iparts></a>
<a href= francuskie

[Ogólne] Renowacja lakieru

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Krzychu305
Oklejony
Oklejony
Posty: 48
Rejestracja: niedziela, 13 grudnia 2009, 09:59
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

[Ogólne] Renowacja lakieru

Post autor: Krzychu305 »

chcial bym zrobic w meganie jakas renowacje jest kilka rys tu i uwdzie i chcial bym wyciagnac zniej taki elegancki głeboki kolor słyszałem o jakis tarczkach na szlifierke kontowa i o jakis pastach ale zbytnio nie mam pomyslu jak przeprowadzic taka operacje i zeby nie zgrzac lakieru prosze o pomoc ludzi ktorzy to robili i jakies sugestie :)
Ostatnio zmieniony czwartek, 9 grudnia 2010, 00:44 przez Krzychu305, łącznie zmieniany 1 raz.

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

z tym polerowanie jest o tyle delikatna sprawa że jeśli nigdy tego samemu nie robiłeś to łatwo Ci będzie coś schrzanic...
tu masz podstawowe informacje na temat...
http://www.detailer.pl/
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Maciej R21 »

Dodam tylko że na typowej szlifierce kątowej nic nie zrobisz a co najwyżej zepsujesz. Chyba że dokupisz do niej przystawkę redukującą obroty. Typowa polerka lakiernicza ma od 1000-5000obr ( zazwyczaj regulowane ) .
Do tego są specjalne gąbki i pasty ( np. firmy Farecla ) . Poleruje się na mokro.
Tak jak pisał Blondas jest to operacja dość delikatna . Można narobić sobie mnóstwo wypolerowanych kółek , które będą sie mienić w słońcu ;).
Jeśli chodzi o metalic to uzyskasz jedynie połysk bo cały kolor znajduje się pod lakierem bezbarwnym. Jeśłi chodzi o normalny akryl to polerowanie przywróci też i żywy kolor.
Mocno zaniedbany czy zniszczony lakier szlifuje się najpierw ( matuje ) papierem wodnym o bardzo małej ścieralności , a dopiero potem poleruje. Jest to jednak bardzo delikatna robota bo można zatrzeć lakier jeśli jest jego cienką warstwa . To tak kilka informacji praktycznych ;).
Obrazek

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Snake »

Właśnie krzychu ja też myślę nad polerowaniem ale nie szlifierką, tylko pasta i gąbka.
Powiem, szczerze że się obawiam aby właśnie mi nie pozostało kilka takich kółeczek ;)

Krzychu polecam: http://forum.kosmetykaaut.pl/index.php

a ja się podępnę pod temat: macie jakieś sprawdzone kredki do odprysków czy rys?
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

Maciek
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 549
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 20:35
Renault: Laguna + Clio
Silnik: 2.0 dCi + 1.2 D7F
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Maciek »

SnakeEyes pisze: a ja się podępnę pod temat: macie jakieś sprawdzone kredki do odprysków czy rys?
Odpryski proponuje zabezpieczać zestawami zaprawkowymi, a nie kredkami. Oczywiscie podstawa to dobrze oczyszczone i odtłuszczone podłoże.
Senior PIKUR
Klub Renault 3Miasto Opiekun grupy

Awatar użytkownika
Arglist
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 254
Rejestracja: poniedziałek, 19 października 2009, 12:13
Renault: Kangoo 4x4 2005
Silnik: 1.6 16V K4M
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: Arglist »

Maciej R21
, Typowa polerka lakiernicza ma od 1000-5000obr.
Regulacja koniecznie typowa polerka od im mniej tym lepiej do maks 2800 z których się nie korzysta maksymalna prędkość wykorzystywana na polerce rotacyjnej to 1200-1300 obr. z DA nie korzystam więc się nie wypowiem. Co do rys jeśli nie są do podkładu to możesz śmiało próbować ręcznie, co do głębi i mniejszych rys są środki które maskują rysy i wyciągają głębie z lakieru bez polerowania, efekt utrzymuje się długo jeśli przestrzega się kilku zasad.

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Snake »

u mnie ryski drobne i przetarcia,zakupiłem niebieską pastę do polerki,jak będzie ciepełko to zaczne działać
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

Awatar użytkownika
Arglist
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 254
Rejestracja: poniedziałek, 19 października 2009, 12:13
Renault: Kangoo 4x4 2005
Silnik: 1.6 16V K4M
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: Arglist »

SnakeEyes, Niebieską? czyżby 3M ultrafine

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Snake »

Nie zdradzę nazwy jeszcze, dopiero jak zobaczę efekt to zapodam opinię neg lub poz ;)
Ale tani był, na pierwszy raz szkoda wydawać więcej roll
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

habi

Post autor: habi »

ja do polerki używam pasty tempo i nie narzekam,Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie ale moim zdaniem do polerki i likwidacji drobnych rys nadaje się idealnie.I wystarczareczne polerowanie

Awatar użytkownika
Arglist
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 254
Rejestracja: poniedziałek, 19 października 2009, 12:13
Renault: Kangoo 4x4 2005
Silnik: 1.6 16V K4M
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: Arglist »

habi, Tempo to ja Używam do polerowania tłumika faktycznie nadaje się... Pasta zawiera silikon, przez co nie usuwa rys a je maskuje daje złudny efekt po 2 miesiącach prawie wszystko wraca.

Krzychu305, ja na twoim miejscu jeśli nie posiadasz maszyny polerskiej, odpuscił bym sobie wszelkie wiertarki szlifierki kątowe itp. to nie do tego służy.

Proponuje spróbuj ręcznie, jeśli się zdecydujesz to przepis masz.
Teraz jest pytanie czy ma być tanio czy dobrze. Jeśli ma być dobrze to ja bym zaczął od dokładnego umycia usunięcia kropek asfaltu z lakieru na pierwsze mycie wystarczy ci szampon nigrina dostępny w większości hipermarketów, do usunięcia asfaltu nafta lub benzyna ekstrakcyjna, polerowanie ręczne to niewdzięczne zajęcie nie spodziewaj się za dużo, Pasty które mogę polecić do polerowania ręcznego Meguiar's np. scratch X lub mocniejsza Ultimate Compound, możesz też użyć coś z Poorboy’s World jeśli rysy są duże to np.: zacząć od SSR 3.0 Heavy Duty Compound a później SSR 1.0 Light Abrasive można jeszcze długo wymieniać.

W każdym razie jeśli się zdecydujesz na polerowanie ręczne to powierzchnia nie większa jak 50X50 cm. na tej powierzchni wypracowujesz pastę aż praktycznie zniknie z lakieru najlepsze do tego są aplikatory STAGE 3 APPLICATOR SYSTEMS Tri--color DURA-FOAM 4X6" lub z Meguiar's Soft Foam Applicator Pad.

Później dla lepszego efektu coś maskującego niedoskonałości np Auto Glym Super Resin Polish lub na ciemny lakier Black Hole ewentualnie DC2 na to jakiś wosk może być z Poorboy’s
ewentualnie sampler z Dodo Juice.

Systematyka Pracy:
1. Mycie na dwa wiadra (W JEDNYM WODA Z SZAMPONEM W DRUGIM SAMA WODA do płukania). Zaczynamy od kół jak już je umyjemy to zmieniamy wodę w wiadrach i lecimy normalnie od dachu w dół.

2.Usuwanie asfaltu.

3.Ja tutaj stosuje glinkę tak na wszelki wypadek, żeby usunąć to czego nie zdjąłem benzyna ekstarkcyjną.

3,5 jeśli pracujemy maszyną oklejamy plastiki uszczelki gumowe i wszelkie miejsca gdzie pasta może powchodzić w zakamarki.

4.Polerowanie
5.Mycie zmywamy resztki pasty polerskiej
6.Zabezpieczanie lakieru czyli ostatni moment żeby dodać tak zwany wet look
7. cleaner tutaj Super Resin Polish lub inny i na to wosk.

Jeśli ma być tanio to użyJ produkty sonaxa lub AutoGlyma najlepszy stosunek ceny do możliwości.

AtuoDetaling to sposób myślenia nie do Końca jesteśmy normalni, ale uwielbiamy to co robimy A efekty czasami widać na ulicy.

Krzychu305
Oklejony
Oklejony
Posty: 48
Rejestracja: niedziela, 13 grudnia 2009, 09:59
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Post autor: Krzychu305 »

panowie dzieki za odp :) duzo spraw jak dla mnie sie wyjasnilo:) hehe to rozpoczynam batalie lakierowa :D

ODPOWIEDZ