[Scenic 1,9 F8Q] Olej w zbiorniczku wyrównawczyn
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Forumowicz
- Posty: 104
- Rejestracja: niedziela, 16 października 2011, 20:46
- Renault: scenic
- Silnik: 1,9TD
- Lokalizacja: Tuczna lubelskie
[Scenic 1,9 F8Q] Olej w zbiorniczku wyrównawczyn
Jak w tytule Od pewnego czasu zauważam że w zbiorniczku wyrównawczym pojawiają mi się smarki oleju, dokładnie od czasu wymiany termostatu wraz z obudową z powodu nieszczelności starego. Z tego co zaobserwowałem większe takie kawałki (plamy) pojawiają się albo po jeździe w mieście i korkach, ewentualnie jak pogonie dłużej 140-160 km/h. Oleju nie ubywa, na 10tyś km od wymiany do wymiany przy oleju 10w40 i pocącym się separatorze 0,6l,dolane, brak masła w oleju. Stan płynu w normie 2 dni po wymianie termostatu dolane 0,5l i w międzyczasie płukałem sam zbiorniczek, więc tam to co ściekło z węży i uciekło to około 1l dolano. Ciśnienie na wężach normalne i oprucz tych wkór.....jących smarków w zbiorniczku nic się nie dzieje. Może ktoś podrzuci na co zwrócić uwagę bo nie podobają mi się czarne plamy oleju zasyfiające notorycznie zbiorniczek.
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: [Scenic 1,9 F8Q] Olej w zbiorniczku wyrównawczyn
wypłucz porządnie układ jeżeli nie wiesz czy była robiona uszczelka pod głowicą/głowica
polecam do tego pianę aktywną w dużym stężeniu - wymyje z oleju dokładnie. Zalewasz układ roztworem piany i wody - ja dałem u siebie kiedyś 0,2L koncentratu piany na cały układ (ok 7-8L) i zalałem wodą. Pojeździłem ok 20-30 minut i zlałem wszystko. Potem szlauch z wodą w zbiorniczek i dobre 30-40 minut lania wody przy niecałym zdjętym węży dolnych chłodnicy, żeby woda dopłynęła prawie wszędzie. Jak leci czysta woda - bez śladów oleju i bez piany, to zalewasz wodą, odpowietrzasz i na próbę robisz rundkę ok 15-20 minut po okolicy i sprawdzasz czy ponownie nie ma śladów oleju. Jak nie ma i nie ma innych objawów uszkodzenia uszczelki czy głowicy zalewasz układ płynem i kontrolujesz czy jest ok.
Ale jak masz ślady oleju od niedawna to raczej nastaw się na robotę, bo olej w układzie chłodzenia nic dobrego nie wróży. Na leju na bagnecie nie masz śladów innej cieczy - bąble w oleju?
A jak piszesz - miasto i korki bądż większa prędkość i masz olej - to znaczy, że olej przy dobrym rozgrzaniu silnika się przedostaje do układu.
polecam do tego pianę aktywną w dużym stężeniu - wymyje z oleju dokładnie. Zalewasz układ roztworem piany i wody - ja dałem u siebie kiedyś 0,2L koncentratu piany na cały układ (ok 7-8L) i zalałem wodą. Pojeździłem ok 20-30 minut i zlałem wszystko. Potem szlauch z wodą w zbiorniczek i dobre 30-40 minut lania wody przy niecałym zdjętym węży dolnych chłodnicy, żeby woda dopłynęła prawie wszędzie. Jak leci czysta woda - bez śladów oleju i bez piany, to zalewasz wodą, odpowietrzasz i na próbę robisz rundkę ok 15-20 minut po okolicy i sprawdzasz czy ponownie nie ma śladów oleju. Jak nie ma i nie ma innych objawów uszkodzenia uszczelki czy głowicy zalewasz układ płynem i kontrolujesz czy jest ok.
Ale jak masz ślady oleju od niedawna to raczej nastaw się na robotę, bo olej w układzie chłodzenia nic dobrego nie wróży. Na leju na bagnecie nie masz śladów innej cieczy - bąble w oleju?
A jak piszesz - miasto i korki bądż większa prędkość i masz olej - to znaczy, że olej przy dobrym rozgrzaniu silnika się przedostaje do układu.
za duży obrazek
-
- Forumowicz
- Posty: 104
- Rejestracja: niedziela, 16 października 2011, 20:46
- Renault: scenic
- Silnik: 1,9TD
- Lokalizacja: Tuczna lubelskie
Re: [Scenic 1,9 F8Q] Olej w zbiorniczku wyrównawczyn
Podobno upg była robiona i tu podejrzewam winowajcę, bo to nie są plamy świeżego tylko tak jakby oderwany stary olej
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: [Scenic 1,9 F8Q] Olej w zbiorniczku wyrównawczyn
to być może ktoś tylko głowicę zdjął i włożył nową uszczelkę bez sprawdzenia głowicy i jej planowania
ALE - no właśnie - jeżeli była robiona, to wypłucz układ sposobem jak wyżej podałem, bo może tego nie zrobiono tylko złożyli silnik i tyle
ALE - no właśnie - jeżeli była robiona, to wypłucz układ sposobem jak wyżej podałem, bo może tego nie zrobiono tylko złożyli silnik i tyle
za duży obrazek