[Megane I ph I /II ]wymiana tarcz i klocków hamulcowych
: czwartek, 27 października 2011, 17:26
Przed przystąpieniem do wymiany tarcz hamulcowych dobrze jest się upewnić jaki rozmiar mają nasze tarcze i klocki ,bo zależnie od rocznika ,czy pojemności silnika,nadowozia itp mogły być różne rodzaje .Mi się udało zakupić cały komplet Bosch od Renault 21 ,od kolegi kowboy
Skład kompletu :
Tarcze hamulcowe firmy Bosch numer 0 986 478 276 BD221
wielkość 238x20,1x17,7 mm, oraz Klocki hamulcowe firmy Bosch numer 0 986 467 720 BP713 .Komplet zawierał oczywiście śruby do przykręcenia tarczy hamulcowej do piasty,oraz nowe śruby powleczone locktite do zamocowania zacisku w jarzmie .
1. Najpierw należy poluzować nakrętki koła,następnie podnieść auto i ściągnąć koło
2. Torxem należy odkręcić 2 śruby mocujące tarczę hamulcową do piasty .
3. Kluczem 13 mm należy odkręcić 2 śruby mocujące zacisk hamulcowy do prowadnicy jarzma,kluczem 17 mm należy zablokować prowadnik by móc odkręcić wspomnianą śrubę
4.Odłożyć zacisk hamulcowy obok,by sobie nie zwisał .
5. Wyjąć stare klocki hamulcowe
6.Odkręcić jarzmo i wyczyścić z zabrudzeń .
7.Zdjąć starą tarczę hamulcową (jeśli dawno nie była ściągana ,nie obejdzie się bez zbicia jej młotkiem z piasty )
8.Nową tarczę hamulcową odtłuścić z zabrudzeń i smarów,następnie założyć na piastę i dokręcić nowymi śrubami torxem .
9.Wyczyszczone jarzmo można przykręcić do piasty ,2 śruby przykręcić kluczem 19 mm
10.Zamontować nowe klocki hamulcowe
11.Wsunąć tłok zacisku hamulcowego jak najgłebiej-w sumie do końca,można to zrobić zaciskiem stolarskim,albo -łyżką do opon 8-)
12.Zamontować wyczyszczony zacisk hamulcowy i przykręcić go do prowadnika 2 śrubami na klucz 13 mm
13 Sprawdzić czy tarcza swobodnie się obraca i podokręcać wszystkie śruby
14. Założyć koło,i wykonać test hamulców,krótki odcinek i nie zamocno hamować ,tarcze muszą się dotrzeć z klockami .
15.Odstawić auto i spijać browar :mrgreen:
uwagi i sugestie mile widziane ,mam nadziej ,ze dział własciwy
Skład kompletu :
Tarcze hamulcowe firmy Bosch numer 0 986 478 276 BD221
wielkość 238x20,1x17,7 mm, oraz Klocki hamulcowe firmy Bosch numer 0 986 467 720 BP713 .Komplet zawierał oczywiście śruby do przykręcenia tarczy hamulcowej do piasty,oraz nowe śruby powleczone locktite do zamocowania zacisku w jarzmie .
1. Najpierw należy poluzować nakrętki koła,następnie podnieść auto i ściągnąć koło
2. Torxem należy odkręcić 2 śruby mocujące tarczę hamulcową do piasty .
3. Kluczem 13 mm należy odkręcić 2 śruby mocujące zacisk hamulcowy do prowadnicy jarzma,kluczem 17 mm należy zablokować prowadnik by móc odkręcić wspomnianą śrubę
4.Odłożyć zacisk hamulcowy obok,by sobie nie zwisał .
5. Wyjąć stare klocki hamulcowe
6.Odkręcić jarzmo i wyczyścić z zabrudzeń .
7.Zdjąć starą tarczę hamulcową (jeśli dawno nie była ściągana ,nie obejdzie się bez zbicia jej młotkiem z piasty )
8.Nową tarczę hamulcową odtłuścić z zabrudzeń i smarów,następnie założyć na piastę i dokręcić nowymi śrubami torxem .
9.Wyczyszczone jarzmo można przykręcić do piasty ,2 śruby przykręcić kluczem 19 mm
10.Zamontować nowe klocki hamulcowe
11.Wsunąć tłok zacisku hamulcowego jak najgłebiej-w sumie do końca,można to zrobić zaciskiem stolarskim,albo -łyżką do opon 8-)
12.Zamontować wyczyszczony zacisk hamulcowy i przykręcić go do prowadnika 2 śrubami na klucz 13 mm
13 Sprawdzić czy tarcza swobodnie się obraca i podokręcać wszystkie śruby
14. Założyć koło,i wykonać test hamulców,krótki odcinek i nie zamocno hamować ,tarcze muszą się dotrzeć z klockami .
15.Odstawić auto i spijać browar :mrgreen:
uwagi i sugestie mile widziane ,mam nadziej ,ze dział własciwy