Strona 1 z 1

[LPG I generacji] regulacja

: czwartek, 5 lutego 2009, 22:36
autor: Maciek R4
Zamieszczam instrukcję regulacji instalacji przedstawionej w temacie, którą podesłał mi dawno dawno temu Maciek Nevada (mam nadzieję, że się nie obrazi za to)

Rozgrzewasz silnik do normalnej temperatury, odkręcasz śrubę na wężu o 2 obroty przełączasz na gaz. Teraz WKRĘCASZ śrubę w reduktorze, wkręcasz ja powolutku do tego momentu aż silnik zacznie nierówno pracować. Teraz tę śrubę odkręcasz minimalnie tak, aby silnik złapał równe obroty. W tym momencie silnik na luzie chodzi OK.
Teraz sadzasz kogoś do środka samochodu, a jeszcze lepiej gdybyś czymś zablokował pedał lub linkę gazu, aby silnik cały czas miał 3000 obrotów (ani nie przyspieszać, ani nie zwalniać). I jak silnik trzyma się na 3 obrotów zaczynasz wkręcać śrubę na wężu. Obroty zaczną spadać ( gaz stoi wciśnięty nieruchomo, nie przyspieszać), jak obroty spadną dość poważnie tak, że bez trudu to odczujesz, WYKRECASZ śrubę na wężu o 3/4 do 1 obrotu.
Puszczasz gaz, sprawdzasz czy wolne obroty chodzą prawidłowo. Jeżeli nie to doregulowujesz wolne obroty i ponownie regulujesz na wysokich.
Teraz jak samochód po depnieciu gazu do dechy na 2-3 biegu zacznie się mulic, objaw taki jak kończący się gaz (!!!), to odkręcasz śrubę na wężu o 1/4 obrotu, jeżeli idzie dobrze to możesz śrubę spróbować WKRĘCIC o 1/4 obrotu.


- potwierdzam, działa :)

[ Komentarz dodany przez: Broov: 2009-02-05, 22:41 ]
Przyklejam , napewno komus sie przyda ;)

: niedziela, 7 marca 2010, 11:00
autor: Maciej R21
Dodam tylko że niestety instalacje I gen. mają ten zły urok , iż trzeba taką regulację przeprowadzać dość często a na pewno wraz ze zmianą pory roku , kiedy to temperatury powietrza się zmieniają a co za tym idzie skład mieszanki ( zimne powietrze - potrzeba więcej gazu ) .
Jakośc gazu tez ma duży wpływ na skład mieszanki.
Doregulowanie mieszanki to minimalne wkręcanie lub okręcanie głownej śruby na wężu między reduktorem a mikerem . W razie problemów na wolnych obrotach można doregulować to śrubą na reduktorze ( czułość reduktora ) , jedka zawsze po jej ruszeniu trzeba skorygować nastawy żaworu głownego ( śruba na wężu ).

: poniedziałek, 8 marca 2010, 08:12
autor: Espers
Niestety sposób na regulację w instalce I gen. przedstawiony przez kol. Maciek R4 nie ma prawa działać (zaraz będzie gadanie, że jestem debeściak). Nie wiem czy z niewiedzy czy z innego powodu opisay tu sposób zawiera błąd i to już na samym początku. Obroty biegu jałowego nie reguluje się śrubą na wężu (ta śruba to tzw. register) Jałowe biegi reguluje się śrubą na reduktorze, ale tu można się przejechać. Najczęściej na reduktorze są min. 2 śruby. Więc która?? Najczęściej ta większa lub z łbem nacinanmym (muletowanym). Druga natomiast to tzw. ciśnienie. Wszystko uzależnione jest od typu i producenta reduktora.
Reszta opisana jest prawidłowo z tym, że można dać sobie samemu radę. Nie musi być kolegi jeśli ktoś jest bystry. Obroty typu 3000 nie juszą być idealen. Wystarczy troszkę mniej, troszkę więcej. Powinno być OK. I jeszcze jedna ważna uwaga. Rura sąca powietrze do filtra powietrza powinna być wywinięta w dół lub w tył.
Pozdrawiam.

: poniedziałek, 8 marca 2010, 09:19
autor: Maciek R4
nie będzie gadania, że jestem debeściak - przeczytaj uważnie i ze zrozumieniem, że po pierwsze - to nie mój sposób, tylko Maćka Nevady...a po drugie - nie ma tam nigdzie napisanego, że wolne obroty reguluje się śrubą na wężu.

a rura do filtra powietrza - jak jest miejsce to sobie ją można wyginać w każdą stronę...