Strona 1 z 1

[Thalia 1.4 16V 98KM 2002r] Zdjecie wycieraczek

: wtorek, 20 kwietnia 2010, 18:08
autor: soldek
Chcialem sobie odnowic wycieraczki bo lakier juz schodzi i mam takie pytanie.. W jaki sposob je zdjac zeby mozna bylo spokojnie pomalowac farba w spray-u? Po podniesieniu maski podnosze do gory obydwie zaslepki i odkrecam nakretki, wtedy mozna je wyciagnac do gory? Jesli tak to cholernie ciasno siedza, a nie chce tego robic na sile zeby nie uszkodzic wiec wole sie upewnic.. Potraktowalem je WD40 ale nie pomaga :) One sa nagwintowane jakos? Czy trzeba sie jakos inaczej do nich zabrac, od innej strony?

: wtorek, 20 kwietnia 2010, 18:30
autor: Maciek
Najłatwiej i najbezpieczniej ściągaczem. Wycieraczka siedzi na stożku trzpienia wycieraczki. Nie bedzie łatwo ale życze powodzenia.

: wtorek, 20 kwietnia 2010, 18:38
autor: soldek
Hmmm chyba latwiej byloby pomalowac pedzelkiem nie zdejmujac ich calkiem zeby czasem nie uszkodzic.. Tylko spray-em byloby estetyczniej.. Lub dokladnie zakryc samochod..

: wtorek, 20 kwietnia 2010, 19:18
autor: G-Boy
Pomaluj klejem, przejedz przez jakis kurnik - bedziesz mial najbardziej zajebiste wycieraczki w miescie :D roll roll roll

A tak naprawde - kilka gazet, troche tasmy papierowej malarskiej - oklejasz szybe, dach, maske i puszka sprayu - dwa-trzy pociagniecia sprayem i masz wycieraczki jak nowe.

Pamietaj o przeszlifowaniu papierem zluszczonej farby i odtluszczeniu ramion wycieraczek.

Jesli sie uprzesz na sciagniecie ich - to tylko sciagaczem i duzo wd40. Sciagalem raz wycieraczke tylna w clio1 , dziekuje .

: wtorek, 20 kwietnia 2010, 19:31
autor: Espers
Sprawdzony najprostszy system zdjęcia wycieraczek. Ktoś p[owie, że drastyczny. A ja powiem:" Owszem, ale najskuteczniejszy i najszybszy.
Odchylasz zaślepki, odkręcasz nakrętki, zlewasz WD40, czekasz 5 minut, przykładasz jeden młotek od dołu na wysokości osi na której ramię jest osadzone a drugim młotem jeden dość mocny strzał w to samo miejsce, ale od góry. Sama odskoczy i żeby było ciekawiej, nic nie niszczysz. No chyba, że nie trafisz w ramię wycieraczki, tylko np, w maskę czy szybę.
Sposób na 100% pewny i sprawdzony. Nie maluj bez zdejmowania, bo:
Nie jesteś w stanie naprawdę porządnie pomalować,
Ramię wycieraczki jeszcze bardziej się zapiecze.
Po zdjęciu ramienia pamiętaj o dokładnym oczyszczeniu gniazda wycieraczki i przesmaruj. Złóż i ciesz się dobrze wykonaną pracą.

: wtorek, 20 kwietnia 2010, 20:30
autor: G-Boy
Espers pisze:Nie jesteś w stanie naprawdę porządnie pomalować,
Grzes - wydaje mi sie ze pociagniecie sprayem plynnie i bez zaciekow jest wykonalne. Fakt, trzeba to zrobic w jednym - dwoch rzutach, jesli ma byc ladny kolor bez zaciekow. jesli nalozy dwie lub trzy warstwy w jednym psiknieciu - moga sie zacieki porobic. No i wskazana odleglosc odpowiednia, tak zeby "pylek" z farby ladnie sie przykleil a nie cisnienie z puszki przedmuchiwalo warstwy lakieru na ramieniu wycieraczki.
Espers pisze:No chyba, że nie trafisz w ramię wycieraczki, tylko np, w maskę czy szybę.
uoj..tego to nie zycze nikomu :p

: wtorek, 20 kwietnia 2010, 22:04
autor: Chinczyk
Ja jakieś 2 tyg. temu ściągałem w swoim Clio II bez użycia ściągacza.
Po odkręceniu nakrętek, łapiesz ręką wycierajkę, możliwie blisko trzpienia. Ciągniesz w kierunku, w którym normalnie pracują wycieraczki (tak jakbyś chciał obrócić wycieraczkę wokół tego trzpienia). Jeśli nie będziesz tego robił jakimiś szarpanymi ruchami, tylko stopniowo zwiększając siłę, to nic nie pogniesz i w parę minut masz zdjęte wycieraczki.
Daj znać jak poszło ;)

: środa, 21 kwietnia 2010, 15:24
autor: Maciek
Chinczyk pisze:Ciągniesz w kierunku, w którym normalnie pracują wycieraczki (tak jakbyś chciał obrócić wycieraczkę wokół tego trzpienia).
Zapomniałeś o drobnym szczególe. Trzpień wycieraczek jest frezowany po to żeby wycieraczka nie obracała się na nim. Twoją metodą możesz skutecznie pozbyć się frezów z otworu ramienia wycieraczki i ...

: środa, 21 kwietnia 2010, 15:45
autor: Espers
Dlatego dwa młoteczki są skuteczne i na dobrą sprawę jedyne :)