[MII 1.6 '03]Czy moge manual zmienić na climatronic?
Moderator: Grupa Moderatorów
[MII 1.6 '03]Czy moge manual zmienić na climatronic?
Klubowicze czy można do megane II z manula clima, zakupic nagrzewnice i panel i wlaczyc?
Aby miec climatronic w moim modelu?
Aby miec climatronic w moim modelu?
Ostatnio zmieniony piątek, 26 marca 2010, 17:27 przez GraVeR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rufus
- Oklejony
- Posty: 848
- Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
- Renault: Renault Latitude
- Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Tak, ale musisz jeszcze kupić sobie wszystkie silniczki sterujące nawiewami, gdyż w manualu masz sterowanie za pomocą linek i wrzecion, a w klimatroniku jest wszędobylska elektronika.
Może i jest to w miarę opłacalna inwestycja, bo Megane II jest w miarę młodym samochodem, ale roboty przy tym jest sporo.
Może i jest to w miarę opłacalna inwestycja, bo Megane II jest w miarę młodym samochodem, ale roboty przy tym jest sporo.
Obawiam się, że nie będzie to takie proste.
Nie wiem po co chcesz wymieniać nagrzewnicę? Pewny nie jestem, ale powinna być identyczna. Różnice będą takie same jak w przypadku Megane I i Scenic I.
Czyli sterowanie temperaturą powietrza i kierunkami nawiewu w climatroniku odbywa się elektrycznie. Trzeba więc praktycznie wymienić cały nawiew. Może da się wymienić tylko elementy sterujące. A może całość?.
Elektrycznie / elektronicznie to nie tylko panel sterowania. To również czujnik temperatury nad lusterkiem i prawdopodobnie trzeba to uaktywnić w komputerze. Dodatkowo dochodzą wiązki kabli, ale to najmniejszy problem.
Reasumując przypuszczalnie jest to jak najbardziej do wykonania, w końcu to kwestia wiedzy i pieniędzy. A jeśli chodzi o pieniądze to nie wiem czy jest to opłacalne.
Nie wiem po co chcesz wymieniać nagrzewnicę? Pewny nie jestem, ale powinna być identyczna. Różnice będą takie same jak w przypadku Megane I i Scenic I.
Czyli sterowanie temperaturą powietrza i kierunkami nawiewu w climatroniku odbywa się elektrycznie. Trzeba więc praktycznie wymienić cały nawiew. Może da się wymienić tylko elementy sterujące. A może całość?.
Elektrycznie / elektronicznie to nie tylko panel sterowania. To również czujnik temperatury nad lusterkiem i prawdopodobnie trzeba to uaktywnić w komputerze. Dodatkowo dochodzą wiązki kabli, ale to najmniejszy problem.
Reasumując przypuszczalnie jest to jak najbardziej do wykonania, w końcu to kwestia wiedzy i pieniędzy. A jeśli chodzi o pieniądze to nie wiem czy jest to opłacalne.
- Rufus
- Oklejony
- Posty: 848
- Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
- Renault: Renault Latitude
- Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Z tym nie ma problemu - czujnik temperatury zewnętrznej pod lusterkiem jest montowany seryjnie, gdy kupi panel z całą wiązką elektryczną, to będzie wykorzystywany sygnał z lusterka. Drugi czujnik temperatury wewnętrznej montowany jest w panelu klimatronika. Pozostaje tylko dokupić całą elektronikę wykonawczą (silniczki klap nawiewów pewnie z całymi klapami) i zabrać się za montaż - ja, mimo że elektronikiem jestem nie podjąłbym się takiej przeróbki. Nagrzewnica może się różnić, ale to trzeba sprawdzić.P_r_z_e_m_o pisze:To również czujnik temperatury nad lusterkiem i prawdopodobnie trzeba to uaktywnić w komputerze.
Myślę, że koszt wszystkich części wyniesie sporo ponad 1000 zł no i pasuje znaleźć jakiego dawcę z całym przodem.
- jaru
- KLUBOWICZ
- Posty: 53
- Rejestracja: środa, 21 listopada 2012, 13:29
- Renault: Megane II
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Rogoźnik
Re: [MII 1.6 '03]Czy moge manual zmienić na climatronic?
Trochę pobawię się w archeologa, ale niedawno robiłem u siebie taką przeróbkę i nie jest to w sumie nic strasznego.
Nagrzewnice są takie same w wersji manualnej i automatycznej - różni się tylko osprzęt.
Kupowanie kompletnej używanej nagrzewnicy pod klimatronika ma sens ekonomiczny - kupno oddzielnie samego osprzętu wychodzi drożej (mimo, że również używanego), a niektóre części osobno są wręcz nie do kupienia poza ASO.
Na "dzień dobry" należy jednak sprawdzić, czy za panelem sterującym klimatyzacją jest schowana wiązka zakończona niebieską wtyczką - ta wiązka właśnie umożliwia montaż klimatronika bez większych utrudnień. Jeśli jest, to można zaopatrzyć się w potrzebne elementy i zabrać się za przeróbkę. Mniej roboty jest również w wersjach z czujnikami deszczu i zmroku oraz lusterkiem fotochromatycznym, bo do obudowy czujników na szybie są już doprowadzone przewody czujnika temperatury wewnętrznej.
W skrócie: demontujemy schowek przed siedzeniem pasażera, panel środkowy (od zaślepki gniazda diagnostycznego aż po daszek wyświetlacza radia (łącznie z radiem), oraz całą dolną osłonę pod kolumną kierowniczą (tą z osłoną skrzynki bezpieczników i regulacji kierownicy).
Następnie pozbywamy się panelu klimy z pokrętłami, wypinamy linki.
Z nagrzewnicy z klimatronika wyciągamy i przekładamy do naszej nagrzewnicy następujące elementy:
- rezystor wentylatora (2 wersje w zależności, czy mamy diesla, czy benzynę)
- trzy silniki sterujące klapami nagrzewnicy (recyrkulacja, temperatura, obieg zamknięty)
- wiązka nagrzewnicy łącząca rezystor i silniki z panelem sterującym
- podłączamy panel sterujący klimatronikiem (jedna wtyczka to ta ukryta niebieska, a druga to ta, która kończy wiązkę nagrzewnicy - dwie wersje: biała lub czarna wtyczka); panel też występuje w dwóch (może więcej?) wersjach: białe lub czarne gniazdo wiązki nagrzewnicy
- w obudowie czujników na szybie, montujemy czujnik temperatury wewnętrznej, tzw. turbinkę - należy uważać, bo wtyczkę i gniazdo można podłączyć w dwóch położeniach
- w daszku wyświetlacza radia jest miejsce na czujnik nasłonecznienia (bardzo trudno dostępny poza ASO) - wiercimy wiertłem o średnicy 14mm otwór na ten czujnik, a gdzieś za schowkiem powinna być ukryta wtyczka do jego podłączenia (jeśli nie ma, to dorabiamy przewody i czujnik podpinamy pod piny nr 4 i 12 niebieskiej wtyczki wspomnianej wyżej)
- potrzebna będzie jeszcze środkowa część osłonowa panelu od wersji z klimatronikiem, czyli ta, w której mamy radio, panel sterowania klimą, starter, awaryjne światła i zamykanie drzwi - niestety różnią się i starej osłony już nie założymy.
Jeśli montaż został poprawnie przeprowadzony, to działa nam regulacja temperatury, recyrkulacji powietrza i siły nawiewu, a nie załącza się kompresor klimy i ogrzewanie tylnej szyby i lusterek - potrzebujemy jeszcze zmienić np. CLIPEM w UCH ustawienie rodzaju klimatyzacji na "klimatyzacja z regulacją" i po tym zabiegu wszystko powinno działać poprawnie.
Najgorszy jest dostęp do rezystora wentylatora i do wtyczki przy samym wentylatorze, ale średnio zawzięty majsterkowicz też da sobie radę
Koszt, łącznie z aktywacją opcji w komputerze, nie powinien przekroczyć 450 - 500zł
Czas, w którym samodzielnie dokonałem fizycznych przeróbek w aucie to ok. 6 - 7 godzin.
Nagrzewnice są takie same w wersji manualnej i automatycznej - różni się tylko osprzęt.
Kupowanie kompletnej używanej nagrzewnicy pod klimatronika ma sens ekonomiczny - kupno oddzielnie samego osprzętu wychodzi drożej (mimo, że również używanego), a niektóre części osobno są wręcz nie do kupienia poza ASO.
Na "dzień dobry" należy jednak sprawdzić, czy za panelem sterującym klimatyzacją jest schowana wiązka zakończona niebieską wtyczką - ta wiązka właśnie umożliwia montaż klimatronika bez większych utrudnień. Jeśli jest, to można zaopatrzyć się w potrzebne elementy i zabrać się za przeróbkę. Mniej roboty jest również w wersjach z czujnikami deszczu i zmroku oraz lusterkiem fotochromatycznym, bo do obudowy czujników na szybie są już doprowadzone przewody czujnika temperatury wewnętrznej.
W skrócie: demontujemy schowek przed siedzeniem pasażera, panel środkowy (od zaślepki gniazda diagnostycznego aż po daszek wyświetlacza radia (łącznie z radiem), oraz całą dolną osłonę pod kolumną kierowniczą (tą z osłoną skrzynki bezpieczników i regulacji kierownicy).
Następnie pozbywamy się panelu klimy z pokrętłami, wypinamy linki.
Z nagrzewnicy z klimatronika wyciągamy i przekładamy do naszej nagrzewnicy następujące elementy:
- rezystor wentylatora (2 wersje w zależności, czy mamy diesla, czy benzynę)
- trzy silniki sterujące klapami nagrzewnicy (recyrkulacja, temperatura, obieg zamknięty)
- wiązka nagrzewnicy łącząca rezystor i silniki z panelem sterującym
- podłączamy panel sterujący klimatronikiem (jedna wtyczka to ta ukryta niebieska, a druga to ta, która kończy wiązkę nagrzewnicy - dwie wersje: biała lub czarna wtyczka); panel też występuje w dwóch (może więcej?) wersjach: białe lub czarne gniazdo wiązki nagrzewnicy
- w obudowie czujników na szybie, montujemy czujnik temperatury wewnętrznej, tzw. turbinkę - należy uważać, bo wtyczkę i gniazdo można podłączyć w dwóch położeniach
- w daszku wyświetlacza radia jest miejsce na czujnik nasłonecznienia (bardzo trudno dostępny poza ASO) - wiercimy wiertłem o średnicy 14mm otwór na ten czujnik, a gdzieś za schowkiem powinna być ukryta wtyczka do jego podłączenia (jeśli nie ma, to dorabiamy przewody i czujnik podpinamy pod piny nr 4 i 12 niebieskiej wtyczki wspomnianej wyżej)
- potrzebna będzie jeszcze środkowa część osłonowa panelu od wersji z klimatronikiem, czyli ta, w której mamy radio, panel sterowania klimą, starter, awaryjne światła i zamykanie drzwi - niestety różnią się i starej osłony już nie założymy.
Jeśli montaż został poprawnie przeprowadzony, to działa nam regulacja temperatury, recyrkulacji powietrza i siły nawiewu, a nie załącza się kompresor klimy i ogrzewanie tylnej szyby i lusterek - potrzebujemy jeszcze zmienić np. CLIPEM w UCH ustawienie rodzaju klimatyzacji na "klimatyzacja z regulacją" i po tym zabiegu wszystko powinno działać poprawnie.
Najgorszy jest dostęp do rezystora wentylatora i do wtyczki przy samym wentylatorze, ale średnio zawzięty majsterkowicz też da sobie radę
Koszt, łącznie z aktywacją opcji w komputerze, nie powinien przekroczyć 450 - 500zł
Czas, w którym samodzielnie dokonałem fizycznych przeróbek w aucie to ok. 6 - 7 godzin.
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
Re: [MII 1.6 '03]Czy moge manual zmienić na climatronic?
Wow, super manual. brawa Ciekawe czy w 1,9dci byłoby więcej roboty niż w pb...operacja całkiem ciekawa dla ulepszenia wersji
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: niedziela, 1 września 2013, 15:36
- Renault: Megane II
- Silnik: 1.4 16V
Re: [MII 1.6 '03]Czy moge manual zmienić na climatronic?
Sama przeróbka wygląda tak samo. Różnica to dodatkowe przekaźniki obok wentylatora i grzałka elektryczna w nagrzewnicy.
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
Re: [MII 1.6 '03]Czy moge manual zmienić na climatronic?
hmmm...to może na przyszły rok będzie kolejna modyfikacja thinkkaag pisze:Sama przeróbka wygląda tak samo. Różnica to dodatkowe przekaźniki obok wentylatora i grzałka elektryczna w nagrzewnicy.
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
- Vargas
- Weteran
- Posty: 1982
- Rejestracja: niedziela, 8 lutego 2009, 20:19
- Renault: Magane II phII Grand
- Silnik: 1.6 16v
- Lokalizacja: Wąbrzeźno
Re: [MII 1.6 '03]Czy moge manual zmienić na climatronic?
Zadaje sobie pytanie a mianowicie czy ta przeróbka jest warta tylu modyfikacji?
"Nie konwersuj z debilem, bo ściągnie cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem..."
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6047
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [MII 1.6 '03]Czy moge manual zmienić na climatronic?
Chyba żadna przeróbka nie jest warta Generalnie chyba nie o to w tym wszystkim chodzi. Ludzie dzielą się na tych co auta kupują, jeżdżą i sprzedają oraz na tych co auta kupują, pielęgnują i chcą zatrzymać na zawsze
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: piątek, 28 czerwca 2013, 14:31
- Renault: Clio
- Silnik: 1.2
Re: [MII 1.6 '03]Czy moge manual zmienić na climatronic?
Ostatnio właśnie czytałem artykuł na temat montażu klimatyzacji w samochodach, które fabrycznie tego udogodnienia nie mają zainstalowanego zakaz linkowania!!! / kudlaty i według sklepu koszt części zaczyna się od 1000PLN, domyślam się że to cena za części z najniższej półki, do tego dochodzi usługa montażu bo nie każdy jest w stanie sobie poradzić z tym samodzielnie, tym bardziej że z tego co czytam nie jest to takie proste.
Osobiście zastanawiam się nad zamontowaniem klimatyzacji ręcznej ale mam podobny dylemat, czy to jest po prostu opłacalna zabawa. Mam takie pytanie, czy montaż takich "uniwersalnych" części nie odbija się później jakoś negatywnie na działaniu układu?
Osobiście zastanawiam się nad zamontowaniem klimatyzacji ręcznej ale mam podobny dylemat, czy to jest po prostu opłacalna zabawa. Mam takie pytanie, czy montaż takich "uniwersalnych" części nie odbija się później jakoś negatywnie na działaniu układu?
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: czwartek, 2 lipca 2015, 12:26
- Renault: clio
- Silnik: 1.8
Re: [MII 1.6 '03]Czy moge manual zmienić na climatronic?
ja niestety raz próbowałem taki montaż zrobić i koszty przerosły to co bym zapłacił w zakładzie