[SCENIC RX4] Zamienniki do przeniesienia napędu?
Moderator: Grupa Moderatorów
[SCENIC RX4] Zamienniki do przeniesienia napędu?
WIATM WSZYSTKICH NA FORUM .
od niedawna jestem właścicielem RX4 i mam do wymiany amortyzator drgań wału oraz gumowe sprzęgło przeniesienia napędu . Słyszałem , że podobno można to zamienić częściami od mercedesa lub bmw ,czy ktoś może mi podpowiedzeć o jakie dokładnie części chodzi ( od jakiego modelu ).z góry dziękuję
[ Komentarz dodany przez: PiasQ: 2008-12-01, 12:12 ]
Pamiętać proszę o nawiasach - Regulamin działu.
od niedawna jestem właścicielem RX4 i mam do wymiany amortyzator drgań wału oraz gumowe sprzęgło przeniesienia napędu . Słyszałem , że podobno można to zamienić częściami od mercedesa lub bmw ,czy ktoś może mi podpowiedzeć o jakie dokładnie części chodzi ( od jakiego modelu ).z góry dziękuję
[ Komentarz dodany przez: PiasQ: 2008-12-01, 12:12 ]
Pamiętać proszę o nawiasach - Regulamin działu.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 1 grudnia 2008, 12:11 przez promotion, łącznie zmieniany 1 raz.
dla innych fanów rx4 mam dobrą wiadomość . udało mi się znależć kolesia na allegro który sprzedaje zamienniki , okazuje się , że jest to amortyzator drgań wału i sprzegło gumowe od mercedesa ( beczki ?)- pasuje idealnie , po wymianie wibracje ustały. należy zastosować tylko podkładki centrujące i śruby ( inny skok gwintu ) ze starego
- Rufus
- Oklejony
- Posty: 848
- Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
- Renault: Renault Latitude
- Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Kolego, nie musi być od razu tak źle - ciesz się świeżo zakupionym autkiem i nie szukaj na razie problemów, bo się zniechęcisz autka.A jakie były objawy uszkodzenia tych elementów bo u mnie przy 80 zaczyna być delikatnie czuć drżenie kierownicy. Czy to to??
Wyważ dokładnie kółeczka, sprawdź tarcze hamulcowe - to najczęściej ma wpływ na bicie kierownicy. Czy podczas hamowania przy większych prędkościach też czujesz wibracje na kierownicy?
Dziękuję za odzew. viva
To tak szybciej i jaśniej żeby było.
po zakupie 4 nowe opony i wyważone. Przy hamowaniu żadnych oznak wibracji do 70 na godzinę nic potem zaczynają się delikatne wibracje koła kierownicy. Chcę to znaleźć i usunąć bo to auto żony jest w sumie. Ja mam inne ale to doradziłem jej świadomie i muszę powiedzieć że zacny pojazd. zdziwko
To tak szybciej i jaśniej żeby było.
po zakupie 4 nowe opony i wyważone. Przy hamowaniu żadnych oznak wibracji do 70 na godzinę nic potem zaczynają się delikatne wibracje koła kierownicy. Chcę to znaleźć i usunąć bo to auto żony jest w sumie. Ja mam inne ale to doradziłem jej świadomie i muszę powiedzieć że zacny pojazd. zdziwko
to jeszcze o niczym nie świadczy niestety. I tak to może być problem z oponami. Miałem podobną sytuację też na oponkach nowych. Kupiłem, założyłem i tyle się nacieszyłem, bo po przejechaniu 1tyś km, może nawet 500km ujawniła się wada fabryczna na 2 sztukach i wymieniłem wszystkie.shaker pisze:po zakupie 4 nowe opony i wyważone
Najprościej to samemu przerzucić koła tył/przód. 20minut roboty i wiesz czy w tym był problem. Potem według wskazówek Rufusa
Jak nie gumy to Rufus już Ci kolego powiedział, że to tarcze. W znacznej większości przypadków bicie powodują gumy albo tarcze. Sprawdź je, a potem jedź na stację diag. na sprawdzenie zawieszenia. Czy przy 50, 100, 150km/h bije tak samo? Przede wszystkim czy jest różnica jak hamujesz? Rozpędź się do 50 i naciskaj POWOLI hamulec. Dociskaj po "milimetrze" i sprawdzaj czy tarcza równo łapie, czy nie słychać hamulców raz głośniej raz ciszej, czy pedał nie cofa się delikatnie... Jak nie wyczujesz różnicy przy 50, zrób go ponownie przy 80, 120...
Nic to nie da, to jedź na stację diag. na sprawdzenie zawiechy.
Nic to nie da, to jedź na stację diag. na sprawdzenie zawiechy.
Nie są to gumy sprawdzone.
zawiecha też nie była na dwóch stacjach diagnostycznych sprawdzana dla pewności
Wiem jak auto sie zachoeuje jak ma problem z tarczami to też nie to. To są delikatne wibracje kierownicy tak jakby wibracje telefonu. I na bank pochodzi to z napędu.
A tak w ogóle to renówka pocieszyła mnie dziś wysrywając zacnie cały układ wydechowy na glebę. woot co za idiota wy myślił żeby go podwieśic tylko na końcu szok upalił się łącznik miedzy środkowym a ostanim i cały spadł na glebę. zly No cóż taki urok jutro się pospawa i zrobi zabezpieczenia coby następnym raze na nich się oparł.
zawiecha też nie była na dwóch stacjach diagnostycznych sprawdzana dla pewności
Wiem jak auto sie zachoeuje jak ma problem z tarczami to też nie to. To są delikatne wibracje kierownicy tak jakby wibracje telefonu. I na bank pochodzi to z napędu.
A tak w ogóle to renówka pocieszyła mnie dziś wysrywając zacnie cały układ wydechowy na glebę. woot co za idiota wy myślił żeby go podwieśic tylko na końcu szok upalił się łącznik miedzy środkowym a ostanim i cały spadł na glebę. zly No cóż taki urok jutro się pospawa i zrobi zabezpieczenia coby następnym raze na nich się oparł.
A tutaj macie adres do firmy co robi wszystkie części do regeneracji nieszczęsnego wału:
http://tedgum.pl/sklep/index.php?cPath=21_405_2574_5732
http://tedgum.pl/sklep/index.php?cPath=21_405_2574_5732
Przeniesienie napędu dla RX4 zrobił PUCH, i dla tego większość części pasuje od mercedesa w124: krzyżak, sprzęgło, podpory, amortyzator drgań. Renault się wycwanił i skonstruował wał nierozbieralny i w przypadku jakiegokolwiek problemu trzeba kupić cały w serwisie za około 4500 zł. Podpory się szybko sypią bo są za blisko układu wydechowego i wysoka temperatura je niszczy. Przerobienie wału nie stanowi większego problemu dla mechaników. Ceny z jakimi się spotkałem to od 300 ( plus części) do nawet 2000 zł. Najgorzej jest z amortyzatorem drgań bo tych w dci występują dwa (w benzynie podobno jeden). Patrząc od przodu samochodu mamy wał, amortyzator drgań(1), sprzęgło elastyczne, amortyzator drgań (2) i most. AD (1) jest taki sam jak w mercedesie w124 i nie ma z nim problemu (ten występuje tyko w dci). AD (2) niestety wymyśliło renault i nie udało mi się jeszcze namierzyć zamiennika, oryginał w renault kosztuje około 1400 zł.
igoorr, pozwolisz, ze sprostuje Twoja wypowiedz, poniewaz domyslam sie, ze wynika ona z przeczytanego materialu w necie, ktory jest jednakowoz niespojny (przerabialem temat, stad moje wymadrzania
kladlem sie z kumplem pod jego w124 500e i wierz mi, w niczym moj most nie przypomina jego mostu
(ale oczywiscie moge sie mylic)
wrightigoorr pisze:Przeniesienie napędu dla RX4 zrobił PUCH
nie wright: elementy sa podobne, ale np. maja inna mase, inne mocowania inne sruby (o ile mocowania i sruby wynikaja z OEM, to juz waga sprzegla drgan niekoniecznie)igoorr pisze:i dla tego większość części pasuje od mercedesa w124: krzyżak, sprzęgło, podpory, amortyzator drgań
nie wright, wszystko jest odkrecalne, tylko krzyzaki sa "stale", problem polega na tym, ze renault nie sprzedaje czesci zamiennych do walu, a caly waligoorr pisze:Renault się wycwanił i skonstruował wał nierozbieralny
nie wright, podpory sie sypia, bo krzyzaki nie maja kalamitek, przez ktore moznaby je smarowac (no nie ma sily, jak cos sie kreci, musi byc smarowane) wydech nagrzewa koncowy odcinek, w tym sprzedloigoorr pisze:Podpory się szybko sypią bo są za blisko układu wydechowego i wysoka temperatura je niszczy
tu przestrzegam: "nie stanowi problemu dla mechanikow, ktorzy przerabiaja waly napedowe"igoorr pisze:Przerobienie wału nie stanowi większego problemu dla mechaników.
nie wright, jest tylko jedno sprzegielko dla benzyny i diesla, rozne sa zamienniki do ...mercedesa, tu przestrzegam, bo moga byc inne srednice otworow, inna waga, inna grubosc i jeszcze prae "inny", generalnie albo kupujesz element dedykowany, albo bierzesz stary i dobierasz (nawet same sruby moga byc inne, wiec warto zachowac stare)igoorr pisze:Najgorzej jest z amortyzatorem drgań bo tych w dci występują dwa (w benzynie podobno jeden).
a to nie to samo? a gdzie wiskoza?igoorr pisze:sprzęgło elastyczne, amortyzator drgań
kladlem sie z kumplem pod jego w124 500e i wierz mi, w niczym moj most nie przypomina jego mostu
(ale oczywiscie moge sie mylic)