[R4 F6 '85] Remont kapitalny :)
Moderator: Grupa Moderatorów
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
[R4 F6 '85] Remont kapitalny :)
Niektórzy wiedzą - rozkręcam R4 od jakiegoś czasu (teoretycznie od zeszłej jesieni), a praktycznie od kilku tygodni w chwilach wolnych od pracy - ostatnio ciężko z nimi
na podwórku przed przejazdem do Szwagrowego garażu 24-02-2010
#2. trochę gratów - 2 maski...2 drzwi...tylne drzwi do R4F4...szafa pełna dupereli - szczątki instalacji el. z innej R4...trochę plastików...i to co już zostało wymontowane
w garażu - zdjęte wszystkie drzwi, wyjęte okna...
Przygotowania do remontu pod maską - oklejona metkami instalacja elektryczna
wyczyszczony aparat zapłonowy...a zregenerowana pompa paliwa jest przykręcona do silnika
25-02-10
wymontowana deska rozdzielcza...silnik wycieraczek...dmuchawa...i pojawił się problem - jak przez małą dziurkę przeciągnąc instalację elektryczną silnika - udało się ze wskazówkami chłopaka z Hamburga robiącego dokładnie to samo również z F4 F6
28-02-10
wyjęta instalacja elektryczna - została tylko wiązka idąca w profilach do tylnych lamp - ona nie będzie wyjmowana...
zdemontowany gaźnik i kolektory
i prawie nowa centralka bezpieczników woot
03-03-10
pompa hamulcowa i kolumna kierownicza z pedałami powędrowały z auta
opalarka i klej z łączenia nadkola z nadwoziem się poddał
07-03-10
zdjęcia z telefonu - aparatu zapomniałem naładowac - ciągnący się klej między ramą i nadwoziem - cały dzień nadwozie stało na podnośniku i "kobyłce" żeby całośc odeszła...
14-03-10
wyczyszczone części i nowsza cewka
śnieg - kto go zamawiał - to efekt 2h padania...a rano było prawie po kolana
i już sama rama - dzięki Broov i Osman za pomoc przy przewożeniu nadwozia - sam bym się raczej obsrał niż coś zrobił pijaki
na podwórku przed przejazdem do Szwagrowego garażu 24-02-2010
#2. trochę gratów - 2 maski...2 drzwi...tylne drzwi do R4F4...szafa pełna dupereli - szczątki instalacji el. z innej R4...trochę plastików...i to co już zostało wymontowane
w garażu - zdjęte wszystkie drzwi, wyjęte okna...
Przygotowania do remontu pod maską - oklejona metkami instalacja elektryczna
wyczyszczony aparat zapłonowy...a zregenerowana pompa paliwa jest przykręcona do silnika
25-02-10
wymontowana deska rozdzielcza...silnik wycieraczek...dmuchawa...i pojawił się problem - jak przez małą dziurkę przeciągnąc instalację elektryczną silnika - udało się ze wskazówkami chłopaka z Hamburga robiącego dokładnie to samo również z F4 F6
28-02-10
wyjęta instalacja elektryczna - została tylko wiązka idąca w profilach do tylnych lamp - ona nie będzie wyjmowana...
zdemontowany gaźnik i kolektory
i prawie nowa centralka bezpieczników woot
03-03-10
pompa hamulcowa i kolumna kierownicza z pedałami powędrowały z auta
opalarka i klej z łączenia nadkola z nadwoziem się poddał
07-03-10
zdjęcia z telefonu - aparatu zapomniałem naładowac - ciągnący się klej między ramą i nadwoziem - cały dzień nadwozie stało na podnośniku i "kobyłce" żeby całośc odeszła...
14-03-10
wyczyszczone części i nowsza cewka
śnieg - kto go zamawiał - to efekt 2h padania...a rano było prawie po kolana
i już sama rama - dzięki Broov i Osman za pomoc przy przewożeniu nadwozia - sam bym się raczej obsrał niż coś zrobił pijaki
za duży obrazek
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 327
- Rejestracja: piątek, 30 maja 2008, 22:02
- Renault: Espace III Espace IV
- Silnik: F3R z LPG F4Rt z LPG
- Lokalizacja: Milejów-Osada (LLE)
- Kontakt:
Ale do 14 maja sie wyrobisz?
Forum Espace,Avantime
był EII 2,0 LPG 93r
jest EIII F3R 97r LPG, EIV F4Rt 03 LPG
Klub Renault Espace na Facebook'u
był EII 2,0 LPG 93r
jest EIII F3R 97r LPG, EIV F4Rt 03 LPG
Klub Renault Espace na Facebook'u
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
ale przyszłego roku
dzisiaj próbowałem z ojcem wyjąć silnik - ale niestety - bez zdjęcia zwrotnic się nie da wyjąć półosi...a myślałem, że się uda przechylić kółka i wyciągnąć półosie - kolejny przestój mnie czeka - 2-3 dni
a boję się zdejmować przednie koła, bo się wezmą i przednie podłużnice urwą - z nadwoziem się wszystko ładnie trzymało, a bez niego się buja jak trampolina...ale będę musiał to zrobić...i chyba w efekcie końcowym wyspawać nowe podłużnice przednie - te jak zacznę robić to nie będę miał jak zespawać - do czego łat przyłożyć, tego się obawiam...więc praktycznie przesądzone - zrobić nowe podłużnice po wyjęciu silnika na podstawie tych oryginalnych
dzisiaj próbowałem z ojcem wyjąć silnik - ale niestety - bez zdjęcia zwrotnic się nie da wyjąć półosi...a myślałem, że się uda przechylić kółka i wyciągnąć półosie - kolejny przestój mnie czeka - 2-3 dni
a boję się zdejmować przednie koła, bo się wezmą i przednie podłużnice urwą - z nadwoziem się wszystko ładnie trzymało, a bez niego się buja jak trampolina...ale będę musiał to zrobić...i chyba w efekcie końcowym wyspawać nowe podłużnice przednie - te jak zacznę robić to nie będę miał jak zespawać - do czego łat przyłożyć, tego się obawiam...więc praktycznie przesądzone - zrobić nowe podłużnice po wyjęciu silnika na podstawie tych oryginalnych
za duży obrazek
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
silnik wyjęty - dzięki raz jeszcze dla Szwagra i Darka pijaki
dzisiaj może przy aucie - ramie - niewiele zrobiłem, ale za to mam pomierzone, podłużnice - wymiary naniesione na wydrukowane szkice z książki do napraw blacharskich R4...
Foto:
#1. rama i silnik...sam silnik i miejsce jego "zameldowania" przez ostatnie 25 lat
#2. lewa podłużnica - prawa jest w znacznie lepszym stanie, jednak będą 2 nowe z profili zamkniętych 60x60x2 /mm
#3. szkice podłużnic z wymiarami
plany na ten tydzień -> zakup profili i zrobienie chociaż 1 podłużnicy, tak, żeby można było do niej przekładać osprzęt
dzisiaj może przy aucie - ramie - niewiele zrobiłem, ale za to mam pomierzone, podłużnice - wymiary naniesione na wydrukowane szkice z książki do napraw blacharskich R4...
Foto:
#1. rama i silnik...sam silnik i miejsce jego "zameldowania" przez ostatnie 25 lat
#2. lewa podłużnica - prawa jest w znacznie lepszym stanie, jednak będą 2 nowe z profili zamkniętych 60x60x2 /mm
#3. szkice podłużnic z wymiarami
plany na ten tydzień -> zakup profili i zrobienie chociaż 1 podłużnicy, tak, żeby można było do niej przekładać osprzęt
za duży obrazek
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
stal zamówiona...odbiór na jutro - powiedzieli, że ok.30 minut za późno przyjechałem i nie dadzą już rady przyciąć do moich wymiarów - blablabla, robić się nie chciało na 30min przed fajrantem
szablon do podłużnic również zrobiony, jednak spać mi nie daje przednia część szablonu - pod znacznie mniejszym kątem opada górna część podłużnicy w ramie niż na nim, albo mi się tylko tak wydaje...muszę to jeszcze raz zmierzyć
zrobione będą z jednego kawałka, naciętego i zespawanego po wygięciu, tak żeby zewnętrzna część była cały czas bez spawów - w 1 miejscu się to tylko nie uda
szablon do podłużnic również zrobiony, jednak spać mi nie daje przednia część szablonu - pod znacznie mniejszym kątem opada górna część podłużnicy w ramie niż na nim, albo mi się tylko tak wydaje...muszę to jeszcze raz zmierzyć
zrobione będą z jednego kawałka, naciętego i zespawanego po wygięciu, tak żeby zewnętrzna część była cały czas bez spawów - w 1 miejscu się to tylko nie uda
za duży obrazek
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
cierpliwości - gdybym jej nie miał, to od kilku lat R4 nie byłoby u mnie
a dzisiaj mimo całodziennej mżawki zrobiłem, tzn. wyciąłem i wygiąłem 1 podłużnicę...nawet pasuje do szablonu (jest tylko 2mm dłuższa, ale to żaden problem - przyjrzałem się oryginałom i mają na końcu jakby dołożone ok. 1cm żeby przedni pas się na tym opierał - a że u mnie przednie podłużnice i pas ma być "brand nju" więc się dopasuje coby potem z maską się ładnie zgrywał)...jutro trzeba zrobić taką samą drugą
foto:
1. tak to się zaczyna
2-3. a tu już zrobiona...5 tarcz poszło
a po zrobieniu drugiej - wycięciu i wygięciu, będę rozmieszczał wszelkie otwory, coby w dobrych miejscach wzmocnienia wewnętrzne wpasować (żeby ściągając śruby nie powginać podłużnic
a dzisiaj mimo całodziennej mżawki zrobiłem, tzn. wyciąłem i wygiąłem 1 podłużnicę...nawet pasuje do szablonu (jest tylko 2mm dłuższa, ale to żaden problem - przyjrzałem się oryginałom i mają na końcu jakby dołożone ok. 1cm żeby przedni pas się na tym opierał - a że u mnie przednie podłużnice i pas ma być "brand nju" więc się dopasuje coby potem z maską się ładnie zgrywał)...jutro trzeba zrobić taką samą drugą
foto:
1. tak to się zaczyna
2-3. a tu już zrobiona...5 tarcz poszło
a po zrobieniu drugiej - wycięciu i wygięciu, będę rozmieszczał wszelkie otwory, coby w dobrych miejscach wzmocnienia wewnętrzne wpasować (żeby ściągając śruby nie powginać podłużnic
za duży obrazek
- jaczu1
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: środa, 29 października 2008, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa Ursynów
- Kontakt:
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
wczoraj po pracy i obiadku...pospawałem prawie w całości jedną z podłużnic - nie spawałem tylko tam, gdzie będzie podstawa chłodnicy montowana (spawnie się wtedy) oraz w jednym miejscu na dole - muszę przymierzyć czy czasem tam nie będzie trzeba mocować uchwytów do stabilizatora...ale wyspawała się ładnie - nie sądziłem, że tak umiem
po spawaniu, drugą włożyłem w szablon i po przymiarce stwierdziłem, że jeżeli się utrzyma w formie to będę miał 2 ładne podłużnice
a i wzmocnień wewnętrznych nie robię - przyjrzałem się, i zgnieść się nie zgniotą przy przykręcaniu wahaczy czy silnika - mocowanie wahaczy ma swoją powierzchnię, a od drugiej strony będą podkładki (większe niż obecnie) - tak samo jest z poduszką silnika - powierzchni ma trochę, a i podkładki też się użyje - czyli pracki mniej do zrobienia póki co
następne spawanie jutro jak mi się wszystko ładnie ułoży w drodze i w miarę wcześnie się doturlam do domku i oczywiście jak nie będzie padać
po spawaniu, drugą włożyłem w szablon i po przymiarce stwierdziłem, że jeżeli się utrzyma w formie to będę miał 2 ładne podłużnice
a i wzmocnień wewnętrznych nie robię - przyjrzałem się, i zgnieść się nie zgniotą przy przykręcaniu wahaczy czy silnika - mocowanie wahaczy ma swoją powierzchnię, a od drugiej strony będą podkładki (większe niż obecnie) - tak samo jest z poduszką silnika - powierzchni ma trochę, a i podkładki też się użyje - czyli pracki mniej do zrobienia póki co
następne spawanie jutro jak mi się wszystko ładnie ułoży w drodze i w miarę wcześnie się doturlam do domku i oczywiście jak nie będzie padać
za duży obrazek
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
spoko - powołań już mam wmówionych wiele (ktoś mi kiedyś mówił, po obejrzeniu moich rysunków, że plastyk jak się patrzy) - a tu przewoźnik
Rekonstrukcja - tak, przedniej części ramy, która jest w 70% zjedzona i trzyma się na słowo honoru...dlatego podąłem decyzję, że podłużnice i przedni pas będą zrobione na nowo i dołożone do reszty po zrobieniu porządku z nią...
a podłużnice są już 2 - nie pościągane od spawów, co prawda druga jest tylko połapana punktowo - za późno wróciłem i mi się ciemno zrobiło - jutro już mam weekend i wykończę drugą i dopiero dam fotki
Rekonstrukcja - tak, przedniej części ramy, która jest w 70% zjedzona i trzyma się na słowo honoru...dlatego podąłem decyzję, że podłużnice i przedni pas będą zrobione na nowo i dołożone do reszty po zrobieniu porządku z nią...
a podłużnice są już 2 - nie pościągane od spawów, co prawda druga jest tylko połapana punktowo - za późno wróciłem i mi się ciemno zrobiło - jutro już mam weekend i wykończę drugą i dopiero dam fotki
za duży obrazek
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
2ga podłużnica już pospawana - stoją obie obok siebie (jak zwykle aparat zdechł) - ładuje się i się naładować nie może bestia jedna...
ha...po raz kolejny robiłem coś w okularach - spawałem stelaż od wiaty i...wpadła mi iskra w oko - mam poparzony kącik ten od strony nosa w lewym oku i tak zajeb*** szczypie cry ale co tam...poszczypie i przejdzie, tylko blizna zostanie - już widać gdzie będzie
a jutro po podspawaniu drugiego profilu w stelażu idę zrobić szablon do przedniej części ramy (rozstaw podłużnic etc.) coby prace szły dalej...i może w przyszły weekend po grillu urodzinowym, a może przed (taaak...ćwiartkę wieku kończę) będzie już zrobiony przedni pas, połączony z podłużnicami i przewieziona rama od szwagra do dalszych prac woot
po ramie i podłodze czas na czyszczenie silnika...
ha...po raz kolejny robiłem coś w okularach - spawałem stelaż od wiaty i...wpadła mi iskra w oko - mam poparzony kącik ten od strony nosa w lewym oku i tak zajeb*** szczypie cry ale co tam...poszczypie i przejdzie, tylko blizna zostanie - już widać gdzie będzie
a jutro po podspawaniu drugiego profilu w stelażu idę zrobić szablon do przedniej części ramy (rozstaw podłużnic etc.) coby prace szły dalej...i może w przyszły weekend po grillu urodzinowym, a może przed (taaak...ćwiartkę wieku kończę) będzie już zrobiony przedni pas, połączony z podłużnicami i przewieziona rama od szwagra do dalszych prac woot
po ramie i podłodze czas na czyszczenie silnika...
za duży obrazek