Witam kolegów.
Z góry zaznaczam, że proszę o wypowiedź tylko osoby, które rzeczywiście mogą pomóc. Za teksty w stylu "jak Cię nie stać na Lagunę to se kup malucha" z góry dziękuję. Prześledziłem portal najstaranniej jak tylko potrafiłem, ale nie odnalazłem podobnego wątku więc jeżeli ktoś już to poruszał serdecznie proszę o odnośnik i przepraszam. W "goglu" również brak informacji.
Renault LAGUNA II
2.0 16V 135 KM; F4R ze zmiennymi fazami rozrządu.
Zauważylem, że silnik ten niewiele się różni od swojego starszego brata bez zmiennych faz rozrządu. Starszy typ silnika miał na wałkach rozrządu dwa zwykłe koła. W moim silniku jest jedno zwykłe, a drugie że zmiennymi fazami.
I tu moje pytanie. Czy da się zastąpić KZFR zwykłym kołem zębatym? Domyślam się, że musiałbym zaślepić otwór z olejem do sterowania KZFR. Ale najważniejsze pytanie: Czy takie koło pasowało by na obecny wałek?
Czy po takiej operacji silnik mógłby pracować poprawnie?
Czy ktoś z was już to robił.
KZFR jest drogie i wymaga zbyt częstej dla mojego portfela wymiany. Zwykłe koło kosztuje około 80zł i liczę, że już bym go nie zużył oraz oszczędził bym sobie problemów na przyszłość. Domyślam się, że straciłbym nieznacznie na mocy, ale nie przeszkadza mi to. Najważniejsze jest by cała akcja nie miała negatywnego wpływu na silnik.
Czekam na wasze sugestie.
[ LAGUNA 2002r F4R 135KM] Zwykłe koło zamiast KZFR
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: sobota, 24 października 2015, 11:44
- Renault: Laguna2ph1
- Silnik: 2.0 16v 135km
-
- Forumowicz
- Posty: 407
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 10:54
- Renault: Megane
- Silnik: Rakietowy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zwykłe koło zamiast KZFR F4R 135KM LAGUNA 2002r
zmienić to pewnie da sie zmienić pytanie czy zabawa z elektronika - bo trzeba przecież zmienna fazę wyłączyć jakoś wyniesie pewnie dobrych parę zl - więcej niż wydasz na kolo zmiennej fazy;)
Nie mam PL liter - komputer US
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[ LAGUNA 2002r F4R 135KM] Zwykłe koło zamiast KZFR
Koło kosztuje max 500zł a wymienia się je co 2-3 wymiany rozrządu lub rzadziej więc na dobrą sprawę koszt nie jest duży. Sama zamiana jest możliwa ale nie jestem przekonany co do poprawności działania potem.
Zastanawia mnie tylko jedno. Po co?
Zastanawia mnie tylko jedno. Po co?
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.