[Ogólne] Renowacja lakieru
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Oklejony
- Posty: 48
- Rejestracja: niedziela, 13 grudnia 2009, 09:59
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ
- Kontakt:
[Ogólne] Renowacja lakieru
chcial bym zrobic w meganie jakas renowacje jest kilka rys tu i uwdzie i chcial bym wyciagnac zniej taki elegancki głeboki kolor słyszałem o jakis tarczkach na szlifierke kontowa i o jakis pastach ale zbytnio nie mam pomyslu jak przeprowadzic taka operacje i zeby nie zgrzac lakieru prosze o pomoc ludzi ktorzy to robili i jakies sugestie
Ostatnio zmieniony czwartek, 9 grudnia 2010, 00:44 przez Krzychu305, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
z tym polerowanie jest o tyle delikatna sprawa że jeśli nigdy tego samemu nie robiłeś to łatwo Ci będzie coś schrzanic...
tu masz podstawowe informacje na temat...
http://www.detailer.pl/
tu masz podstawowe informacje na temat...
http://www.detailer.pl/
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Dodam tylko że na typowej szlifierce kątowej nic nie zrobisz a co najwyżej zepsujesz. Chyba że dokupisz do niej przystawkę redukującą obroty. Typowa polerka lakiernicza ma od 1000-5000obr ( zazwyczaj regulowane ) .
Do tego są specjalne gąbki i pasty ( np. firmy Farecla ) . Poleruje się na mokro.
Tak jak pisał Blondas jest to operacja dość delikatna . Można narobić sobie mnóstwo wypolerowanych kółek , które będą sie mienić w słońcu .
Jeśli chodzi o metalic to uzyskasz jedynie połysk bo cały kolor znajduje się pod lakierem bezbarwnym. Jeśłi chodzi o normalny akryl to polerowanie przywróci też i żywy kolor.
Mocno zaniedbany czy zniszczony lakier szlifuje się najpierw ( matuje ) papierem wodnym o bardzo małej ścieralności , a dopiero potem poleruje. Jest to jednak bardzo delikatna robota bo można zatrzeć lakier jeśli jest jego cienką warstwa . To tak kilka informacji praktycznych .
Do tego są specjalne gąbki i pasty ( np. firmy Farecla ) . Poleruje się na mokro.
Tak jak pisał Blondas jest to operacja dość delikatna . Można narobić sobie mnóstwo wypolerowanych kółek , które będą sie mienić w słońcu .
Jeśli chodzi o metalic to uzyskasz jedynie połysk bo cały kolor znajduje się pod lakierem bezbarwnym. Jeśłi chodzi o normalny akryl to polerowanie przywróci też i żywy kolor.
Mocno zaniedbany czy zniszczony lakier szlifuje się najpierw ( matuje ) papierem wodnym o bardzo małej ścieralności , a dopiero potem poleruje. Jest to jednak bardzo delikatna robota bo można zatrzeć lakier jeśli jest jego cienką warstwa . To tak kilka informacji praktycznych .
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
Właśnie krzychu ja też myślę nad polerowaniem ale nie szlifierką, tylko pasta i gąbka.
Powiem, szczerze że się obawiam aby właśnie mi nie pozostało kilka takich kółeczek
Krzychu polecam: http://forum.kosmetykaaut.pl/index.php
a ja się podępnę pod temat: macie jakieś sprawdzone kredki do odprysków czy rys?
Powiem, szczerze że się obawiam aby właśnie mi nie pozostało kilka takich kółeczek
Krzychu polecam: http://forum.kosmetykaaut.pl/index.php
a ja się podępnę pod temat: macie jakieś sprawdzone kredki do odprysków czy rys?
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
-
- OpiekunGrupy
- Posty: 549
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 20:35
- Renault: Laguna + Clio
- Silnik: 2.0 dCi + 1.2 D7F
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Odpryski proponuje zabezpieczać zestawami zaprawkowymi, a nie kredkami. Oczywiscie podstawa to dobrze oczyszczone i odtłuszczone podłoże.SnakeEyes pisze: a ja się podępnę pod temat: macie jakieś sprawdzone kredki do odprysków czy rys?
Senior PIKUR
Klub Renault 3Miasto Opiekun grupy
Klub Renault 3Miasto Opiekun grupy
- Arglist
- KLUBOWICZ
- Posty: 254
- Rejestracja: poniedziałek, 19 października 2009, 12:13
- Renault: Kangoo 4x4 2005
- Silnik: 1.6 16V K4M
- Lokalizacja: Radzymin
Maciej R21
Regulacja koniecznie typowa polerka od im mniej tym lepiej do maks 2800 z których się nie korzysta maksymalna prędkość wykorzystywana na polerce rotacyjnej to 1200-1300 obr. z DA nie korzystam więc się nie wypowiem. Co do rys jeśli nie są do podkładu to możesz śmiało próbować ręcznie, co do głębi i mniejszych rys są środki które maskują rysy i wyciągają głębie z lakieru bez polerowania, efekt utrzymuje się długo jeśli przestrzega się kilku zasad., Typowa polerka lakiernicza ma od 1000-5000obr.
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
- Arglist
- KLUBOWICZ
- Posty: 254
- Rejestracja: poniedziałek, 19 października 2009, 12:13
- Renault: Kangoo 4x4 2005
- Silnik: 1.6 16V K4M
- Lokalizacja: Radzymin
habi, Tempo to ja Używam do polerowania tłumika faktycznie nadaje się... Pasta zawiera silikon, przez co nie usuwa rys a je maskuje daje złudny efekt po 2 miesiącach prawie wszystko wraca.
Krzychu305, ja na twoim miejscu jeśli nie posiadasz maszyny polerskiej, odpuscił bym sobie wszelkie wiertarki szlifierki kątowe itp. to nie do tego służy.
Proponuje spróbuj ręcznie, jeśli się zdecydujesz to przepis masz.
Teraz jest pytanie czy ma być tanio czy dobrze. Jeśli ma być dobrze to ja bym zaczął od dokładnego umycia usunięcia kropek asfaltu z lakieru na pierwsze mycie wystarczy ci szampon nigrina dostępny w większości hipermarketów, do usunięcia asfaltu nafta lub benzyna ekstrakcyjna, polerowanie ręczne to niewdzięczne zajęcie nie spodziewaj się za dużo, Pasty które mogę polecić do polerowania ręcznego Meguiar's np. scratch X lub mocniejsza Ultimate Compound, możesz też użyć coś z Poorboy’s World jeśli rysy są duże to np.: zacząć od SSR 3.0 Heavy Duty Compound a później SSR 1.0 Light Abrasive można jeszcze długo wymieniać.
W każdym razie jeśli się zdecydujesz na polerowanie ręczne to powierzchnia nie większa jak 50X50 cm. na tej powierzchni wypracowujesz pastę aż praktycznie zniknie z lakieru najlepsze do tego są aplikatory STAGE 3 APPLICATOR SYSTEMS Tri--color DURA-FOAM 4X6" lub z Meguiar's Soft Foam Applicator Pad.
Później dla lepszego efektu coś maskującego niedoskonałości np Auto Glym Super Resin Polish lub na ciemny lakier Black Hole ewentualnie DC2 na to jakiś wosk może być z Poorboy’s
ewentualnie sampler z Dodo Juice.
Systematyka Pracy:
1. Mycie na dwa wiadra (W JEDNYM WODA Z SZAMPONEM W DRUGIM SAMA WODA do płukania). Zaczynamy od kół jak już je umyjemy to zmieniamy wodę w wiadrach i lecimy normalnie od dachu w dół.
2.Usuwanie asfaltu.
3.Ja tutaj stosuje glinkę tak na wszelki wypadek, żeby usunąć to czego nie zdjąłem benzyna ekstarkcyjną.
3,5 jeśli pracujemy maszyną oklejamy plastiki uszczelki gumowe i wszelkie miejsca gdzie pasta może powchodzić w zakamarki.
4.Polerowanie
5.Mycie zmywamy resztki pasty polerskiej
6.Zabezpieczanie lakieru czyli ostatni moment żeby dodać tak zwany wet look
7. cleaner tutaj Super Resin Polish lub inny i na to wosk.
Jeśli ma być tanio to użyJ produkty sonaxa lub AutoGlyma najlepszy stosunek ceny do możliwości.
AtuoDetaling to sposób myślenia nie do Końca jesteśmy normalni, ale uwielbiamy to co robimy A efekty czasami widać na ulicy.
Krzychu305, ja na twoim miejscu jeśli nie posiadasz maszyny polerskiej, odpuscił bym sobie wszelkie wiertarki szlifierki kątowe itp. to nie do tego służy.
Proponuje spróbuj ręcznie, jeśli się zdecydujesz to przepis masz.
Teraz jest pytanie czy ma być tanio czy dobrze. Jeśli ma być dobrze to ja bym zaczął od dokładnego umycia usunięcia kropek asfaltu z lakieru na pierwsze mycie wystarczy ci szampon nigrina dostępny w większości hipermarketów, do usunięcia asfaltu nafta lub benzyna ekstrakcyjna, polerowanie ręczne to niewdzięczne zajęcie nie spodziewaj się za dużo, Pasty które mogę polecić do polerowania ręcznego Meguiar's np. scratch X lub mocniejsza Ultimate Compound, możesz też użyć coś z Poorboy’s World jeśli rysy są duże to np.: zacząć od SSR 3.0 Heavy Duty Compound a później SSR 1.0 Light Abrasive można jeszcze długo wymieniać.
W każdym razie jeśli się zdecydujesz na polerowanie ręczne to powierzchnia nie większa jak 50X50 cm. na tej powierzchni wypracowujesz pastę aż praktycznie zniknie z lakieru najlepsze do tego są aplikatory STAGE 3 APPLICATOR SYSTEMS Tri--color DURA-FOAM 4X6" lub z Meguiar's Soft Foam Applicator Pad.
Później dla lepszego efektu coś maskującego niedoskonałości np Auto Glym Super Resin Polish lub na ciemny lakier Black Hole ewentualnie DC2 na to jakiś wosk może być z Poorboy’s
ewentualnie sampler z Dodo Juice.
Systematyka Pracy:
1. Mycie na dwa wiadra (W JEDNYM WODA Z SZAMPONEM W DRUGIM SAMA WODA do płukania). Zaczynamy od kół jak już je umyjemy to zmieniamy wodę w wiadrach i lecimy normalnie od dachu w dół.
2.Usuwanie asfaltu.
3.Ja tutaj stosuje glinkę tak na wszelki wypadek, żeby usunąć to czego nie zdjąłem benzyna ekstarkcyjną.
3,5 jeśli pracujemy maszyną oklejamy plastiki uszczelki gumowe i wszelkie miejsca gdzie pasta może powchodzić w zakamarki.
4.Polerowanie
5.Mycie zmywamy resztki pasty polerskiej
6.Zabezpieczanie lakieru czyli ostatni moment żeby dodać tak zwany wet look
7. cleaner tutaj Super Resin Polish lub inny i na to wosk.
Jeśli ma być tanio to użyJ produkty sonaxa lub AutoGlyma najlepszy stosunek ceny do możliwości.
AtuoDetaling to sposób myślenia nie do Końca jesteśmy normalni, ale uwielbiamy to co robimy A efekty czasami widać na ulicy.
-
- Oklejony
- Posty: 48
- Rejestracja: niedziela, 13 grudnia 2009, 09:59
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ
- Kontakt: