iparts></a>
<a href= francuskie

[Kangoo 1.2 16V D4F '02] Wymiana pasków osprzętu.

ODPOWIEDZ
Szumak

[Kangoo 1.2 16V D4F '02] Wymiana pasków osprzętu.

Post autor: Szumak »

Wersja z mechaniczną pompą

3PK0738 - alternator
4PK0913 - pompa

Potrzebne narzędzia:
- klucz nasadowy 13mm
- torx T50
- klucz płaski lub oczkowy 20mm
- kawałek płaskownika lub duży przedłużacz do klucza nasadowego
- podnośnik
- podpórka
- klucz nasadowy 16mm

Przebieg operacji:

- Zaczynamy od popuszczenia rolki napinającej pasek pompy, w tym celu należy użyć torksa T50. Jest to dosyć trudna operacja z uwagi na małą ilość miejsca. Użyłem torksa w postaci nasadki 1/2" jednak klucz z grzechotką jest za duży by zmieścić się w przestrzeni za otworem technologicznym wyciętym w tym celu w podstawie łapy silnika. Włożenie klucza (najcieńsza wersja bez grzechotki) wymagało popuszczenia łapy silnika (nasadka 16mm) i ustalenie położenia osi rolki napinacza względem otworu technologicznego, przy pomocy podnośnika i podpórki podstawionej pod silnik.
- Torksa odkręcamy nieznacznie - 1/2 do 1 obrotu.
- Przy pomocy klucza 20mm nałożonego na nakrętkę rolki napinacza zmniejszamy napięcie paska kręcąc kluczem w prawo.
- Zdejmujemy pasek.
- Luzujemy górną śrubę mocującą alternator (nasadka 13mm).
- Zdejmujemy pasek alternatora.
- Zakładamy nowy pasek alternatora zwracając uwagę na jego prawidłowe osadzenie w rowkach.
- Przy pomocy płaskownika (ja użyłem długiej przedłużki do klucza nasadowego) napinamy pasek alternatora odciągając alternator. Drugą ręką dokręcamy górną śrubę mocującą.
- Zakładamy pasek pompy.
- Przy pomocy klucza 20mm napinamy pasek pompy kręcąc nakrętką rolki napinacza w lewo. Ja nie mając trzeciej ręki przywiązałem klucz, napinający rolkę, do łapy silnika przy pomocy plastikowych opasek samozaciskowych.
- Sprawdzamy czy pasek osiadł we właściwych rowkach.
- Dokręcamy torksa.
- Robimy próbę.
- Cieszymy się nowymi paskami.

Cała operacja wymaga do godziny czasu około 20 przekleństw.

ODPOWIEDZ