[Megane IphII 1,9dti] Jak zablokować korbowód
Moderator: Grupa Moderatorów
[Megane IphII 1,9dti] Jak zablokować korbowód
Witam, w swojej Megane 1.9dti (F9Q 736) muszę wymienić koło pasowe wału. W tym celu musiałbym zablokować korbowód jednak nie wiem gdzie dokładnie znajduje się otwór w który mam włożyć trzpień blokujący? Ewentualnie inne podpowiedzi jak odkręcić koło mile widziane. Pozdrawiam
- Spiker
- Forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: czwartek, 19 stycznia 2012, 14:35
- Renault: Megane3 i MB W203
- Silnik: 1.4Tce i 320CDI
Re: [Megane IphII 1,9dti] Jak zablokować korbowód
Jeśli cie dobrze rozumiem to jedyne co musisz zrobić to zdjąć pasek osprzętu i strzelić z pneumata kilka razy. Jak go nie masz to zdejmij pasek osprzętu wszystkie plastiki które mogą sie połamać (zaraz sie dowiesz dlaczego) załóż klucz z ładnym kawałkiem rury i przekręć na sekundę rozrusznikiem, tylko pamiętaj ze koło będzie sie kręciło w prawo
Re: [Megane IphII 1,9dti] Jak zablokować korbowód
Ok, to ja chyba podziękuje za takie rady... z tego co wyczytałem za blokadę służy pręt o średnicy 8mm, należy go wsunąć w otwór znajdujący się obok miejsca w którym miarka oleju wchodzi w blok, mam nadzieje że jutro uda mi się to zrobić to napisze dokładnie.załóż klucz z ładnym kawałkiem rury i przekręć na sekundę rozrusznikiem, tylko pamiętaj ze koło będzie sie kręciło w prawo
EDIT
Koło pasowe wymienione, korbowód blokuje się w bardzo prosty sposób. Obok wejścia miarki oleju, poniżej tabliczki znamionowej wkręcona jest śruba, należy wykręcić ją kluczem 11. Średnica wewnętrzna otworu - 8mm. Wkładamy w niego sztywny pręt o jak najmniejszej średnicy (w moim przypadku wiertło 4mm) i obracając korbowodem szukamy wycięcia o głębokości 1,5-2cm. Jak już znajdziemy wycięcie wkładamy pręt o średnicy 8mm.Korbowód zablokowany,możemy odkręcać koło pasowe (oczywiści uprzednio ściągając pasek wielorowkowy).