[Thalia 1.4 16V 98KM 2002r] Zdjecie wycieraczek
Moderator: Grupa Moderatorów
[Thalia 1.4 16V 98KM 2002r] Zdjecie wycieraczek
Chcialem sobie odnowic wycieraczki bo lakier juz schodzi i mam takie pytanie.. W jaki sposob je zdjac zeby mozna bylo spokojnie pomalowac farba w spray-u? Po podniesieniu maski podnosze do gory obydwie zaslepki i odkrecam nakretki, wtedy mozna je wyciagnac do gory? Jesli tak to cholernie ciasno siedza, a nie chce tego robic na sile zeby nie uszkodzic wiec wole sie upewnic.. Potraktowalem je WD40 ale nie pomaga One sa nagwintowane jakos? Czy trzeba sie jakos inaczej do nich zabrac, od innej strony?
-
- OpiekunGrupy
- Posty: 549
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 20:35
- Renault: Laguna + Clio
- Silnik: 2.0 dCi + 1.2 D7F
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Najłatwiej i najbezpieczniej ściągaczem. Wycieraczka siedzi na stożku trzpienia wycieraczki. Nie bedzie łatwo ale życze powodzenia.
Senior PIKUR
Klub Renault 3Miasto Opiekun grupy
Klub Renault 3Miasto Opiekun grupy
Pomaluj klejem, przejedz przez jakis kurnik - bedziesz mial najbardziej zajebiste wycieraczki w miescie roll roll roll
A tak naprawde - kilka gazet, troche tasmy papierowej malarskiej - oklejasz szybe, dach, maske i puszka sprayu - dwa-trzy pociagniecia sprayem i masz wycieraczki jak nowe.
Pamietaj o przeszlifowaniu papierem zluszczonej farby i odtluszczeniu ramion wycieraczek.
Jesli sie uprzesz na sciagniecie ich - to tylko sciagaczem i duzo wd40. Sciagalem raz wycieraczke tylna w clio1 , dziekuje .
A tak naprawde - kilka gazet, troche tasmy papierowej malarskiej - oklejasz szybe, dach, maske i puszka sprayu - dwa-trzy pociagniecia sprayem i masz wycieraczki jak nowe.
Pamietaj o przeszlifowaniu papierem zluszczonej farby i odtluszczeniu ramion wycieraczek.
Jesli sie uprzesz na sciagniecie ich - to tylko sciagaczem i duzo wd40. Sciagalem raz wycieraczke tylna w clio1 , dziekuje .
Sprawdzony najprostszy system zdjęcia wycieraczek. Ktoś p[owie, że drastyczny. A ja powiem:" Owszem, ale najskuteczniejszy i najszybszy.
Odchylasz zaślepki, odkręcasz nakrętki, zlewasz WD40, czekasz 5 minut, przykładasz jeden młotek od dołu na wysokości osi na której ramię jest osadzone a drugim młotem jeden dość mocny strzał w to samo miejsce, ale od góry. Sama odskoczy i żeby było ciekawiej, nic nie niszczysz. No chyba, że nie trafisz w ramię wycieraczki, tylko np, w maskę czy szybę.
Sposób na 100% pewny i sprawdzony. Nie maluj bez zdejmowania, bo:
Nie jesteś w stanie naprawdę porządnie pomalować,
Ramię wycieraczki jeszcze bardziej się zapiecze.
Po zdjęciu ramienia pamiętaj o dokładnym oczyszczeniu gniazda wycieraczki i przesmaruj. Złóż i ciesz się dobrze wykonaną pracą.
Odchylasz zaślepki, odkręcasz nakrętki, zlewasz WD40, czekasz 5 minut, przykładasz jeden młotek od dołu na wysokości osi na której ramię jest osadzone a drugim młotem jeden dość mocny strzał w to samo miejsce, ale od góry. Sama odskoczy i żeby było ciekawiej, nic nie niszczysz. No chyba, że nie trafisz w ramię wycieraczki, tylko np, w maskę czy szybę.
Sposób na 100% pewny i sprawdzony. Nie maluj bez zdejmowania, bo:
Nie jesteś w stanie naprawdę porządnie pomalować,
Ramię wycieraczki jeszcze bardziej się zapiecze.
Po zdjęciu ramienia pamiętaj o dokładnym oczyszczeniu gniazda wycieraczki i przesmaruj. Złóż i ciesz się dobrze wykonaną pracą.
Grzes - wydaje mi sie ze pociagniecie sprayem plynnie i bez zaciekow jest wykonalne. Fakt, trzeba to zrobic w jednym - dwoch rzutach, jesli ma byc ladny kolor bez zaciekow. jesli nalozy dwie lub trzy warstwy w jednym psiknieciu - moga sie zacieki porobic. No i wskazana odleglosc odpowiednia, tak zeby "pylek" z farby ladnie sie przykleil a nie cisnienie z puszki przedmuchiwalo warstwy lakieru na ramieniu wycieraczki.Espers pisze:Nie jesteś w stanie naprawdę porządnie pomalować,
uoj..tego to nie zycze nikomuEspers pisze:No chyba, że nie trafisz w ramię wycieraczki, tylko np, w maskę czy szybę.
Ja jakieś 2 tyg. temu ściągałem w swoim Clio II bez użycia ściągacza.
Po odkręceniu nakrętek, łapiesz ręką wycierajkę, możliwie blisko trzpienia. Ciągniesz w kierunku, w którym normalnie pracują wycieraczki (tak jakbyś chciał obrócić wycieraczkę wokół tego trzpienia). Jeśli nie będziesz tego robił jakimiś szarpanymi ruchami, tylko stopniowo zwiększając siłę, to nic nie pogniesz i w parę minut masz zdjęte wycieraczki.
Daj znać jak poszło
Po odkręceniu nakrętek, łapiesz ręką wycierajkę, możliwie blisko trzpienia. Ciągniesz w kierunku, w którym normalnie pracują wycieraczki (tak jakbyś chciał obrócić wycieraczkę wokół tego trzpienia). Jeśli nie będziesz tego robił jakimiś szarpanymi ruchami, tylko stopniowo zwiększając siłę, to nic nie pogniesz i w parę minut masz zdjęte wycieraczki.
Daj znać jak poszło
-
- OpiekunGrupy
- Posty: 549
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 20:35
- Renault: Laguna + Clio
- Silnik: 2.0 dCi + 1.2 D7F
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Zapomniałeś o drobnym szczególe. Trzpień wycieraczek jest frezowany po to żeby wycieraczka nie obracała się na nim. Twoją metodą możesz skutecznie pozbyć się frezów z otworu ramienia wycieraczki i ...Chinczyk pisze:Ciągniesz w kierunku, w którym normalnie pracują wycieraczki (tak jakbyś chciał obrócić wycieraczkę wokół tego trzpienia).
Senior PIKUR
Klub Renault 3Miasto Opiekun grupy
Klub Renault 3Miasto Opiekun grupy