[ Megane I phI ] Montaż aluRamek na zagary
: wtorek, 13 października 2009, 11:25
Poniżej umieszczam tutorial montażu aluminiowych ramek w zegarach Megane I ph I
1. Zaczynamy od demontażu górnej części deski. Sciągamy maskownice głośników pod szybą.
Jak już je zdejmiemy odkręcamy deskę (1 śrubka na stronę).
Po odkręceniu śrubek należy zdjąć deskę, trzyma się na zatrzaskach.
Można złapać za otwory pod maskownicami i każdą stronę szarpnąć z osobna. Jak już wyskoczy to wyjmujemy deskę.
2. Gdy mamy zdjątą deskę, zabieramy się do odkręcena licznika (3 torxy) Po odkręceniu odchylamy licznik i odpinamy cztery kostki z kabelkami, mają zabezpieczenia które trzeba wcisnąć i wyciągnąć.
3. Licznik kładziemy w wygodnym miejscu dla nas (np. stół)
4. Odkręcamy 8 śrubek (torx) na tylnej części licznika
5. Po odkręceniu zdejmujemy plastikową szybkę
6. Teraz bierzemy aluramkę (mniejszą) w zależności jaką posiadamy np. na klej lub na zaginanie blaszek. Ja posiadam akurat na klej. W 3-4 miejscach daje kropelkę kleju (może być superglu).
Można jeszcze aluramką wypolerowć mięciutką szmatką aby nabrała "soczystego" blasku
7. Wkładamy przez otwór prędkościomierza i wciskamy w dane miejsce i tak robimy z następną aluramką (mniejszą) i mamy coś takiego.
8. Większą aluramke leciutko zciskamy i wkładamy przez otwór prędkościomierza oczywiście pamiętając o kleju.
9. Po tym zabiegu mamy juz aluramki zamontowane
10. Czas aby skręcic licznik i lecimy do autka i tam go montujemy. A tak wygląda cały efekt.
Ogólnie robota na jakieś 40 - 50min.
1. Zaczynamy od demontażu górnej części deski. Sciągamy maskownice głośników pod szybą.
Jak już je zdejmiemy odkręcamy deskę (1 śrubka na stronę).
Po odkręceniu śrubek należy zdjąć deskę, trzyma się na zatrzaskach.
Można złapać za otwory pod maskownicami i każdą stronę szarpnąć z osobna. Jak już wyskoczy to wyjmujemy deskę.
2. Gdy mamy zdjątą deskę, zabieramy się do odkręcena licznika (3 torxy) Po odkręceniu odchylamy licznik i odpinamy cztery kostki z kabelkami, mają zabezpieczenia które trzeba wcisnąć i wyciągnąć.
3. Licznik kładziemy w wygodnym miejscu dla nas (np. stół)
4. Odkręcamy 8 śrubek (torx) na tylnej części licznika
5. Po odkręceniu zdejmujemy plastikową szybkę
6. Teraz bierzemy aluramkę (mniejszą) w zależności jaką posiadamy np. na klej lub na zaginanie blaszek. Ja posiadam akurat na klej. W 3-4 miejscach daje kropelkę kleju (może być superglu).
Można jeszcze aluramką wypolerowć mięciutką szmatką aby nabrała "soczystego" blasku
7. Wkładamy przez otwór prędkościomierza i wciskamy w dane miejsce i tak robimy z następną aluramką (mniejszą) i mamy coś takiego.
8. Większą aluramke leciutko zciskamy i wkładamy przez otwór prędkościomierza oczywiście pamiętając o kleju.
9. Po tym zabiegu mamy juz aluramki zamontowane
10. Czas aby skręcic licznik i lecimy do autka i tam go montujemy. A tak wygląda cały efekt.
Ogólnie robota na jakieś 40 - 50min.