iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane IphII 1,9dti] Luz zaworowy

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
_arson

[Megane IphII 1,9dti] Luz zaworowy

Post autor: _arson »

Witam, ostatnio moja meganka wydaje z siebie dosyć niepokjące odgłosy, zaczęła stykać co nasila się po nagrzaniu. Zmierzyłem luz zaworowy i prezentuje się w sposób następujący:
ZW - 0,35
ZS - 0,05

ZW- 0,35
ZS - 0,1

ZW - 0,35
ZS - 0,1

ZW - 0,35
ZS - 0,1

Na pierwszym cylindrze luz jest zdecydowanie za mały w związku z czym postanowiłem zająć się tym. Niestety okazało się że w tym silniku zawory reguluje się szklankami - dobiera się wysokość denka. A żeby wyciągnać szklanki trzeba oczywiście demontować wałek rozrządu, w związku z tym mam kilka pytań:
- żeby ustawić rozrząd potrzebuje blokadę koła pompy wtryskowej? (niektóre źródła mowią że tak inne że nie) czy same znaki wystarczą?
- jeżeli chodzi o naciąg paska rozrządu - jak sprawdzić? Obrócenie w najdłuższym miejscu o 90 stopni będzie ok? Oznacze sobie na napinaczu pozycję śruby ale pytam na wszelki wypadek.
- podczas odkręcania wałka rozrządu w jakiej kolejności mam popuszczać śruby a następnie podczas montażu dokręcać?
- z jakim momentem dokręcać śruby trzymające wałek?
Generalnie pierwszy raz będę robił rozrząd i wyciągał wałek, narzędzia mam, od kilku dni siedze i próbuje zebrać jakieś informacje sle jest ich bardzo mało. Operacja nie wygląda na skomplikowaną jednak zdaje sobie sprawę że bardzo łatwo narobić bałaganu. Za wszelkie informacje bardzo dziękuję.

ODPOWIEDZ