iparts></a>
<a href= francuskie

[Grand Scenic II 08 2.0 dci] problem z odpowietrzeniem sprzęgła

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
despi69
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 10:53
Renault: Grand Scenic 2
Silnik: 2.0 dci

[Grand Scenic II 08 2.0 dci] problem z odpowietrzeniem sprzęgła

Post autor: despi69 »

Czy ktoś robił odpowietrzanie układu zasilającego sprzęgło w Grand Scenic 2.0 dci, 2008, 150 km? Odpowietrzanie po wymianie pompy sprzęgła. Jest tam odpowietrznik przy wysprzęgliku ale po wykonaniu odpowietrzenia na zasadzie jak z hamulcami czyli pedał w podłogę i popuszczanie w celu odprowadzenia płynu z bąbelkami, pedał po dłuższej jeździe znowu wpada w podłogę i muszę go pompować. Wycieków z wysprzęglika nie mam, płynu ze zbiorniczka nie ubywa. Po dopompowaniu sprzęgło działa. Metoda na wciskanie płynu przez odpowietrznik nie zadziałała bo w drugą stronę ani grama nie przepchałem, może przez ten kompensator ciśnienia na końcu przewodu zasilającego z pompki. Ma ktoś doświadczenia z tym samochodem? Podpowiem, że w Megan 2 z 2.0 dci ta sama pompka przychodzi i wysprzęglik to i pewnie układ ciśnieniowy taki sam dla skrzyni 6 biegów. Pozdrawiam

despi69
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 10:53
Renault: Grand Scenic 2
Silnik: 2.0 dci

Re: [Grand Scenic II 08 2.0 dci] problem z odpowietrzeniem sprzęgła

Post autor: despi69 »

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie:)
Problem rozwiązałem sam. Winowajcą był przewód gumowo-metalowy od pompki do wysprzęglika. A właściwie mój niewłaściwy montaż. Raz, że wskoczył w spinkę "na pierwszy bieg" i musiałem go na wypiętej spince docisnąć i dopiero "siadł". Dwa, że oringi już liche i trochę on pordzewian od płynu hamulcowego więc nadaje się raczej do wymiany przy najbliższym "grzebaniu". Odpowietrzyłem to ustrojstwo na zasadzie przepompowania płynu rurką z odpowietrznika do zbiorniczka z płynem. Trochę pompy na odkręconym z uczuciem odpowietrzniku, aż płyn przelało i bez bąbelków widocznych zaczął lecieć a później deptanie na zakręconym, pedał w podłogę i popuszczenie odpowietrznika. Tak z 3 razy i dzisiaj sprzęgło dowiozło mnie do pracy.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ