iparts></a>
<a href= francuskie

[RX4 2.0 LPG] Mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Luke16
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: czwartek, 30 sierpnia 2012, 07:19
Renault: Megane I ph II
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: KNZ

[RX4 2.0 LPG] Mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych

Post autor: Luke16 »

Witam, kupiłem sobie wynalazka o którym zawsze marzyłem czyli RX4 2.0 LPG za raptem 2 tys zł. Auto jak to wiadomo do poprawek ale jaka cena takie auto. Auto ma kilka bolączek ale najbardziej interesuje mnie sprawa z drganiem całego nadwozia powyżej 70km/h. Ogólnie został zdjęty wał, który okazał się przerobiony i problem ustał. Wiadomo jak to z takimi autami bywa nie wiem czy coś nie jest namieszne. Tłumik drgań skrętnych jeszcze cały ale popękany, łącznik gumowy stan fatalny tulejki powyrywane itd. mam teraz dwa pytania

1. Czy idzie gdzieś obie te części dokupić?

2. Czytałem różne tematy i dużo pisze o tulejce centrującej? Jak ona wygląda i gdzie powinna być?

3. Czy podpory wału dokręca się na jakieś zwykle podkładki do podłogi np w ilości 10sztuk na stronę bo po tyle demontując wyciwgnalem?

By nie tworzyć kolejnego tematu odnośnie spraw elektrycznych.
1. Zegar poziomu paliwa pokazuje poziom jak chce, niekiedy nawet poza skalę. Co może być przyczyną?
2. Zamek tylnej klapy, otwiera szybę zaś klapy już nie. Poprzedni właściciel zrobił tzw patent na drucik i otwiera się go ręcznie. Czyżby tylny zamek padł od klapy?

Z góry dzięki za odpowiedź
Ostatnio zmieniony środa, 18 listopada 2020, 20:55 przez Luke16, łącznie zmieniany 1 raz.

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: RX4 mocne drgania powyżej 70km/km

Post autor: BlackRaven »

Jaka cena takie auto. Części tylko w oryginale bo zamienników raczej nie będzie dlatego te auta szybko tanieją.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

Luke16
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: czwartek, 30 sierpnia 2012, 07:19
Renault: Megane I ph II
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: KNZ

Re: RX4 mocne drgania powyżej 70km/km

Post autor: Luke16 »

Powiem szczerze że wolę takie auta za grosze niż kupić takiego samego za 10 tys zł i robić praktycznie to samo. Rozrząd oleje filtry i także każdym muszę zrobić chociażby sprzedawca mówił że było to wczoraj robione.
Bardziej interesuje mnie jak to wszystko powinno wyglądać. Podobno z tego co czytałem łącznik gumowy pasuje od Mercedesa w202 czy w210.
I chciałbym dowiedzieć się jak prawidłowo powinien wyglądać montaż podpór wału

Awatar użytkownika
adamos111
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 656
Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
Renault: Koleos 4x4 automat
Silnik: 2.0 dCi 2012r
Lokalizacja: Podlaskie

Re: RX4 mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych

Post autor: adamos111 »

To jak poczytałeś to i owo to wyjmij wał i śmigaj bo to to za grosze.Naprawa i doprowadzenie do stanu używalności kosztowna
Koleos i Modus

Luke16
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: czwartek, 30 sierpnia 2012, 07:19
Renault: Megane I ph II
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: KNZ

Re: RX4 mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych

Post autor: Luke16 »

Obecnie wał został zdemontowany, ale jednak chciałbym mieć jednak to 4x4 i doprowadzić go do stanu używalności tym bardziej że jak wjechałem nim w teren wszystko śmiga, tylko szybko nie da się nim jechać.
Po to też pytam na forum by właśnie go uzdatnić tak jak być tam powinno. A zakup tzw auta perfect nie zawsze wiąże się z tym że musi być też ideał. Miałem duuuzo aut i w każdym coś znalazłem do zrobienia.

Luke16
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: czwartek, 30 sierpnia 2012, 07:19
Renault: Megane I ph II
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: KNZ

Re: RX4 mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych

Post autor: Luke16 »

https://youtu.be/UtoxaYMYZg8

Czyli żadnych podkładek tam być nie powinno, wał mam taki jak w linku
https://allegro.pl/oferta/wal-napedowy- ... e=facebook

Awatar użytkownika
Arglist
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 254
Rejestracja: poniedziałek, 19 października 2009, 12:13
Renault: Kangoo 4x4 2005
Silnik: 1.6 16V K4M
Lokalizacja: Radzymin

Re: [RX4 2.0 LPG] Mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych

Post autor: Arglist »

nie wiem jak w rx4, do kangoo 4x4 wał występuje w zamienniku koszt od 1400 do 1800, nie mam tłumika drgań i kangoo zaczyna dygotać od około 120 km\h. Wymiana krzyżaków i łożysk w wale na pewno by pomogły. sprawdź jeszcze gumy trzymające tylny most.

Co do złych wskazań może pływak w baku, a może brak masy.

Awatar użytkownika
ZygaM
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 10:51
Renault: 2xKoleos I i ScII
Silnik: 2.0 DCi M9R
Lokalizacja: Grójeckie / mazowsze

Re: [RX4 2.0 LPG] Mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych

Post autor: ZygaM »

Witam.
Luke16 pisze: środa, 18 listopada 2020, 20:23 Witam, kupiłem sobie wynalazka o którym zawsze marzyłem czyli RX4 2.0 LPG za raptem 2 tys zł...
Do dziś żałuję, że sprzedałem swojego. To bardzo fajne samochodziki jeśli się o nie dba. Jeździłem nim ponad 9 lat.
Luke16 pisze: środa, 18 listopada 2020, 20:23 Tłumik drgań skrętnych jeszcze cały ale popękany, łącznik gumowy stan fatalny tulejki powyrywane itd. mam teraz dwa pytania...
1. Czy idzie gdzieś obie te części dokupić?
Podpory wału pasują od Mercedes W123, ale pod łapy podpór musisz podłożyć podkładki bodajże 4mm na każdą ze stron. (jest gdzieś na tym forum nawet poradnik, o ile pamiętam kolegi Yari). Najlepiej kupić oryginalne od pana z Ropczyc i masz spokój bez podkładek. On zna się na rzeczy i nie wali w "Bola". Unikaj podpór z Łomianek, mnie rozleciały się po około 2 000 km.

Łącznik gumowy, zwany tłumikiem drgań, ten pomiędzy wałem a wiskozą też pasuje od Mesia. Ale unikaj ofert sklepu z Poznania i z Łomianek, bo wciskają lipe i potem gubią paragon, twierdząc, że nie było w opakowaniu zwrotnym i ... wiadomo. Ja kupiłem w Pabianicach o ile pamiętam i spoko działał. Oryginalny jest strasznie drogi, ponad 470 zł firmy Hutchins (nie pamiętam prawidłowej pisowni). Kliknij na linki, to są moje zdjęcia, można korzystać.
https://drive.google.com/file/d/1DLHpkn ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1br6HUH ... sp=sharing

Ja kupiłem wał przerobiony na rozbieralny, był już zregenerowany. Po przejechaniu około 80 tysi km, zaczął się znowu odzywać. Na szczęście nie wyrzucałem tego oryginalnego. Znalazłem kontakt przypadkiem. Zadzwoniłem, facet zregenerował mi i było dobrze. Mnie regenerację przeprowadzała firma Wał-Car w Marek czy Ząbek koło Warszawy, bo miałem blisko. Zapłaciłem dosłownie 350 zł za części z wyważeniem. Łącznik miałem swój nowy. Pan mechanik, zdemontował z oryginalnego wału podpory, wstawił swoje łożyska poprzez wklejenie ich na ponoć dobrej jakości gumy. Orzekł, że oryginalne podpory to oryginalne, a nie jakieś podróby. Dosłownie na drugi dzień zamontował mi wał na samochód i wyważał dynamicznie na samochodzie. Podniósł auto na kobyłki i kazał mi zmieniać biegi oraz prędkości. Co chwila gasiłem, coś tam spawał i tak kilka razy, ale zrobił dobrze.

Ad.2
Tulejkę centrującą też założył z oryginalnego, bo była w idealnym stanie.
Mieści się ona na końcu wału, wchodzi w otwór centrujący gumowca, jest aluminiowa.

Luke16 pisze: środa, 18 listopada 2020, 20:23 1. Zegar poziomu paliwa pokazuje poziom jak chce, niekiedy nawet poza skalę. Co może być przyczyną?
2. Zamek tylnej klapy, otwiera szybę zaś klapy już nie. Poprzedni właściciel zrobił tzw patent na drucik i otwiera się go ręcznie. Czyżby tylny zamek padł od klapy?
Ad.1
Zrób sobie test zegarów i reset. Prawdopodobnie ktoś kiedyś tankował auto na zapalonym zapłonie, a Renault tego nie lubi. Więc albo zgłupiał pływak lub komputer, albo coś się zawiesiło. W najgorszym wypadku padł ci... nie pamiętam jak to się nazywa. Taki mały cylindryczny opornik mocowany w pompie paliwa, który jest nie dostępny w renault, ale "nasi" wyczaili, że pasuje idealnie od Daewoo Nexia benzynowa, trzeba go tylko przelutować.

Ad.2
Jeśli zamek jest sprawny, to się rozprogramował. Trzeba podłączyć pod CLIPa i od nowa zrobić adaptację - programowanie. Nie wiem jak to zrobić, ale czytałem o tym i wiem od znawcy tego problemu.

Ps. jeśli coś jeszcze mogę pomóc, pisz. Rzadko zaglądam obecnie na fora, bo czasiwa mało, ale pocztę czytam co dwa dni, więc będę wiedział, że ktoś coś w temacie.
zapraszam do mojego off topika:
viewtopic.php?f=3&t=18810&p=162620#p162620

Luke16
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: czwartek, 30 sierpnia 2012, 07:19
Renault: Megane I ph II
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: KNZ

Re: [RX4 2.0 LPG] Mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych

Post autor: Luke16 »

ZygaM pisze: środa, 25 listopada 2020, 16:55

Ad.1
Zrób sobie test zegarów i reset. Prawdopodobnie ktoś kiedyś tankował auto na zapalonym zapłonie, a Renault tego nie lubi. Więc albo zgłupiał pływak lub komputer, albo coś się zawiesiło. W najgorszym wypadku padł ci... nie pamiętam jak to się nazywa. Taki mały cylindryczny opornik mocowany w pompie paliwa, który jest nie dostępny w renault, ale "nasi" wyczaili, że pasuje idealnie od Daewoo Nexia benzynowa, trzeba go tylko przelutować.

Ad.2
Jeśli zamek jest sprawny, to się rozprogramował. Trzeba podłączyć pod CLIPa i od nowa zrobić adaptację - programowanie. Nie wiem jak to zrobić, ale czytałem o tym i wiem od znawcy tego problemu.

Ps. jeśli coś jeszcze mogę pomóc, pisz. Rzadko zaglądam obecnie na fora, bo czasiwa mało, ale pocztę czytam co dwa dni, więc będę wiedział, że ktoś coś w temacie.
Reset zegarów przyniósł efekt 😉
Co do zamka, mam już z powrotem clipa niestety przeszukałem całego i nie znalazłem nic o tylnej klapie. Dodatkowo na forum Scenica znalazłem temat gdzie trzeba zmienić wersję auta, tylko kurczaki gdzie? Na sieci CAN bym szybko to ogarnął na tym starym systemie ciężko, bardzo ciężko mi to idzie. Może ktoś coś?

Ogólnie to wielkie dzięki za wyjaśnienie wielu spraw. Najciekawsze że wysłałem Ci PW Ty mi odpisałeś i mam komunikat że nie mam dostępu do swojej poczty xD

Luke16
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: czwartek, 30 sierpnia 2012, 07:19
Renault: Megane I ph II
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: KNZ

Re: [RX4 2.0 LPG] Mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych

Post autor: Luke16 »

Przestawiłem go na 4x4, wycieraczka też zaprogramowana, niestety jak nie działało tak nie działała tylna klapa, ale mam takie pytanie czy po otwarciu szyby powinna zaświecić się kontrolka od otwartych drzwi?

Awatar użytkownika
ZygaM
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 10:51
Renault: 2xKoleos I i ScII
Silnik: 2.0 DCi M9R
Lokalizacja: Grójeckie / mazowsze

Re: [RX4 2.0 LPG] Mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych

Post autor: ZygaM »

U mnie świeciła tylko od dolnej klapy.
zapraszam do mojego off topika:
viewtopic.php?f=3&t=18810&p=162620#p162620

Luke16
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: czwartek, 30 sierpnia 2012, 07:19
Renault: Megane I ph II
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: KNZ

Re: [RX4 2.0 LPG] Mocne drgania powyżej 70km/km + kilka problemów elektrycznych

Post autor: Luke16 »

Poddaje się z tą klapą. Wiązka przepatrzona wzdłuż i wszerz, posprawdzane wszystko miernikiem, każdy kabel po kabelku. Zrobiłem nawet zwore w kostce drzwi by zobaczyć czy zamek działa i działa, prąd dochodzi, zamki podmienione. Zostaje klapa na otwieraniu ręcznym z druta. Z bratem stwierdziliśmy czy czasem bsi gdzieś nie leży... Z 4 dni nad tym siedziałem... 

ODPOWIEDZ