iparts></a>
<a href= francuskie

[Ogólnie] Reflektory soczewkowe + Inst. Xenon

Moderator: Grupa Moderatorów

Awatar użytkownika
xluki
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: wtorek, 23 września 2008, 19:38
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

[Ogólnie] Reflektory soczewkowe + Inst. Xenon

Post autor: xluki »

Witam. Tak jak w temacie mam pytanie.... Czy do reflektorow soczewkowych mozna zastosowac instalacje Xenonowa?

Ponizej linki...

http://moto.allegro.pl/item444343604_ze ... 0k_zx.html

http://moto.allegro.pl/item445455601_re ... black.html

Dzieki za wszelka pomoc.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony piątek, 3 października 2008, 08:59 przez xluki, łącznie zmieniany 1 raz.
Było - Renault Megane 1.6 8V 90KM 1996r. RT
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5807
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: VoN »

I znowu się zacznie dyskusja czy potrzebne spryskiwacze czy to zgodne z prawem itd lol


Moim zdaniem wszystko wejdzie...alee czy to będzie legalne i czy nic Ci się w tych lampach z alledrogo nie przytopi ala
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ :D
Obrazek

Awatar użytkownika
xluki
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: wtorek, 23 września 2008, 19:38
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: xluki »

Ponoc nic sie nie topi. Teraz mam w oryginalnych zalozone zarowki 7500k i jest git :)
Było - Renault Megane 1.6 8V 90KM 1996r. RT
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.

Awatar użytkownika
Broov
Pasqda
Pasqda
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
Renault: 2xScenic i Megane
Silnik: 2x1.6 i 2.0

Post autor: Broov »

xluki pisze:Ponoc nic sie nie topi. Teraz mam w oryginalnych zalozone zarowki 7500k i jest git :)
Stopic to raczej sie nie stopi , zreszta to bedzie najmniejszy klopot :D
Bardziej matrwil bym sie ze to nielegalne(brak homologacji) , ze niebezpieczne dla innych urzytkownikow , ze w razie kontroli DR moze powiedziec papa :D , ze nie podbija dowodu , ze w razie wypadku , stluczki(czego nie zycze) ubezpieczyciel moze odmowic wyplaty odszkodowania(znow brak homologacji) itd ... itd ... i w nieskonczonosc itd ...

Pozdrawiam

łukasz paliwoda

Post autor: łukasz paliwoda »

masz 7500K ??

to ja ci specjalnie w żadnym temacie nie pomogę...

Awatar użytkownika
xluki
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: wtorek, 23 września 2008, 19:38
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: xluki »

tak mam zarowki 7500k z allegro :D tak jest napisane na opakowaniu :P
Było - Renault Megane 1.6 8V 90KM 1996r. RT
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

i jeszcze jest napisane na nich xenon? ... i może jeszcze 100W?
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

Awatar użytkownika
Broov
Pasqda
Pasqda
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
Renault: 2xScenic i Megane
Silnik: 2x1.6 i 2.0

Post autor: Broov »

PiasQ pisze:i jeszcze jest napisane na nich xenon? ... i może jeszcze 100W?
Napisane moze i jest xsenon roll , ale z xenonami to ma tyle wspólnego pewnie co ja z ...baletem lol zwykla H4 pomalowana na niebiesko.
Bardziej pasuje nazwa Ksenon-Zenon :D
100W jest niedopuszczalne i niebezpieczne(dla auta i innych uzytkownikow).Za takie cos powinni DR zabierac bez gadania i tlumaczen brawa

Jestem bardzo wyczulony na domorosly tjun oswietlenia , wszelkie hidy i inne sridy daja duzo wiecej zlego niz dobrego.Nie ma nic gorszego od auta ktore wali po oczach pseudo ksenonami
Ostatnio zmieniony piątek, 3 października 2008, 21:15 przez Broov, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

dlatego zapytałem, bo samo 7500K jest niedopuszczalne ...
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

Awatar użytkownika
Broov
Pasqda
Pasqda
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
Renault: 2xScenic i Megane
Silnik: 2x1.6 i 2.0

Post autor: Broov »

PiasQ pisze:7500K jest niedopuszczalne
Niedopuszczale to jest ... prawie wszystko co autor watku zrobil i chce zrobic z oswietleniem auta , ale to jego samochod i zrobi z nim co zechce.
My mozemy sie tylko temu biernie przygladac :(

Awatar użytkownika
xluki
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: wtorek, 23 września 2008, 19:38
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: xluki »

To dlatego chcem wrzucic instalacje Xenonowa ale i przy okazji wymienic reflektory na soczewkowe, bo przy oryginalnych lampach swiatlo jest bardzej rozproszone.

PS. Biale lub niebieskie swiatlo nie meczy podczas dlugich podrozy tak jak standardowa zarowka.

POZDRAWIAM
Było - Renault Megane 1.6 8V 90KM 1996r. RT
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.

Awatar użytkownika
Broov
Pasqda
Pasqda
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
Renault: 2xScenic i Megane
Silnik: 2x1.6 i 2.0

Post autor: Broov »

xluki pisze:To dlatego chcem wrzucic instalacje Xenonowa ale i przy okazji wymienic reflektory na soczewkowe, bo przy oryginalnych lampach swiatlo jest bardzej rozproszone.
Ja rozumiem (staram sie ) dlaczego chcesz wymienic swiatelka , tylko ze to jest nie fair w stosunku do pozostalych urzytkownikow drog.
Nie wierz w to ze taki ksenon ma homologacje , czy inny certyfikat.
Sam ksenon (HID) moze miec homologacje a i tak nie bedzie to zgodne z prawem gdyz lampa(klosz) do ktorego go wsadzisz nie jest przystosowana do ksenonow.
Skoro tak bardzo chcesz zmienic barwe swiatla w aucie to kup zwykle philipsy blue vision

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
xluki
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: wtorek, 23 września 2008, 19:38
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: xluki »

Zarowki BLUE VISION maja barwe 4000k co nie daje nawet efektu bieli... Wiem bo mialem wczesniej zarowki OSRAM COOL BLUE i efekt jest taki sam jak w przypadku PHILIPSOW...

Otoz instalacja kensonowa i lampy soczewkowe maja homologacje...

http://swiatla.arbiter.pl/galeria/ksenon.halogen

Bardzo madry artykul, w ktorym napisane ze przy instalacji Xenonowej nie zaleca sie oryginalnych lamp na zarowki H4 tzw. "odblaski"
Było - Renault Megane 1.6 8V 90KM 1996r. RT
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.

Awatar użytkownika
Broov
Pasqda
Pasqda
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
Renault: 2xScenic i Megane
Silnik: 2x1.6 i 2.0

Post autor: Broov »

xluki pisze:Zarowki BLUE VISION maja barwe 4000k co nie daje nawet efektu bieli... Wiem bo mialem wczesniej zarowki OSRAM COOL BLUE i efekt jest taki sam jak w przypadku PHILIPSOW...
ale sa dopuszczone do ruch
xluki pisze: Otoz instalacja kensonowa i lampy soczewkowe maja homologacje...
Tak , pod warunkiem ze i klosze i zestaw ksenonow(HID) na homologacje.
O ile hidy moga je miec o tyle same klosze b.rzadko ! ! !(w zasadzie to nigdy , bo zadna firma tuningowa nie wyda mnostwa kasy na roznego rodzaju testy ktore taki reflektor musi przejs)
xluki pisze:http://swiatla.arbiter.pl/galeria/ksenon.halogen

Bardzo madry artykul, w ktorym napisane ze przy instalacji Xenonowej nie zaleca sie oryginalnych lamp na zarowki H4 tzw. "odblaski"
Przelecialem na szybkiego i ... nigdzie nikt nie napisal ze jest to zgodne z naszymi(polskimi) przepisami.
Generalnie pisane zeby przekonac domoroslych tjuningowcow do zakupu hida.
Ja bym nawet nie nazwal tego artykulem , ogolnie calosc to wielka QPA

Ucinam tu swoja aktywnosc w tym temacie , i tak zrobisz po swojem.
Powodzenia i obym nigdy nie musiac Cie mijac na drodze

Pozdrawiam
B.
Ostatnio zmieniony niedziela, 5 października 2008, 15:53 przez Broov, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
xluki
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: wtorek, 23 września 2008, 19:38
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: xluki »

1. Nie powinno się stosować xenonów w reflektorach dwufunkcyjnych typu H4 - taka przeróbka jest skazana z góry na niepowodzenie bo formowanie wiązki w tych reflektorach jest nieprecyzyjne i będzie oślepiać. Dodatkowo snop światła może być skupiony na bardzo bliskiej odległości przed samochodem co może powodować samoolśniewanie.
2. Nie powinno się stosować żarówek ksenon w reflektorach ze szkłem ryflowanym (prążki) ze względu na możliwość powstawania refleksów i oślepiania.
3. Do przeróbek najbardziej nadają się projektory soczewkowe ze względu na precyzję formowania wiązki
4. W nowoczesnych reflektorach FF ostatecznie można przeprowadzić próbę ze źródłem światła xenon. Ogólnie nie jestem zwolennikiem nawet fabrycznych xenonów w FF (np Volvo S40). FF to technologia Free-Form czyli kształtowania wiązki światła przez sam odblask, bez udziału szyby i przesłon. decydując się na taki ruch należy pamiętać aby zastosować żarówkę będącą odpowiednikiem D2R (z przesłoną) a nie D2S (bez przesłony, przewidziane do reflektorów soczewkowych)


to jest to o czym mowilem...

http://moto.allegro.pl/item443661482_xe ... ancja.html

http://moto.allegro.pl/item444708163_re ... 6_99r.html

Lampy i instalacja posiada homologacje...


poczytam jeszcze jedno juz znalazlem... do instalacji musza byc lampy do nich przystosowane. Popytam sie na innych forach i napisze.

Pozdrawiam


Z innego forum:

Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych.

Obowiązujące "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów" o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania).

O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierając się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.

W praktyce reflektory soczewkowe przerobione na xenonowe zewnętrznie, niemożliwe są do odróżnienia od fabrycznych xenonów. Dobrze ustawione nie będą oślepiały!

Czyli w mojej MEgi moga byc soczewki i xenony przepisy o tym nic nie mowia viva viva viva viva viva viva viva ...
Było - Renault Megane 1.6 8V 90KM 1996r. RT
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.

ODPOWIEDZ