iparts></a>
<a href= francuskie

[Clio 1 ph1 93] Układ chłodzenia zastąpienie odpowietrznika

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Rudy
Banan
Banan
Posty: 1000
Rejestracja: wtorek, 17 marca 2009, 00:49
Renault: Laguna III
Silnik: 2.0 DCI
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[Clio 1 ph1 93] Układ chłodzenia zastąpienie odpowietrznika

Post autor: Rudy »

Sprawa tyczy się węża płynu chłodniczego prowadzącego od nagrzewnicy do pompy wody w Cleonie. Wąż się rozdwaja i na obu jego częściach znajdują się odpowietrzniki. Niestety przy ostatniej próbie odpowietrzenia ukręciłem gniazdo odpowietrznika na wężu to znaczy metalowy gwint oddzielił się od reszty gumy. Nowy wąż to koszt 250 PLN więc raczej go nie kupię :) używany ciężko dostać bo Cleon to niezbyt popularny silnik. Jestem więc zmuszony do druciarstwa i patenciarstwa :)
węże wyglądają następująco:
Obrazek
jak widać tymczasowo zakleiłem całość izolacją :D ale coś trzeba w końcu z tym zrobić
pomysł mam następujący ale musicie mi podpowiedzieć czy to będzie banglało
więc chcę rozciąć wąż i wyciąć z niego fragment z uszkodzonym odpowietrznikiem
następnie kupić taki trójnik Obrazek
zgrzać po kawałku rurki polipropylenowej Obrazek z lewej i prawej strony trójnika od góry natomiast zainstalować odpowiedni odpowietrznik (grzejnikowy) na przykład coś takiego Obrazek
następnie węże układu chłodzenia naciągnąć z jednej i drugiej strony na plastikowe rurki trójnika i ścisnąć je opaskami.
Teoretycznie według mnie powinno działać. Wiem, że temperatura pracy elementów polipropylenowych wynosi 95 stopni Celsiusza.
Co o tym myślicie ??
może jakieś lepsze pomysły ??
czekam na podpowiedzi :D
Ostatnio zmieniony środa, 20 października 2010, 14:32 przez Rudy, łącznie zmieniany 1 raz.
Banannnnnn w cieście banannnnn... !!! :D #33

Rudy
Banan
Banan
Posty: 1000
Rejestracja: wtorek, 17 marca 2009, 00:49
Renault: Laguna III
Silnik: 2.0 DCI
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Rudy »

e a już myślałem, że ktoś coś pomocnego napisał roll
Sidenis pisze:Rudy ! zapoznaj się z REGULAMINEM działu renotech, a następnie popraw temat posta! Niedostosowanie się do zasad w ciągu 24 godzin grozi ostrzeżeniem i blokadą tematu policja
Sorry już poprawione ;) skopiowałem temat z innego forum gdzie prefiks wybiera się z listy poza tematem stąd błąd ;)
Snake pisze:I raczej bym to dał do działu "zrób to sam" ;)
gdziekolwiek byle ktoś coś podpowiedział cry

[ Komentarz dodany przez: Sidenis: 2010-10-20, 15:43 ]
No i teraz pięknie ;) A temat mogę przenieść -to już małe piwo :P
Banannnnnn w cieście banannnnn... !!! :D #33

Awatar użytkownika
cyklista
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1304
Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 18:18
Renault: Scenic 1-ph2
Silnik: 1,6 -16v
Lokalizacja: Ł ó d z k i e

Post autor: cyklista »

dlaczego masz odpowietrzenie zaklejone
# 39 Cyklista :think: :think: to już minęło,15 lat

Rudy
Banan
Banan
Posty: 1000
Rejestracja: wtorek, 17 marca 2009, 00:49
Renault: Laguna III
Silnik: 2.0 DCI
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Rudy »

cyklista pisze:dlaczego masz odpowietrzenie zaklejone
wszystko jest napisane w pierwszym poście ;)
Banannnnnn w cieście banannnnn... !!! :D #33

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Maciej R21 »

Teoretycznie powinno działać. Raczej nic tańszego i praktycznego nie wymyślisz. Robiłem w zeszłym roku obejście nagrzewnicy w Golfie , za pomoca kolenek PCV i chodziło to ładnych kilka miesięcy ( do momentu wymiany nagrzewnicy ).
Silniki typu C , są chyba najpopuarniejsze w Polsce jeśłi chodzi o 1,4. Dużo gorzej trafić na silnik E.
Szukasz tylko w złym modelu . Poszukaj w R19 i na pewno znajdziesz ;).
Obrazek

Rudy
Banan
Banan
Posty: 1000
Rejestracja: wtorek, 17 marca 2009, 00:49
Renault: Laguna III
Silnik: 2.0 DCI
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Rudy »

Maciej R21 pisze:Teoretycznie powinno działać. Raczej nic tańszego i praktycznego nie wymyślisz. Robiłem w zeszłym roku obejście nagrzewnicy w Golfie , za pomoca kolenek PCV i chodziło to ładnych kilka miesięcy ( do momentu wymiany nagrzewnicy ).
Silniki typu C , są chyba najpopuarniejsze w Polsce jeśłi chodzi o 1,4. Dużo gorzej trafić na silnik E.
Szukasz tylko w złym modelu . Poszukaj w R19 i na pewno znajdziesz ;).
bliźniaczy silnik 1.4 jest w piątce podobno ale szczerze nie widziałem podobnego na allegro :D
dzięki za odpowiedź muszę się za to zabrać bo układ zapowietrzony i auto się grzeje na wolnych obrotach i na gazie w ogóle się dziwne rzeczy dzieją...
Kompletuję dzisiaj trójnik w takim razie kupuję płyn i jak tylko nie będzie padać biorę się za montaż i odpowietrzenie :) wrzucę później foty jak prezentuje się mój "tuning" :D
a jak trafię gdzieś przy okazji taki wąż to będzie podmianka ;)
Banannnnnn w cieście banannnnn... !!! :D #33

Sidenis
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2207
Rejestracja: wtorek, 18 listopada 2008, 11:49
Renault: Megane II Grand Tour
Silnik: 1.9 dci
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Sidenis »

Rudy, to przy okazji prac nad "tuningiem" zrób może jakiś manual z fotkami dla potomnych. Trochę więcej pracy, a może komuś się jeszcze przydać.
Bo dobry ratownik to żywy i najedzony ratownik :D

Obrazek

Rudy
Banan
Banan
Posty: 1000
Rejestracja: wtorek, 17 marca 2009, 00:49
Renault: Laguna III
Silnik: 2.0 DCI
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Rudy »

to takie trochę druciarstwo ale ok zrobię ;)
zalążki w pierwszym poście już są i przetestuję na własnej skórze :P
Banannnnnn w cieście banannnnn... !!! :D #33

Awatar użytkownika
cyklista
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1304
Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 18:18
Renault: Scenic 1-ph2
Silnik: 1,6 -16v
Lokalizacja: Ł ó d z k i e

Post autor: cyklista »

wąż guma pracuje a PCV ;) jest sztywny ja bym się w to nie bawił
cały zestaw węży silikonowych kosztuje około ;) 250zł

Rudy
Banan
Banan
Posty: 1000
Rejestracja: wtorek, 17 marca 2009, 00:49
Renault: Laguna III
Silnik: 2.0 DCI
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Rudy »

cyklista pisze:wąż guma pracuje a PCV ;) jest sztywny ja bym się w to nie bawił
cały zestaw węży silikonowych kosztuje około ;) 250zł
owszem ale to jest w takim miejscu gdzie nie ma żadnych ruchów ani naprężeń więc o to się nie martwię. Mój tata u siebie wstawił w to miejsce zwykłą rurkę metalową i ścisnął opaskami ja chcę to trochę udoskonalić i mieć odpowietrznik ;) i to czym prędzej mam nadzieję jeszcze w tym tygodniu.
Kupiłem już płyn chłodniczy na dolewkę ;)
Banannnnnn w cieście banannnnn... !!! :D #33

maciek od iwony

Post autor: maciek od iwony »

To zrób tak jak tata tylko nawierć dziurkę ,wklej jakis cienki wężyk np na distal czy coś podobnego,w wężyk wkręc śrubę i po kłopocie.
Zapewniam-działa na 100%
Jak chcesz oryginał podpytaj na forum Renault 5
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Francuz
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 480
Rejestracja: środa, 29 września 2010, 23:03
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Francuz »

Rudy, zrób jak radzi maciek od iwony
http://www.cb-polska.pl
Razem 185 koni i 1 pies

Rudy
Banan
Banan
Posty: 1000
Rejestracja: wtorek, 17 marca 2009, 00:49
Renault: Laguna III
Silnik: 2.0 DCI
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Rudy »

maciek od iwony pisze:To zrób tak jak tata tylko nawierć dziurkę ,wklej jakis cienki wężyk np na distal czy coś podobnego,w wężyk wkręc śrubę i po kłopocie.
Zapewniam-działa na 100%
Jak chcesz oryginał podpytaj na forum Renault 5
Francuz pisze:Rudy, zrób jak radzi maciek od iwony
dzięki Panowie na razie przetestuję mój patent :)
Sidenis pisze:Rudy, to przy okazji prac nad "tuningiem" zrób może jakiś manual z fotkami dla potomnych. Trochę więcej pracy, a może komuś się jeszcze przydać.
to lecimy :)
Potrzebne rzeczy:
- Trójnik polipropylenowy z gwintem wewnętrznym
- 10 cm rurki polipropylenowej
- Dwie opaski zaciskowe
- Odpowietrznik kaloryferowy
- Sylikon termiczny (uszczelka w płynie)
- Nóż do tapet
- Śrubokręt płaski

Krok pierwszy
Kupujemy trójnik z polipropylenu z gwintem wewnętrznym od góry i kawalątek polipropylenowej rurki (10 cm wystarczy) ja dostałem za darmo taki kawałek od Pana w sklepie. Trzeba poprosić kogoś o zgrzanie rurki z trójnikiem tak aby około 2 - 3 cm wystawały z lewej i prawej strony trójnika (najczęściej tam gdzie takie produkty sprzedają mają i zgrzewarkę więc za ładny uśmiech zgrzeją nam to na miejscu ;)
Gotowy trójnik po zgrzaniu wygląda tak
Obrazek

Następny krok to kupno odpowietrznika kaloryferowego
Obrazek
gwint w trójniku i na odpowietrzniku smarujemy cienką warstwą sylikonu termicznego (uszczelka w płynie)
Obrazek
wkręcamy porządnie z czuciem odpowietrznik w trójnik. Całość wygląda tak:
Obrazek

Następnie w aucie nożem do tapet wycinamy z wężyka uszkodzony odpowietrznik tuż przy grubszych krawędziach żeby zaoszczędzić jak najwięcej węża.
Na pozostałe części węża wsuwamy opaski zaciskowe i zostawiamy luzem.
Następnie na nasz trójnik z obu stron naciągamy węże jak najdalej wejdą, trzeba wziąć pod uwagę, że od strony pompy wody jest kolanko (zagięcie) więc nie można za głęboko wcisnąć, żeby nie zablokować rurką przepływu.
nasuwamy opaski w miejsca gdzie wężyki pokrywają rurki trójnika i zaciskamy opaski
Mamy gotowy zamiennik odpowietrznika, który wygląda tak:
Obrazek

PO TAKIM ZABIEGU NALEŻY BEZWZGLĘDNIE ODPOWIETRZYĆ UKŁAD ! ! !

a tak wygląda u mnie wycięty uszkodzony odpowietrznik
Obrazek

W roli odpowietrznika patent spisał się rewelacyjnie zobaczymy jak będzie to wyglądało w trakcie eksploatacji

Koszt jaki poniosłem to jakieś 14 złoty za wszystko co było potrzebne :) czas pracy 30 minut
dziękuję i pozdrawiam
Banannnnnn w cieście banannnnn... !!! :D #33

mariusz1500
Moderator
Moderator
Posty: 3605
Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
Renault: Espace 4 lift
Silnik: 2.0dCi automat
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mariusz1500 »

Rudy, z ciebie to jest maly hydraulik :P marnujesz sie tam w pracy chyba jak masz takie zdolnsci :)

Gratulacje oby spisywalo sie najdluzej
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'

Awatar użytkownika
cyklista
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1304
Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 18:18
Renault: Scenic 1-ph2
Silnik: 1,6 -16v
Lokalizacja: Ł ó d z k i e

Post autor: cyklista »

Rudy, dosyć ciekawe rozwiązanie godne to do skopiowania

ODPOWIEDZ