[Clio 1 ph1 93] Układ chłodzenia zastąpienie odpowietrznika
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Banan
- Posty: 1000
- Rejestracja: wtorek, 17 marca 2009, 00:49
- Renault: Laguna III
- Silnik: 2.0 DCI
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
[Clio 1 ph1 93] Układ chłodzenia zastąpienie odpowietrznika
Sprawa tyczy się węża płynu chłodniczego prowadzącego od nagrzewnicy do pompy wody w Cleonie. Wąż się rozdwaja i na obu jego częściach znajdują się odpowietrzniki. Niestety przy ostatniej próbie odpowietrzenia ukręciłem gniazdo odpowietrznika na wężu to znaczy metalowy gwint oddzielił się od reszty gumy. Nowy wąż to koszt 250 PLN więc raczej go nie kupię używany ciężko dostać bo Cleon to niezbyt popularny silnik. Jestem więc zmuszony do druciarstwa i patenciarstwa
węże wyglądają następująco:
jak widać tymczasowo zakleiłem całość izolacją ale coś trzeba w końcu z tym zrobić
pomysł mam następujący ale musicie mi podpowiedzieć czy to będzie banglało
więc chcę rozciąć wąż i wyciąć z niego fragment z uszkodzonym odpowietrznikiem
następnie kupić taki trójnik
zgrzać po kawałku rurki polipropylenowej z lewej i prawej strony trójnika od góry natomiast zainstalować odpowiedni odpowietrznik (grzejnikowy) na przykład coś takiego
następnie węże układu chłodzenia naciągnąć z jednej i drugiej strony na plastikowe rurki trójnika i ścisnąć je opaskami.
Teoretycznie według mnie powinno działać. Wiem, że temperatura pracy elementów polipropylenowych wynosi 95 stopni Celsiusza.
Co o tym myślicie ??
może jakieś lepsze pomysły ??
czekam na podpowiedzi
węże wyglądają następująco:
jak widać tymczasowo zakleiłem całość izolacją ale coś trzeba w końcu z tym zrobić
pomysł mam następujący ale musicie mi podpowiedzieć czy to będzie banglało
więc chcę rozciąć wąż i wyciąć z niego fragment z uszkodzonym odpowietrznikiem
następnie kupić taki trójnik
zgrzać po kawałku rurki polipropylenowej z lewej i prawej strony trójnika od góry natomiast zainstalować odpowiedni odpowietrznik (grzejnikowy) na przykład coś takiego
następnie węże układu chłodzenia naciągnąć z jednej i drugiej strony na plastikowe rurki trójnika i ścisnąć je opaskami.
Teoretycznie według mnie powinno działać. Wiem, że temperatura pracy elementów polipropylenowych wynosi 95 stopni Celsiusza.
Co o tym myślicie ??
może jakieś lepsze pomysły ??
czekam na podpowiedzi
Ostatnio zmieniony środa, 20 października 2010, 14:32 przez Rudy, łącznie zmieniany 1 raz.
Banannnnnn w cieście banannnnn... !!! #33
-
- Banan
- Posty: 1000
- Rejestracja: wtorek, 17 marca 2009, 00:49
- Renault: Laguna III
- Silnik: 2.0 DCI
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
e a już myślałem, że ktoś coś pomocnego napisał roll
[ Komentarz dodany przez: Sidenis: 2010-10-20, 15:43 ]
No i teraz pięknie A temat mogę przenieść -to już małe piwo
Sorry już poprawione skopiowałem temat z innego forum gdzie prefiks wybiera się z listy poza tematem stąd błądSidenis pisze:Rudy ! zapoznaj się z REGULAMINEM działu renotech, a następnie popraw temat posta! Niedostosowanie się do zasad w ciągu 24 godzin grozi ostrzeżeniem i blokadą tematu policja
gdziekolwiek byle ktoś coś podpowiedział crySnake pisze:I raczej bym to dał do działu "zrób to sam"
[ Komentarz dodany przez: Sidenis: 2010-10-20, 15:43 ]
No i teraz pięknie A temat mogę przenieść -to już małe piwo
Banannnnnn w cieście banannnnn... !!! #33
-
- Banan
- Posty: 1000
- Rejestracja: wtorek, 17 marca 2009, 00:49
- Renault: Laguna III
- Silnik: 2.0 DCI
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Teoretycznie powinno działać. Raczej nic tańszego i praktycznego nie wymyślisz. Robiłem w zeszłym roku obejście nagrzewnicy w Golfie , za pomoca kolenek PCV i chodziło to ładnych kilka miesięcy ( do momentu wymiany nagrzewnicy ).
Silniki typu C , są chyba najpopuarniejsze w Polsce jeśłi chodzi o 1,4. Dużo gorzej trafić na silnik E.
Szukasz tylko w złym modelu . Poszukaj w R19 i na pewno znajdziesz .
Silniki typu C , są chyba najpopuarniejsze w Polsce jeśłi chodzi o 1,4. Dużo gorzej trafić na silnik E.
Szukasz tylko w złym modelu . Poszukaj w R19 i na pewno znajdziesz .
-
- Banan
- Posty: 1000
- Rejestracja: wtorek, 17 marca 2009, 00:49
- Renault: Laguna III
- Silnik: 2.0 DCI
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
bliźniaczy silnik 1.4 jest w piątce podobno ale szczerze nie widziałem podobnego na allegroMaciej R21 pisze:Teoretycznie powinno działać. Raczej nic tańszego i praktycznego nie wymyślisz. Robiłem w zeszłym roku obejście nagrzewnicy w Golfie , za pomoca kolenek PCV i chodziło to ładnych kilka miesięcy ( do momentu wymiany nagrzewnicy ).
Silniki typu C , są chyba najpopuarniejsze w Polsce jeśłi chodzi o 1,4. Dużo gorzej trafić na silnik E.
Szukasz tylko w złym modelu . Poszukaj w R19 i na pewno znajdziesz .
dzięki za odpowiedź muszę się za to zabrać bo układ zapowietrzony i auto się grzeje na wolnych obrotach i na gazie w ogóle się dziwne rzeczy dzieją...
Kompletuję dzisiaj trójnik w takim razie kupuję płyn i jak tylko nie będzie padać biorę się za montaż i odpowietrzenie wrzucę później foty jak prezentuje się mój "tuning"
a jak trafię gdzieś przy okazji taki wąż to będzie podmianka
Banannnnnn w cieście banannnnn... !!! #33
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 2207
- Rejestracja: wtorek, 18 listopada 2008, 11:49
- Renault: Megane II Grand Tour
- Silnik: 1.9 dci
- Lokalizacja: Wałbrzych
-
- Banan
- Posty: 1000
- Rejestracja: wtorek, 17 marca 2009, 00:49
- Renault: Laguna III
- Silnik: 2.0 DCI
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Banan
- Posty: 1000
- Rejestracja: wtorek, 17 marca 2009, 00:49
- Renault: Laguna III
- Silnik: 2.0 DCI
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
owszem ale to jest w takim miejscu gdzie nie ma żadnych ruchów ani naprężeń więc o to się nie martwię. Mój tata u siebie wstawił w to miejsce zwykłą rurkę metalową i ścisnął opaskami ja chcę to trochę udoskonalić i mieć odpowietrznik i to czym prędzej mam nadzieję jeszcze w tym tygodniu.cyklista pisze:wąż guma pracuje a PCV jest sztywny ja bym się w to nie bawił
cały zestaw węży silikonowych kosztuje około 250zł
Kupiłem już płyn chłodniczy na dolewkę
Banannnnnn w cieście banannnnn... !!! #33
- Francuz
- KLUBOWICZ
- Posty: 480
- Rejestracja: środa, 29 września 2010, 23:03
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
-
- Banan
- Posty: 1000
- Rejestracja: wtorek, 17 marca 2009, 00:49
- Renault: Laguna III
- Silnik: 2.0 DCI
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
maciek od iwony pisze:To zrób tak jak tata tylko nawierć dziurkę ,wklej jakis cienki wężyk np na distal czy coś podobnego,w wężyk wkręc śrubę i po kłopocie.
Zapewniam-działa na 100%
Jak chcesz oryginał podpytaj na forum Renault 5
dzięki Panowie na razie przetestuję mój patentFrancuz pisze:Rudy, zrób jak radzi maciek od iwony
to lecimySidenis pisze:Rudy, to przy okazji prac nad "tuningiem" zrób może jakiś manual z fotkami dla potomnych. Trochę więcej pracy, a może komuś się jeszcze przydać.
Potrzebne rzeczy:
- Trójnik polipropylenowy z gwintem wewnętrznym
- 10 cm rurki polipropylenowej
- Dwie opaski zaciskowe
- Odpowietrznik kaloryferowy
- Sylikon termiczny (uszczelka w płynie)
- Nóż do tapet
- Śrubokręt płaski
Krok pierwszy
Kupujemy trójnik z polipropylenu z gwintem wewnętrznym od góry i kawalątek polipropylenowej rurki (10 cm wystarczy) ja dostałem za darmo taki kawałek od Pana w sklepie. Trzeba poprosić kogoś o zgrzanie rurki z trójnikiem tak aby około 2 - 3 cm wystawały z lewej i prawej strony trójnika (najczęściej tam gdzie takie produkty sprzedają mają i zgrzewarkę więc za ładny uśmiech zgrzeją nam to na miejscu
Gotowy trójnik po zgrzaniu wygląda tak
Następny krok to kupno odpowietrznika kaloryferowego
gwint w trójniku i na odpowietrzniku smarujemy cienką warstwą sylikonu termicznego (uszczelka w płynie)
wkręcamy porządnie z czuciem odpowietrznik w trójnik. Całość wygląda tak:
Następnie w aucie nożem do tapet wycinamy z wężyka uszkodzony odpowietrznik tuż przy grubszych krawędziach żeby zaoszczędzić jak najwięcej węża.
Na pozostałe części węża wsuwamy opaski zaciskowe i zostawiamy luzem.
Następnie na nasz trójnik z obu stron naciągamy węże jak najdalej wejdą, trzeba wziąć pod uwagę, że od strony pompy wody jest kolanko (zagięcie) więc nie można za głęboko wcisnąć, żeby nie zablokować rurką przepływu.
nasuwamy opaski w miejsca gdzie wężyki pokrywają rurki trójnika i zaciskamy opaski
Mamy gotowy zamiennik odpowietrznika, który wygląda tak:
PO TAKIM ZABIEGU NALEŻY BEZWZGLĘDNIE ODPOWIETRZYĆ UKŁAD ! ! !
a tak wygląda u mnie wycięty uszkodzony odpowietrznik
W roli odpowietrznika patent spisał się rewelacyjnie zobaczymy jak będzie to wyglądało w trakcie eksploatacji
Koszt jaki poniosłem to jakieś 14 złoty za wszystko co było potrzebne czas pracy 30 minut
dziękuję i pozdrawiam
Banannnnnn w cieście banannnnn... !!! #33
-
- Moderator
- Posty: 3605
- Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
- Renault: Espace 4 lift
- Silnik: 2.0dCi automat
- Lokalizacja: Łódź
Rudy, z ciebie to jest maly hydraulik marnujesz sie tam w pracy chyba jak masz takie zdolnsci
Gratulacje oby spisywalo sie najdluzej
Gratulacje oby spisywalo sie najdluzej
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'