Jeśli ktoś ma licznik od Megane po lifcie ,lub scenica z takim licznikiem,dość łatwo można sobie podłączyć nieurzywaną kontrolkę GPL ,jak ktoś ma LPG w aucie innaczej się nie przydaje . Kontrolka się zaświeci jak do pinu 1 czerwonej kostki doprowadzimy masę ;-) ,wystarczy tylko teraz wyprowadzić sygnał z instalacji gazowej informujący ,że auto pracuje na gazie ; z centralki mi się nie udało tego osiągnąć ,za to wziąłem sygnał z elektrozaworu LPG (wskazówka koleg o Nel z forum megane.com.pl ) . W Instalacji Stag 4 podłaczamy się do niebieskiego przewodu na elektrozaworze -jest na nim napięcie 12 V jak auto pracuje na gazie . Przewód od elektrozaworu przeprowadzamy sobie do środeczka auta ,zaopatrujemy się w przekażnik i montujemy wszystko w całość . Musimy tylko pamiętać,że kontrolka GPL jest sterowana masą ,a sygnał z elektrozaworu jest plusem ,więc za pomocą przekażnika zamieniamy ten sygnał z elektrozaworu na masę 8-) Styki 85 i 30 przekażnika podłączamy do masy ,do styku 86 podłączamy przewód z elektrozaworu ,a do pozostałego nam styku 87 podłączamy się do pinu 1 czerwonej kostki licznika i mamy pięknie działającą kontrolkę pracy na LPG :mrgreen: (styk 87a przekażnika zostawiamy w spokoju )
poniżej foteczka z projektu :
powodzenia .
[ Komentarz dodany przez: Sidenis: 2010-07-01, 23:04 ]
Doprecyzuj jeszcze roczniki aut, których dotyczy ta modyfikacja i już będzie całkiem dobrze
ogólnie rzecz biorąc to każde megane z tym licznikiem u mnie akurat licznik został przezemnie przeszczepiony do tego auta ,ale jeśli chodzi o roczniki to 2000-2003 r
[Megane I, Scenic I] podłączanie kontrolki GPL
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Forumowicz
- Posty: 275
- Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 17:24
- Renault: Grand Scenic
- Silnik: 1.6 16 V
- Kontakt:
[Megane I, Scenic I] podłączanie kontrolki GPL
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 lipca 2010, 22:48 przez andrzej27r, łącznie zmieniany 2 razy.
Temat ten ruszałem 3 lata temu na forum elektrody. Były różne pomysły. Koniec końcem wyrwałem LEDę z centralki i po przedłużeniu przewodu podłożyłem ją pod zegary w miejsce GPL. Miałem to, co chciałem. 2 tygodnie temu powyższy opis jak sobie poradzić z tematem ktoś odświeżył na tymże forum. Dla mnie temat o tyle dla mnie nie aktualny, że nie mam już tamtego Szczeniaka.
Ale innym na pewno się przyda.
Ale innym na pewno się przyda.
-
- Forumowicz
- Posty: 275
- Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 17:24
- Renault: Grand Scenic
- Silnik: 1.6 16 V
- Kontakt:
to byłem ja ,rozważałem kilka wariantów ,ale nie chciałem pruć pół instalacji ,moje rozwiązanie jest bezbolesne ,i nie trzeba ingerować w nic poza kostką licznika -wpięcie jednego pinu . Oczywiścieopis też tam zostawiłem ,moż eakurat ktoś będzie chciał sobie takie coś zrobić ,bo zerkanie na centralkę gazu ,zwłaszcza gdy jest ona poza zasięgiem oka podczas jazdy jest wkurzające ,pomijam fakt bezpieczeństwa . Jak buzzer nawali to i ta kontrolka da znać,że gazu już niema
-
- Forumowicz
- Posty: 275
- Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 17:24
- Renault: Grand Scenic
- Silnik: 1.6 16 V
- Kontakt: