iparts></a>
<a href= francuskie

[Kangoo '99 1.9D] Zaglądamy do zbiornika paliwa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1296
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Scenic I
Silnik: 2.0T + 1.6 16v
Lokalizacja: WOT

[Kangoo '99 1.9D] Zaglądamy do zbiornika paliwa

Post autor: Maciek R4 »

Żeby wykonać czynność z tematu potrzebujemy:
- wkrętak gwiazdkowy
- wąski wkrętak płaski (najlepszy będzie precyzyjny)
- płaski klucz 13
- mały młotek

Najpierw musimy złożyć tylne siedzenia i wydłubać z auta wykładzinę z podłogi (sztywna jest i nie przyklejona, więc pójdzie łatwo - najprościej zacząć od podnoszenia od strony przodu auta do góry i dalej sama pójdzie)

Następnie wkrętakiem gwiazdkowym odkręcamy 3 wkręty (kolor pomarańczowy), mocujące okrągłą pokrywę nad zbiornikiem paliwa
Obrazek

Po zdjęciu pokrywy pokaże nam się zbiornik paliwa, a właściwie pokrywa zbiornika paliwa wraz z wchodzącymi do niej przewodami paliwowymi i wiązką elektryczną (na zdjęciu wiązka zaznaczona kolorem czerwonym, a przewody paliwowe pomarańczowym)
Obrazek
...odpinamy wiązkę (jest na zaczepie, który wystarczy lekko podważyć nawet palcem)...z przewodami paliwowymi jest trochę trudniej, w książce od auta każą mieć jakieś specjalistyczne narzędzie, ale nam wystarczy precyzyjny wkrętak płaski, którym przytrzymamy wewnętrzny pierścień nasuwek na końcach przewodów - kolor czerwony i zielony w aucie - podczas, gdy drugą ręką będziemy te nasuwki jakby chcieli nasunąć na wkrętak...jeżeli uda się nasunąć kawałek na wkrętak, to pchamy wkrętak nie zabierając go, aż zejdą wsuwki z króćców na pokrywie zbiornika paliwa (schematyczne 3 rysunki poniżej obrazujące czynności przy zdejmowaniu przewodów paliwowych z króćców)
Obrazek

Jak już uporaliśmy się z wiązką i przewodami paliwowymi (na zdjęciu są niestety nie zdjęte - sorki, ale nie robiłem takiej fotki :P )...musimy odkręcić pierścień mocujący pokrywę zbiornika do samego zbiornika...idealnie pasuje do tego właśnie klucz płaski 13, który zakładamy za ząb na pierścieniu i lekko pukamy młotkiem, tak żeby odkręcić całość przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Obrazek
- mi się udało ręcznie odkręcić pierścień ;)

Po odkręceniu pierścienia i zabraniu go...wyciągamy pokrywę zbiornika razem z tym co jest pod nią, unosząc pionowo do góry (inaczej się zablokuje)...jak wyjmiemy uważamy, bo na końcu pokrywy jest jakby miska, w której będzie paliwo...przy wyciąganiu uważamy również żeby nie utopić uszczelki z pod pierścienia

tak wygląda pokrywa wraz ze smokiem i pływakiem pokazującym poziom paliwa
Obrazek

a tu paliwko w zbiorniku
Obrazek


Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, pamiętając o tym, żeby:
- założyć uszczelkę pokrywy na rant nad gwintem na zbiorniku paliwa
- strzałka na pokrywie zbiornika była zwrócona po zamontowaniu do tyłu auta
Obrazek

Przewody paliwowe wystarczy tylko nasunąć (nie trzeba używać wkrętaka do trzymania pierścienia wewnątrz nasuwek)
za duży obrazek

ODPOWIEDZ