Witam serdecznie.
Chciałem podzielić się informacjami na temat naprawy alternatora Firmy Valeo do Vel Satisa 2.0 T
Jest o Alternator 125A
Do naprawy potrzebujemy:
Łożysko 6303- 2RS szt 1
Łożysko 6202- 2RS szt 1
Komutator alternatora CQ 1070003
Szczotka węglowa alternatora CQ 1030034 (VALEO 6,35 x 4,6 x 15,4)
lub komplet Regulator napięcia CQ 1010482 ( w moim przypadku regulator miałem dobry i wystarczy zmiana szczotek). Jeśli ktoś potrzebuje rady proszę pisać. Pozdrawiam.
[Vel Satis 2.0T] Naprawa alternatora
Moderator: Grupa Moderatorów
[Vel Satis 2.0T] Naprawa alternatora
Ostatnio zmieniony niedziela, 17 listopada 2013, 21:31 przez kudlaty, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem temat i przeniosłem tutaj ;)
Powód: Poprawiłem temat i przeniosłem tutaj ;)
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6059
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Naprawa alternatora Vel Satis 2.0T
Po pierwsze:
Proszę o dostosowanie tematu do regulaminu naszego Forum.W przypadku napisania kolejnego posta uprzednio nie poprawiając tytułu temat może zostać zablokowany. W razie problemów , pytań czy wątpliwości proszę kontaktować się z Moderatorem forum.
Po drugie, opisz tutaj co i jak. Będzie dla innych świetny manual (przeniesiemy tam nawet) i na bank ktoś skorzysta!#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Re: Naprawa alternatora Vel Satis 2.0T
Acha ok. to lepiej bedzie jak poprosze o usuniecie. Pozdrawiam
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6059
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Naprawa alternatora Vel Satis 2.0T
Nie rozumiem po co mam usuwać. Napisze jeszcze raz. Napisz co i jak zrobiłeś z tym alternatorem. Tutaj podziel się wiedzą ze wszystkimi, no chyba , że to jest jakaś wielka tajemnica.
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Re: Naprawa alternatora Vel Satis 2.0T
Witam.
Opisana naprawa dotyczy alternatora Valeo bo jest również Bosch
1. Oczywiście w pierwszej kolejności odłączamy akumulator żeby się przypadkiem nie zrobiło jakieś zwarcie.
2. Zdejmujemy pasek odciągając napinacz (klucza 17) Dla nie wtajemniczonych należy zrobić sobie szkic jak przebiega pasek
3. Odkręcamy rolkę prowadzącą pasek (klucz 13)
4. Odkręcamy przewód od alternatora (klucz 13) i odpinamy przewód kontrolny
5. Wykręcamy dwie szpilki w alternatorze (klucz 13) najlepszy dostęp jest od strony prawego koła ale jak się ktoś lubi gimnastykować od komory silnika też się dojdzie
6. Wyjąć alternator.
7. Pozostaje rozkręcić alternator (klucz 8)
8. Wyjmujemy szczotkotrzymacz z regulatorem (sprawdzamy stan naszych szczotek i komutatora)
9. Wylutowujemy uzwojenie stojana trzy końce ( na obudowie)
10. Odkręcamy koło pasowe od wirnika (kluczyk nasadowy 24) i wyjmujemy wirnik
11. Z wirnika zdejmujemy łożysko 6202 (mniejsze) dowolnym sposobem doradzam ściągacz i mamy na wierzchu komutator
12. Ostrożnie wydłubujemy klej z czarnego pierścienia i oczom naszym ukazuje się komutator w całej okazałości. Odłączamy komutator od uzwojenia wirnika i zaznaczamy który koniec to dolny a który górny pierścień ślizgowy komutatora. Bo w tym samym położeniu musimy założyć nasz nowy komutator.
13. Po czym zdejmujemy stary komutator.
14. Zakładamy nowy komutator nabijając go ostrożnie zachowując biegunowość (dolny górny pierścień)
15. Zakładamy plastikowy pierścień ( przyklejając go niewielką ilością wytrzymałego kleju)
16. Nabijamy ostrożnie łożysko
17. W górnej pokrywie alternatora mamy większe łożysko 6303 również je wymieniamy
18. Składamy alternator.
19. Ze szczotkotrzymacza wraz z regulatorem wylutowujemy szczotki stare i wlutowujemy nowe ( uważając zeby sprężynki nam nie uciekły)
20. Alternator gotowy do zamontowania.
Od razu odpowiem na pytania:
- koszt ?
łożysko 6303 ok 6zł
łożysko 6202 również ok 6zł
szczotki CQ 1030034 ok 10 zł
komutator CQ 1070003 ok 10zł
przy czym ceny mogą się różnić
- czy wymieniać łożyska skoro są dobre ?
mamy wyjęty i rozebrany alternator a koszt nie duży i pewność że łożyska też nowe
- czy jest sens wymieniać komutator jeśli jest jeszcze w miarę ?
spotkałem się z przypadkami że wymieniono szczotki a komutator nie i później przy złym styku uszkadza się regulator napięcia ( choć nie zawsze)
W razie pytań piszcie. Wybaczcie jeśli coś pominąłem.
Opisana naprawa dotyczy alternatora Valeo bo jest również Bosch
1. Oczywiście w pierwszej kolejności odłączamy akumulator żeby się przypadkiem nie zrobiło jakieś zwarcie.
2. Zdejmujemy pasek odciągając napinacz (klucza 17) Dla nie wtajemniczonych należy zrobić sobie szkic jak przebiega pasek
3. Odkręcamy rolkę prowadzącą pasek (klucz 13)
4. Odkręcamy przewód od alternatora (klucz 13) i odpinamy przewód kontrolny
5. Wykręcamy dwie szpilki w alternatorze (klucz 13) najlepszy dostęp jest od strony prawego koła ale jak się ktoś lubi gimnastykować od komory silnika też się dojdzie
6. Wyjąć alternator.
7. Pozostaje rozkręcić alternator (klucz 8)
8. Wyjmujemy szczotkotrzymacz z regulatorem (sprawdzamy stan naszych szczotek i komutatora)
9. Wylutowujemy uzwojenie stojana trzy końce ( na obudowie)
10. Odkręcamy koło pasowe od wirnika (kluczyk nasadowy 24) i wyjmujemy wirnik
11. Z wirnika zdejmujemy łożysko 6202 (mniejsze) dowolnym sposobem doradzam ściągacz i mamy na wierzchu komutator
12. Ostrożnie wydłubujemy klej z czarnego pierścienia i oczom naszym ukazuje się komutator w całej okazałości. Odłączamy komutator od uzwojenia wirnika i zaznaczamy który koniec to dolny a który górny pierścień ślizgowy komutatora. Bo w tym samym położeniu musimy założyć nasz nowy komutator.
13. Po czym zdejmujemy stary komutator.
14. Zakładamy nowy komutator nabijając go ostrożnie zachowując biegunowość (dolny górny pierścień)
15. Zakładamy plastikowy pierścień ( przyklejając go niewielką ilością wytrzymałego kleju)
16. Nabijamy ostrożnie łożysko
17. W górnej pokrywie alternatora mamy większe łożysko 6303 również je wymieniamy
18. Składamy alternator.
19. Ze szczotkotrzymacza wraz z regulatorem wylutowujemy szczotki stare i wlutowujemy nowe ( uważając zeby sprężynki nam nie uciekły)
20. Alternator gotowy do zamontowania.
Od razu odpowiem na pytania:
- koszt ?
łożysko 6303 ok 6zł
łożysko 6202 również ok 6zł
szczotki CQ 1030034 ok 10 zł
komutator CQ 1070003 ok 10zł
przy czym ceny mogą się różnić
- czy wymieniać łożyska skoro są dobre ?
mamy wyjęty i rozebrany alternator a koszt nie duży i pewność że łożyska też nowe
- czy jest sens wymieniać komutator jeśli jest jeszcze w miarę ?
spotkałem się z przypadkami że wymieniono szczotki a komutator nie i później przy złym styku uszkadza się regulator napięcia ( choć nie zawsze)
W razie pytań piszcie. Wybaczcie jeśli coś pominąłem.
- djmonkey
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: niedziela, 15 września 2013, 21:14
- Renault: Megane Kombi
- Silnik: 1.6 16v
- Lokalizacja: Gdynia
Re: [Vel Satis 2.0T] Naprawa alternatora
Nie żebym się czepiał ale komutator ma na swoim obwodzie przerwy a pierścień ślizgowy jest jednolity .
A i nie ma znaczenia jak podłączysz pierścień do cewki twornika wszystko będzie działać .szpenio36 pisze:12. Ostrożnie wydłubujemy klej z czarnego pierścienia i oczom naszym ukazuje się komutator w całej okazałości. Odłączamy komutator od uzwojenia wirnika i zaznaczamy który koniec to dolny a który górny pierścień ślizgowy komutatora. Bo w tym samym położeniu musimy założyć nasz nowy komutator.