego wału podpory, wstawił swoje łożyska poprzez wklejenie ich na ponoć dobrej jakości gumy. Orzekł, że oryginalne podpory to oryginalne, a nie jakieś podróby. Dosłownie na drugi dzień zamontował mi wał na samochód i wyważał dynamicznie na samochodzie. Podniósł auto na kobyłki i kazał mi zmieniać biegi oraz prędkości. Co chwila gasiłem, coś tam spawał i tak kilka razy, ale zrobił dobrze.
Ad.2
Tulejkę centrującą też założył z oryginalnego, bo była w idealnym stanie.
Mieści się ona na końcu wału, wchodzi w otwór centrujący gumowca, jest aluminiowa.
Zrób sobie test zegarów i reset. Prawdopodobnie ktoś kiedyś tankował auto na zapalonym zapłonie, a Renault tego nie lubi. Więc albo zgłupiał pływak lub komputer, albo coś się zawiesiło. W najgorszym wypadku padł ci... nie pamiętam jak to się nazywa. Taki mały cylindryczny opornik mocowany w pompie paliwa, który jest nie dostępny w renault, ale "nasi" wyczaili, że pasuje idealnie od Daewoo Nexia benzynowa, trzeba go tylko przelutować.
Ad.2
Jeśli zamek jest sprawny, to się rozprogramował. Trzeba podłączyć pod CLIPa i od nowa zrobić adaptację - programowanie. Nie wiem jak to zrobić, ale czytałem o tym i wiem od znawcy tego problemu.
Ps. jeśli coś jeszcze mogę pomóc, pisz. Rzadko zaglądam obecnie na fora, bo czasiwa mało, ale pocztę czytam co dwa dni, więc będę wiedział, że ktoś coś w temacie.
Do dziś żałuję, że sprzedałem swojego. To bardzo fajne samochodziki jeśli się o nie dba. Jeździłem nim ponad 9 lat.
Podpory wału pasują od Mercedes W123, ale pod łapy podpór musisz podłożyć podkładki bodajże 4mm na każdą ze stron. (jest gdzieś na tym forum nawet poradnik, o ile pamiętam kolegi Yari). Najlepiej kupić oryginalne od pana z Ropczyc i masz spokój bez podkładek. On zna się na rzeczy i nie wali w "Bola". Unikaj podpór z Łomianek, mnie rozleciały się po około 2 000 km.
Łącznik gumowy, zwany tłumikiem drgań, ten pomiędzy wałem a wiskozą też pasuje od Mesia. Ale unikaj ofert sklepu z Poznania i z Łomianek, bo wciskają lipe i potem gubią paragon, twierdząc, że nie było w opakowaniu zwrotnym i ... wiadomo. Ja kupiłem w Pabianicach o ile pamiętam i spoko działał. Oryginalny jest strasznie drogi, ponad 470 zł firmy Hutchins (nie pamiętam prawidłowej pisowni). Kliknij na linki, to są moje zdjęcia, można korzystać.
https://drive.google.com/file/d/1DLHpkn ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1br6HUH ... sp=sharing
Ja kupiłem wał przerobiony na rozbieralny, był już zregenerowany. Po przejechaniu około 80 tysi km, zaczął się znowu odzywać. Na szczęście nie wyrzucałem tego oryginalnego. Znalazłem kontakt przypadkiem. Zadzwoniłem, facet zregenerował mi i było dobrze. Mnie regenerację przeprowadzała firma Wał-Car w Marek czy Ząbek koło Warszawy, bo miałem blisko. Zapłaciłem dosłownie 350 zł za części z wyważeniem. Łącznik miałem swój nowy. Pan mechanik, zdemontował z oryginalnego wału podpory, wstawił swoje łożyska poprzez wklejenie ich na ponoć dobrej jakości gumy. Orzekł, że oryginalne podpory to oryginalne, a nie jakieś podróby. Dosłownie na drugi dzień zamontował mi wał na samochód i wyważał dynamicznie na samochodzie. Podniósł auto na kobyłki i kazał mi zmieniać biegi oraz prędkości. Co chwila gasiłem, coś tam spawał i tak kilka razy, ale zrobił dobrze.
Ad.2
Tulejkę centrującą też założył z oryginalnego, bo była w idealnym stanie.
Mieści się ona na końcu wału, wchodzi w otwór centrujący gumowca, jest aluminiowa.
Ad.1Luke16 pisze: ↑środa, 18 listopada 2020, 20:23 1. Zegar poziomu paliwa pokazuje poziom jak chce, niekiedy nawet poza skalę. Co może być przyczyną?
2. Zamek tylnej klapy, otwiera szybę zaś klapy już nie. Poprzedni właściciel zrobił tzw patent na drucik i otwiera się go ręcznie. Czyżby tylny zamek padł od klapy?
Zrób sobie test zegarów i reset. Prawdopodobnie ktoś kiedyś tankował auto na zapalonym zapłonie, a Renault tego nie lubi. Więc albo zgłupiał pływak lub komputer, albo coś się zawiesiło. W najgorszym wypadku padł ci... nie pamiętam jak to się nazywa. Taki mały cylindryczny opornik mocowany w pompie paliwa, który jest nie dostępny w renault, ale "nasi" wyczaili, że pasuje idealnie od Daewoo Nexia benzynowa, trzeba go tylko przelutować.
Ad.2
Jeśli zamek jest sprawny, to się rozprogramował. Trzeba podłączyć pod CLIPa i od nowa zrobić adaptację - programowanie. Nie wiem jak to zrobić, ale czytałem o tym i wiem od znawcy tego problemu.
Ps. jeśli coś jeszcze mogę pomóc, pisz. Rzadko zaglądam obecnie na fora, bo czasiwa mało, ale pocztę czytam co dwa dni, więc będę wiedział, że ktoś coś w temacie.
zapraszam do mojego off topika:
viewtopic.php?f=3&t=18810&p=162620#p162620
viewtopic.php?f=3&t=18810&p=162620#p162620
-
- Forumowicz
- Posty: 104
- Rejestracja: czwartek, 30 sierpnia 2012, 07:19
- Renault: Megane I ph II
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: KNZ
Re: [RX4 2.0 LPG] Mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych
Reset zegarów przyniósł efektZygaM pisze: ↑środa, 25 listopada 2020, 16:55
Ad.1
Zrób sobie test zegarów i reset. Prawdopodobnie ktoś kiedyś tankował auto na zapalonym zapłonie, a Renault tego nie lubi. Więc albo zgłupiał pływak lub komputer, albo coś się zawiesiło. W najgorszym wypadku padł ci... nie pamiętam jak to się nazywa. Taki mały cylindryczny opornik mocowany w pompie paliwa, który jest nie dostępny w renault, ale "nasi" wyczaili, że pasuje idealnie od Daewoo Nexia benzynowa, trzeba go tylko przelutować.
Ad.2
Jeśli zamek jest sprawny, to się rozprogramował. Trzeba podłączyć pod CLIPa i od nowa zrobić adaptację - programowanie. Nie wiem jak to zrobić, ale czytałem o tym i wiem od znawcy tego problemu.
Ps. jeśli coś jeszcze mogę pomóc, pisz. Rzadko zaglądam obecnie na fora, bo czasiwa mało, ale pocztę czytam co dwa dni, więc będę wiedział, że ktoś coś w temacie.
Co do zamka, mam już z powrotem clipa niestety przeszukałem całego i nie znalazłem nic o tylnej klapie. Dodatkowo na forum Scenica znalazłem temat gdzie trzeba zmienić wersję auta, tylko kurczaki gdzie? Na sieci CAN bym szybko to ogarnął na tym starym systemie ciężko, bardzo ciężko mi to idzie. Może ktoś coś?
Ogólnie to wielkie dzięki za wyjaśnienie wielu spraw. Najciekawsze że wysłałem Ci PW Ty mi odpisałeś i mam komunikat że nie mam dostępu do swojej poczty xD
-
- Forumowicz
- Posty: 104
- Rejestracja: czwartek, 30 sierpnia 2012, 07:19
- Renault: Megane I ph II
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: KNZ
Re: [RX4 2.0 LPG] Mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych
Przestawiłem go na 4x4, wycieraczka też zaprogramowana, niestety jak nie działało tak nie działała tylna klapa, ale mam takie pytanie czy po otwarciu szyby powinna zaświecić się kontrolka od otwartych drzwi?
- ZygaM
- Forumowicz
- Posty: 431
- Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 10:51
- Renault: 2xKoleos I i ScII
- Silnik: 2.0 DCi M9R
- Lokalizacja: Grójeckie / mazowsze
Re: [RX4 2.0 LPG] Mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych
U mnie świeciła tylko od dolnej klapy.
zapraszam do mojego off topika:
viewtopic.php?f=3&t=18810&p=162620#p162620
viewtopic.php?f=3&t=18810&p=162620#p162620
-
- Forumowicz
- Posty: 104
- Rejestracja: czwartek, 30 sierpnia 2012, 07:19
- Renault: Megane I ph II
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: KNZ
Re: [RX4 2.0 LPG] Mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych
Poddaje się z tą klapą. Wiązka przepatrzona wzdłuż i wszerz, posprawdzane wszystko miernikiem, każdy kabel po kabelku. Zrobiłem nawet zwore w kostce drzwi by zobaczyć czy zamek działa i działa, prąd dochodzi, zamki podmienione. Zostaje klapa na otwieraniu ręcznym z druta. Z bratem stwierdziliśmy czy czasem bsi gdzieś nie leży... Z 4 dni nad tym siedziałem...