iparts></a>
<a href= francuskie

[Scenic 1,9 F8Q] Olej w zbiorniczku wyrównawczyn

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
jjmag
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: niedziela, 16 października 2011, 20:46
Renault: scenic
Silnik: 1,9TD
Lokalizacja: Tuczna lubelskie

[Scenic 1,9 F8Q] Olej w zbiorniczku wyrównawczyn

Post autor: jjmag »

Jak w tytule Od pewnego czasu zauważam że w zbiorniczku wyrównawczym pojawiają mi się smarki oleju, dokładnie od czasu wymiany termostatu wraz z obudową z powodu nieszczelności starego. Z tego co zaobserwowałem większe takie kawałki (plamy) pojawiają się albo po jeździe w mieście i korkach, ewentualnie jak pogonie dłużej 140-160 km/h. Oleju nie ubywa, na 10tyś km od wymiany do wymiany przy oleju 10w40 i pocącym się separatorze 0,6l,dolane, brak masła w oleju. Stan płynu w normie 2 dni po wymianie termostatu dolane 0,5l i w międzyczasie płukałem sam zbiorniczek, więc tam to co ściekło z węży i uciekło to około 1l dolano. Ciśnienie na wężach normalne i oprucz tych wkór.....jących smarków w zbiorniczku nic się nie dzieje. Może ktoś podrzuci na co zwrócić uwagę bo nie podobają mi się czarne plamy oleju zasyfiające notorycznie zbiorniczek.

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1296
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Scenic I
Silnik: 2.0T + 1.6 16v
Lokalizacja: WOT

Re: [Scenic 1,9 F8Q] Olej w zbiorniczku wyrównawczyn

Post autor: Maciek R4 »

wypłucz porządnie układ jeżeli nie wiesz czy była robiona uszczelka pod głowicą/głowica

polecam do tego pianę aktywną w dużym stężeniu - wymyje z oleju dokładnie. Zalewasz układ roztworem piany i wody - ja dałem u siebie kiedyś 0,2L koncentratu piany na cały układ (ok 7-8L) i zalałem wodą. Pojeździłem ok 20-30 minut i zlałem wszystko. Potem szlauch z wodą w zbiorniczek i dobre 30-40 minut lania wody przy niecałym zdjętym węży dolnych chłodnicy, żeby woda dopłynęła prawie wszędzie. Jak leci czysta woda - bez śladów oleju i bez piany, to zalewasz wodą, odpowietrzasz i na próbę robisz rundkę ok 15-20 minut po okolicy i sprawdzasz czy ponownie nie ma śladów oleju. Jak nie ma i nie ma innych objawów uszkodzenia uszczelki czy głowicy zalewasz układ płynem i kontrolujesz czy jest ok.


Ale jak masz ślady oleju od niedawna to raczej nastaw się na robotę, bo olej w układzie chłodzenia nic dobrego nie wróży. Na leju na bagnecie nie masz śladów innej cieczy - bąble w oleju?

A jak piszesz - miasto i korki bądż większa prędkość i masz olej - to znaczy, że olej przy dobrym rozgrzaniu silnika się przedostaje do układu.
za duży obrazek

jjmag
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: niedziela, 16 października 2011, 20:46
Renault: scenic
Silnik: 1,9TD
Lokalizacja: Tuczna lubelskie

Re: [Scenic 1,9 F8Q] Olej w zbiorniczku wyrównawczyn

Post autor: jjmag »

Podobno upg była robiona i tu podejrzewam winowajcę, bo to nie są plamy świeżego tylko tak jakby oderwany stary olej

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1296
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Scenic I
Silnik: 2.0T + 1.6 16v
Lokalizacja: WOT

Re: [Scenic 1,9 F8Q] Olej w zbiorniczku wyrównawczyn

Post autor: Maciek R4 »

to być może ktoś tylko głowicę zdjął i włożył nową uszczelkę bez sprawdzenia głowicy i jej planowania

ALE - no właśnie - jeżeli była robiona, to wypłucz układ sposobem jak wyżej podałem, bo może tego nie zrobiono tylko złożyli silnik i tyle
za duży obrazek

ODPOWIEDZ