iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane II 2004 1.9dci] tarcze licznika i podswietlenie

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
jack

[Megane II 2004 1.9dci] tarcze licznika i podswietlenie

Post autor: jack »

Witam serdecznie, ostatnio spalily mi sie zarowki (diody etc nie wiem...) podswietlajace kontrolki wlaczonych swiatel postojowych i mijania na liczniku. Czy moze mi ktos pomoc jak sie do tego wogole zabrac? jak to rozkrecic? Przy okazji chcialbym tez wymienic tarcze licznikow i zmienic podswietlenie. Za kazda rade bede wdzieczny. Z gory dziekuje!
Ostatnio zmieniony sobota, 29 listopada 2008, 19:19 przez jack, łącznie zmieniany 1 raz.

G-Boy

Post autor: G-Boy »

Bawilem sie tym niedawno - potrzebujesz diody SMD 0805. (ja zalozylem biale, wymienilem tez wszystkie w klimatroniku i przyciskach nawiewu i radia- efekt masz na zdjeciu ;) ) I oczywiscie precyzyjna lutownice. Do licznika dostaniesz sie bardzo prosto - daszek nad nim zdejmujesz przez pociagniecie do siebie i do gory lekko - jest na zatrzaskach, licznik jest na 1 srubie torx o ile pamietam i na dwoch zatrzaskach po bokach. Odpinasz wtyczke i wyjmujesz licznik. Licznik rozbiera sie rownie prosto - podwazasz zatrzaski dookola - masz dwie pokrywy - z przodu i z tylu. Musisz zdjac obie. dalej - zeby dostac sie do diod - musisz zdjac wskazowki. I tu jest uwaga - albo sobie delikatnie czyms zaznacz ich polozenie - albo zapamietaj polozenie przy granicznej wartosci- tj krec leciutko w lewo - PRZECIWNIE do wskazowek zegara - na poczatku poczujesz opor - i dobrze by bylo kiedy sie wskazowka zablokuje - zapamietal to polozenie. Bedzie Ci to potrzebne do poprawnego ustawienia ich potem przy skladaniu - aby Ci licznik nie przeklamywal. Jesli masz tempomat - wskazowki predkosciomierza wykalibrujesz bez problemu - musisz sie kilka razy przejechac z zalozonym licznikiem i bez teg pokrywy z szybkami - wtedy ustawiajac na tempomacie predkosc np 30km/h porownaz ja ze wskazaniem licznika i wrazie co skorygujesz. Dobra..a teraz sam demontaz wskazowek - zeby je zdjac - chwytasz je pewnie w palce i krecisz w LEWO, przeciwnie do wskazowek zegara - jak poczujesz wspomniany wczesniej opor - przelamujesz go - tj wtedy oska silniczka licznika sie lokuje i obraca sie wewnatrz wskazowki - tym sposobem mozesz je latwo zdjac krecac w lewo i ciagnac lekko do gory. Ewentualnie mozesz sobie podwazyc czyms - ale nie uszkodz tarczy . podobnie ze wskazowkami paliwa i temperatury i obrotomierza. Jak juz zdejmiesz wkazowki, zdjemujesz tarcze, potem ten bialy plastik i masz juz sama plytke. Wymieniasz uszkodzone diody - nie wiem akurat czy dostaniesz pomaranczowe o tym samym odcieniu (jak co to najwyzej podesle Ci kilka od siebie z demontazu(jesli w niemcowni jestes). Aha. Najwazniejsze - kazda dioda ma plus i minus. Oznaczone bodajze zielonym paseczkiem. Wez flamastrem zaznacz sobie na plytce gdzie byl zielony pasek - zebys potem nie musial kombinowac z nowa dioda. Dobrze jak bedziesz mial blisko do auta - po zmianie diod - plytke bierz w lape i smigaj sprawdzic czy dziala - starczy sama kostke podpiac i wlaczyc postojowe czy dlugie. Jak sie udalo - skladasz wszystko po kolei , ze szczegolna uwaga na wskazowki aby byly w prawidlowym polozeniu -najlepiej zrob sobie fotke licznika w stanie przed demontazem (kazda tarcza osobno) zebys mogl je potem w miare dobrze ustawic ;)
Jak poskladasz licznik - to daj znac czy operacja sie udala. Aha. - diody smd bez problemu kupisz w pl. W niemczech - coz..ja szukalem..ale nie znalazlem tych 805.. :( Wiec jak co to radze sie zaopatrzyc w pl . Generalnie robota prosta , zajmie Ci ze 2godzinki ..moze mniej.

Potrzebne narzedzia:
lutownica - precyzjna w miare
plaski srubokret - sredni - maly,
torx - chyba 20 - 25
flamaster -do opisania diod przed wymiana
dobre swiatlo - bez tego nawet sie nie bierz..

penseta - precyzyjna!


wzglednie lupa lutownicza (taka ze stojaczkiem) - ale mozna i bez
DOBRA cyna. Zapomnij o tej z marketu typu biedronka.
Masa cierpliwosci, spokoj wewnetrzny
Dobre zimne piwko do wypicia po udanej operacji.

A teraz drobna uwaga - podalem Ci opis jak wymienic diode w liczniku. Jednak nie ponosze winy jesli cos po prostu spitolisz. Jesli nie czujesz sie na silach - to daj to lutowanie komus obeznanemu, mozesz do mnie podeslac/podjechac (skromne 300km -kierunek Siegen :D ).

Dla zachety - fotki mojej pracy : http://picasaweb.google.pl/adamstach/Climatronic#
http://picasaweb.google.pl/adamstach/DzidziaLicznik#
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony niedziela, 30 listopada 2008, 00:21 przez G-Boy, łącznie zmieniany 1 raz.

jack

Post autor: jack »

To sie nazywa profesjonalna porada!Szczerze mowiac, az takiego opisu sie nie spodziewalem:) W kazdym razie fajnie wiedziec, ze sa tu tacy profesjonalisci WIELKIE BRAWA brawa Efekt naprawde bardzo ladny zarowno licznika i klimatronica jestem pod wrazeniem brawa. Czy mozna zmienic takze podswietlenie tego wyswietlacza od radia na gorze i wszystkie podswietlenia od sterowania szybami elektrycznymi? Zauwazylem, ze Kolega wymienil rownierz radyjko i mam zwiazane z tym pytanie:) Czy dziala sterowanie z kierownicy czy to tylko zarezerwowane dla seryjnego? Ja mam wbudowana nawigacje ale i tak z niej nie korzystam bo mam palma wiec tez zastanawialem sie nad wymiana:). Dzisiaj wymienialem podswietlenie nawiewu bo spalila sie jedna zarowka wiec juz troche wprawy nabralem:) ale z tym liczniekiem bede musial zaczekac az do swiat jak do domu pojade bo nie mam, ani sprzetu ani materialu...Wczoraj bylem nawet w media markt w Heilbronn, kolos ale niestety takiej eletroniki tez tam nie ma, a nie mam specjalnie czasu na szukanie:(
G-Boy, wielkie dzieki za pomoc i szczegolowy opis z fotkami. Jesli bede mogl sie jakos zrewanzowac to dawaj smialo. Ja raczej czesciej psuje/wymieniam komputery i aparaty fotogtraficzne niz auta:) Dzieki jeszcze raz i POZDRAWIAM!!!

G-Boy

Post autor: G-Boy »

Wiec tak - aktualnie wymienilem tez diody w tym wyswietlaczu od radia (sa troche inne - wieksze - bodajrze takie z biala podstawka. Wymienialem wszystkie na biale, bo jak sie okazalo - pod kazdym wyswietlaczem jest pomaranczowy filtr - tj folia ktora dawala w polaczeniu z niebieskimi wyswietlaczami czarne ekrany i pomaranczowe literki (diody tez sa pomaranczowe). Folie usunalem, dalem biale diody - i wyszlo tak jak na zdjeciach ;) Aktualnie udalo mi sie zdobyc za grosze licznik z phII - z 2007r ale wtyczki nie pasuja - wiec bede przekladal ewentualnie wskazowki i moze tarcze jak sie uda.

Co do radia - zmienilem na alpine - bowiem do nich mozna dokupic u alpine interfejsy - tak aby dzialal pilot przy kierownicy, a jesli radio ma ta opcje - to nawet fabryczny wyswietlacz bedzie dzialac. Nie wiem niestety jak sie ma wymiana radia przy fabrycznej navi.. Co do diod...pozostaje ebay, katalogi (np conrad.de) i jemu podobne. Ja kupilem raz na ebayu..ale glownie wszystkie diody w polsce w sklepie elektronicznym .

Baron

Post autor: Baron »

Adaś dobrze by było to podpiąć do "ważnych tematów" może się przydać potomnym :D
Naprawdę dobra robota.

jack

Post autor: jack »

Witam Kolegow:) Dzieki G-Boy jeszcze raz za obszerny opis. Wlasnie szukam jakiejs dobrej lutownicy na allegro, a umiejetnosci napewno przydadza sie do kolejnych licznikow :D
Mam jeszcze, krotkie pytanko, czy mozna w jakis sposob sprawdzic/przywrocic itp. oryginalny stan licznika w megance lub lagunie jesli cos bylo kombinowane lub przekrecane? Ja pamietam jak kupowalem swoja meganke w "dojczlandzie" ze przed zakupem oddalem jo do DEKRY na sprawdzenie. Mechanik testowal auto przez okolo juz nie pamietam 2-3 godziny powaznie z predkoscia "supermena" praktycznie wszystko. Przebieg ocenial nie tylko po zuzyciu silnika, ale tez roznych elementow czy to w srodku (choc to akurat w moim przypadku nie jest miarodajne auto jak nowe a przebieg duzy) ale tez innych elementow. Pelen wydruk wszsytkiego z opisem mechanika na koniec + certyfikat DEKRY itd. Pamietam jak go zapytalem o przebieg, odpowiedzial ze w renault nie mozna tego sprawdzic (ze np w VW jest inaczej), podjechalem tez do salonu Renault bo byl zaraz i powiedzieli to samo. Jakos dziwnie... Chcialbym znac Wasza opinie, mysle ze to przyda sie nie tylko mnie, jak caly ten temat. Dzieki z gory POZDRAWIAM!

G-Boy

Post autor: G-Boy »

Co do licznika - to jest elektronika. Jak przestawisz - to po sprawie. Nie znajdziesz raczej sladow -jedyne to tak jak wspomniales - domyslac sie stanu czesci auta - ich zuzycie itp.. Potem mozna sie bawic w sprawdzanie nr danych czesci czy nie zostaly wymienione, czy sa z pierwszego montazu..ale powiedzmy sobie prawde - takie sprawdzanie brzmi bardziej jak bajka S-F. :) to tak jak skasujesz plik...do jakiegos czasu mozna go odzyskac..ale potem juz nie. Pozatym..jak kupowales auto w niemczech..to akurat nie sadze zeby licznik byl krecony.

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1296
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Scenic I
Silnik: 2.0T + 1.6 16v
Lokalizacja: WOT

Post autor: Maciek R4 »

G-Boy pisze:Co do licznika - to jest elektronika. Jak przestawisz - to po sprawie. (...)
przepraszam, że się wtrącę, ale akurat przebieg jest jak sprawdzić, bo do zmiany przebiegu wyjmowany jest licznik i podpinany pod urządzenie, a nie komputer z auta (wiem z doświadczenia)...a stan kilometrów w komputerze podobno się nie zmienia (koszt sprawdzenia przebiegu w okolicach Warszawki to podobno rząd 150-200 zł)


Pozdrawiam
za duży obrazek

ODPOWIEDZ