iparts></a>
<a href= francuskie

[MII CC DIY]Blokowanie schowka tylko na postoju

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jackass
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 128
Rejestracja: poniedziałek, 3 czerwca 2013, 15:00
Renault: patrz podpis
Silnik: 2.0 16V+1.5dci
Lokalizacja: Warszawa/Rzym
Kontakt:

[MII CC DIY]Blokowanie schowka tylko na postoju

Post autor: Jackass »

Hej.

Zrobiłem to u siebie, pojawiły się na forum głosy żeby opisać, więc opisuję. W tym manualu nie będzie żadnych zdjęć, bo i nie ma czemu robić zdjęć. Ba, nie będzie nawet schematu, bo nie ma czego narysować ;) Jedynie sposób podłączenia przekaźnika do instalacji.

Za pewne każdy kto ma MIICC i uruchomił sobie automatyczne zamykanie centralnego zamka po ruszeniu irytuje się tym, że zamyka się też centralny zamek. Jasne, można w ogóle wywalić siłownik ze schowka, ale wg. mnie nie o to chodzi. Jak zostawimy kiedyś na kilka sekund autko z otwartym dachem i choćby nawigacją w schowku, to warto mieć schowek zamknięty - przynajmniej wg. mnie. Tak więc montując jeden przekaźnik robimy tak, że siłownik nie będzie działał po zapłonie, zaś będzie działał bez zapłonu.

Czego potrzebujemy?
1. Przekaźnik samochodowy 12v - taki najprostszy co można kupić od około 1zł do myślę 3-5zł max. O taki:
Obrazek
2. Około 1m kabla dwużyłowego - nie wiem ile zużyłem, wolę podać asekuracyjnie większą ilość ;) Grubość nieważna, sprawdzałem i płynie tam prąd rzędu miliamperów, z resztą kable idące do siłownika są cieniutkie, my grubszych nie potrzebujemy. Orientacyjna cena myślę, że 1zł/m
3. Cyna i lutownica - lutownicę za pewne każdy w domu ma, jak nie to niech kupi, bo tanie lutownice to nie duży wydatek (15zł?). Cyna to też grosze - nie jestem w stanie oszacować, ale raczej na tym więcej cyny jak za 20gr się nie zużyje ;)
4. Koszulki termokurczliwe/taśma izolacyjna - mała rolka taśmy czy rurka termokurczliwa 1m to koszt około 1zł
5. (Opcjonalnie) Przełącznik - by móc dezaktywować tą opcję.
6. (Opcjonalnie) Podstawki pod przekaźniki - ja nie skorzystałem, bezpośrednio lutowałem kable do styków przekaźnika.
7. Tak tak tak, jak w każdym manualu PIWO pijaki

Trochę teorii
Jak działa przekaźnik samochodowy?
To bardzo proste. Jest to przełącznik sterowany elektromagnesem. Elektromagnes przełącza się po podaniu nań napięcia. Tak więc:
Obrazek
W stanie spoczynku zwarte są piny 30 z 87a. Po podaniu napięcia (polaryzacja nieważna) na 85 i 86, piny 30 i 87a się rozwierają, natomiast zwierają się 30 i 87.

Dłubiemy!
Wyjmowania schowka nie będę tu opisywał, raczej każdy sobie z tym poradzi. No chyba, że by było inaczej (proszę o uwagę pod spodem) to napiszę.
Przecinamy jeden z dwóch kabli idących do siłownika (całkowicie obojętne który - wybierzcie sami ;) ).
Obrazek
Patrząc na ten schemat łączymy pin 30 z dowolnym końcem przeciętego wcześniej kabla, a pin 87a z drugim końcem.
Pod pin 85 podpinamy masę (choćby konektorem oczkowym z którąś śrubą trzymającą schowek).
Pod pin 86 podpinamy +12V po zapłonie - ja u siebie mam wyprowadzony taki plus z zapalniczki, bo do schowka wprowadziłem dodatkowe gniazda zapalniczek. Można podłączyć się pod właśnie plus zapalniczki lub np. kostkę radia.
Wszystko ładnie izolujemy.

Gotowe. Teraz cieszymy się wykonaną modyfikacją, otwieramy piwko i mocujemy wsio na swoim miejscu - ja przekaźnik podpiąłem za schowkiem.
Obrazek

Scenic III 1.5 dci '11 + Megane II CC 2.0 16V '07 + Mercedes W124 2.0 '90
Obrazek

STICKER.COM.PL

ODPOWIEDZ