iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane 1 ph2] Zmiana bębnów na tarcze

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Spiker
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: czwartek, 19 stycznia 2012, 14:35
Renault: Megane3 i MB W203
Silnik: 1.4Tce i 320CDI

[Megane 1 ph2] Zmiana bębnów na tarcze

Post autor: Spiker »

Słuchajcie jest może ktoś kto wie czy jest możliwe założenie tarcz i zacisków zamiast tego co mam teraz czyli bębnów. Wiem ze większość kombi i sceniców ma z tyłu tarcze ale nie chciał bym zmieniać całej belki. Ma ktoś może jakieś informacje które by mi pomogły w ogarnięciu tego tematu albo jakieś schematy itp.

Gdyby ktoś pytał po co to robić od razu powiem ze z przodu mam tarcze i zaciski z clio sporta a z tyłu zardzewiałe bębny które ledwo co hamują samochód, tarcze będą bardziej praktyczne i po prostu ładniejsze :P
Ostatnio zmieniony czwartek, 10 maja 2012, 16:35 przez Spiker, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6063
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zmiana bębnów na tarcze (Megane 1 ph2)

Post autor: kudlaty »

Tak jest taka możliwość, chłopaki w 19tkach zmieniali tylko na mocowaniach bębnów zakładali tarcze. Wiem, że problem był z linką ręcznego ale za cholerę nie pamiętam jaki :P

Najmniej zachodu to zmiana całej belki, ewentualnie wymień całe wahacze na te z tarczami

Awatar użytkownika
Spiker
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: czwartek, 19 stycznia 2012, 14:35
Renault: Megane3 i MB W203
Silnik: 1.4Tce i 320CDI

Re: [Megane 1 ph2] Zmiana bębnów na tarcze

Post autor: Spiker »

Właśnie podobno belki ze scenica i kombi są nieco szersze (koło bardziej wystaje) gdy porównujemy je do seryjnej belki a dwa to, to ze wszystkie drążki mają jakieś oznaczenie sztywności i powiedzmy ja nawet na seryjnych amorach mam tył mega twardy a jak założe z kombi to zrobi mi sie kanapa... (tak mi sie przynajmniej wydaje). Widziałem ze te tarcze na tył są z łożyskami więc pewnie chodzi ci o to ze trzeba zmienić czop piasty tak?

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6063
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Megane 1 ph2] Zmiana bębnów na tarcze

Post autor: kudlaty »

No zobacz tutaj
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce3 ... ce866.html

da radę w tych dwóch miejscach z tego co wiem

Oji
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 407
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 10:54
Renault: Megane
Silnik: Rakietowy
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Megane 1 ph2] Zmiana bębnów na tarcze

Post autor: Oji »

Spiker ;) Bergman robil moda na tarcze, i przekladal osprzet z belki z megane coupe 2.0 16v ( tu masz dowolnosc IDE / F7R/F4R)

Z tego co juz sie naczytalem i zrobilem rozpoznanie to w megance w belce z bebnami trzpien jest na stale do belki wiec nie podejdzie ci mocowanie z scenic / kombi
Z tego co moze podejsc to - wlasnie qpeta,clio II z tarczami - ciekawe jak w lagunie to jest rozwiazane - gdyż tam te mocowanie jest przykrecane do trzpienia - w scenic/kombi mocowanie jest zintegrowane z trzpieniem.
Nie mam PL liter - komputer US

Awatar użytkownika
Spiker
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: czwartek, 19 stycznia 2012, 14:35
Renault: Megane3 i MB W203
Silnik: 1.4Tce i 320CDI

Re: [Megane 1 ph2] Zmiana bębnów na tarcze

Post autor: Spiker »

Laguna ma z tego co słyszałem/czytałem troche szerszą belke i koła mogą obierać nawet jeśli teraz jest ok. Czyli mówisz ze musiał bym poszukać belki z coupe. Dzięki o taką informacje właśnie mi chodziło pijaki

_arson

Re: [Megane 1 ph2] Zmiana bębnów na tarcze

Post autor: _arson »

Może napiszę jak to wygląda w przypadku Megane kombi i Sceniac, podstawowe pytanie to: masz belkę dwu czy czterodrążkową? Jeżeli czterodrążkową to piasta niezależnie czy przy tarczach czy bębnach montowana jest czterema śrubami o takim samym rozstawie. Sama piasta jest plug&play, zakładasz i jedziesz. Będziesz potrzebował:
- piasty (są zintegrowane z tarczami)
- czujniki ABS
- zaciski i jarzma
- przewody hamulcowe (są inne niż przy bębnach)
- linki hamulca ręcznego (przy tarczach mają inną długość)
Sprawdź jak masz montowaną piastę u siebie, jeżeli będziesz chciał to podam rozstaw śrub i będzie wszystko jasne.

Oji
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 407
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 10:54
Renault: Megane
Silnik: Rakietowy
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Megane 1 ph2] Zmiana bębnów na tarcze

Post autor: Oji »

odnosnie swapa tarcz do HB to trzeba niestety szukac od qpe Zaciskow i jarzm od IDE/F4R/F7R ( w sumie od clio 16V tez pasuja) - gdyz trzpien w tych autach jest na stale i mocowanie zacisku jest przykrecane do belki nie do trzpienia ( jak to jest w wlasnie w kombi/scenic/clio II).
A co bedziesz potrzebowal to:
Tarcze bierz tylko kompletne ( nowe SNR okolo 285 zl za sztuke) - chyba ze uzywki w dobrym stanie trafisz-
Linki hamulcowe bierz od BA0H - chyba jako jedyne mialo tarcze w HB ( ok 33-39 zl sztuka)
Klocki - ok 60 zl
Jarzma+zaciski+ czujniki abs ( to zaleznie za ile kupisz)
Ja musialem niestety dokupic zestaw do mocowania klocka gdyz tego nie bylo ( 33 zl- 4 druciki i 2 blaszki)
Ja juz jestem na etapie montazu tego ustrojstwa gdyz 90 % brakujacych elementow juz mam -

PS. taki montaz wychodzi dosc drogawo ;D w sumie same czesci - mnie kosztowaly ~900 zl ;d

Pochwale sie jak zamontuje;)
Nie mam PL liter - komputer US

Awatar użytkownika
Spiker
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: czwartek, 19 stycznia 2012, 14:35
Renault: Megane3 i MB W203
Silnik: 1.4Tce i 320CDI

Re: [Megane 1 ph2] Zmiana bębnów na tarcze

Post autor: Spiker »

Oji, no to czekam na efekty :) na to przeznaczyłem sobie 1500 zł powinno starczyć szczególnie ze prawie wszystko zrobię sam tylko ze nie mam kiedy do tego podejść. Dobrze rozumiem ze linek do ręcznego nie trzeba robić na zamówienie? są jakieś dostępne? To mnie właśnie najbardziej bolało z tej całej zabawy. ala

Oji
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 407
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 10:54
Renault: Megane
Silnik: Rakietowy
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Megane 1 ph2] Zmiana bębnów na tarcze

Post autor: Oji »

Linki trzeba kupic od wersji BA0H czyli 2.0 16V F7R Hatchback ktory byl robiony na szwajcarie i mial tarcze z tylu;)

Taniej znacznie mozna to jak sie uda kupic belke do QPE - i jak tarcze sie nadaja i lozyska to przekladac wsio z belki to sie mozna w 500 zl zmiescic jak nie to ... hmm koszta:)
Nie mam PL liter - komputer US

_arson

Re: [Megane 1 ph2] Zmiana bębnów na tarcze

Post autor: _arson »

Również jestem na etapie zamiany bębny na tarcze ale w Megane kombi, u mnie kosztowo wygląda to tak:
- linki ręcznego - linex 69zł
- klocki - tomex czy coś w tym stylu 44zł
- zaciski - używane 91zł
- tarcze/piasty+czujniki abs - dostałem razem z belką tylna ale normalnie używane chodzą po około 150-200para.
- przewody hamulcowe - miedziane cięte z metra około 30zł.
- płyn hamulcowy - 20zł
Jako że w bębnach kończą mi się okładziny to stwierdziłem że lepiej wyjdę na tym jak zmienię na tarcze. Kosztowo nie wyjdzie dużo więcej a lepsze hamowanie może okazać się bezcenne ;)

Oji
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 407
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 10:54
Renault: Megane
Silnik: Rakietowy
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Megane 1 ph2] Zmiana bębnów na tarcze

Post autor: Oji »

no nic musze powiedzieć ze zmiana z bębnow na tarcze zakonczyła sie 100% sukcesem;)
do auta wpadły nowe tarcze klocki, przewody hamucowe + hamulca ręcznego ogolnie bajera:)
Nie mam PL liter - komputer US

ODPOWIEDZ