iparts></a>
<a href= francuskie

Filtr FAP

Moderator: Grupa Moderatorów

Zablokowany
bogdan-k
Bywalec
Bywalec
Posty: 3
Rejestracja: sobota, 23 września 2017, 14:05
Renault: Megane III
Silnik: 1.5 dCi

Filtr FAP

Post autor: bogdan-k »

Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów brawa . Mam Megankę III 1.5 dCi z XII. 2010 r. i od pewnego czasu zaczyna mi przybywać oleju w misce!!! Wszyscy znajomi królika mówią, że to wina zapchanego filtra FAP i nie wypalania się go. Dziwne to, że praktycznie raz w miesiącu robię trasę do Warszaw, Wrocławia czy Poznania, więc filtr powinien się wypalić. A tu nici z tego. Co ciekawe - na tablicy brak jakichkolwiek kontrolek oznaczających potrzebę wypalania się.
Proszę o poradę co w takiej sytuacji robić!!!!!!!!! cry Nie można wymieniać co 2 m-ce oleju na nowy, bo zbankrutuję, a problem pozostanie driver

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Filtr FAP

Post autor: kudlaty »

Przybywa oleju? To musi ubywać jakiegoś innego płynu. Przecież sam się nie wytwarza.

Poza tym:
Proszę o dostosowanie tematu do regulaminu naszego Forum.W przypadku napisania kolejnego posta uprzednio nie poprawiając tytułu temat może zostać zablokowany. W razie problemów , pytań czy wątpliwości proszę kontaktować się z Moderatorem forum.

Awatar użytkownika
wiktorrod
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: czwartek, 5 maja 2016, 12:56
Renault: megan
Silnik: 1.2 tce

Re: Filtr FAP

Post autor: wiktorrod »

Przybywa ci nie oleju a po prostu nie spalona ropo sie dostaje do oleju. Dzieje sie tak jak przerwiesz proces wypalania. Ogólnie olej temat. Jedyne co możesz zrobic to podjechać do kogoś z clipem żeby ci sprawdził stan dpfu i wymieniać olej co 10 tys. Przerabiałem ten problem w moim poprzednik aucie i w drugim aucie w domu tez tak się dzieje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

bogdan-k
Bywalec
Bywalec
Posty: 3
Rejestracja: sobota, 23 września 2017, 14:05
Renault: Megane III
Silnik: 1.5 dCi

Re: Filtr FAP

Post autor: bogdan-k »

Ale przecież FAP ma podobno dodatkowy piąty wtrysk, który podaje paliwo prosto do Fap-a! więc jak może niespalone paliwo dostac się do oleju? Coś to nie gra.

shrek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 18 października 2016, 17:43
Renault: Dacia Lodgy
Silnik: 1.5 dci 110 koni
Lokalizacja: Francja

Re: Filtr FAP

Post autor: shrek »

To jest tak, ze oprocz 5-go wtrysku silnik i tak bieze udzoal w dopalaniu. Znacznie wyprzedza kat wtrysku, zalacza grzanie lusterek, tylniej szyby.
Jezeli przerywasz dopalania to za ktoryms razem zaswieci ci kontrolke. Jezeli przybywa oleju to sprawdz stan pnynu chlodzacego. Podlacz pod kompa. Zobacz wspolczynnik rozcieczenia oleju, i przedewszystkim parametry fapa.
No i ostatni problem to lejace wtryski. Mieszanka nie spala sie jak powinna i przelatuje do oleju.
ile nalatane ma auto ?
Ile w pamieci?
Jeszcze nie spotkalem sie w reno z takim objawem fapa przed 300 tys. Narastanie oleju to raczej grupa vw.

Zablokowany