Strona 1 z 1
[Thalia 1.4 16V 98KM 2002r] Zdjecie wycieraczek
: wtorek, 20 kwietnia 2010, 18:08
autor: soldek
Chcialem sobie odnowic wycieraczki bo lakier juz schodzi i mam takie pytanie.. W jaki sposob je zdjac zeby mozna bylo spokojnie pomalowac farba w spray-u? Po podniesieniu maski podnosze do gory obydwie zaslepki i odkrecam nakretki, wtedy mozna je wyciagnac do gory? Jesli tak to cholernie ciasno siedza, a nie chce tego robic na sile zeby nie uszkodzic wiec wole sie upewnic.. Potraktowalem je WD40 ale nie pomaga
One sa nagwintowane jakos? Czy trzeba sie jakos inaczej do nich zabrac, od innej strony?
: wtorek, 20 kwietnia 2010, 18:30
autor: Maciek
Najłatwiej i najbezpieczniej ściągaczem. Wycieraczka siedzi na stożku trzpienia wycieraczki. Nie bedzie łatwo ale życze powodzenia.
: wtorek, 20 kwietnia 2010, 18:38
autor: soldek
Hmmm chyba latwiej byloby pomalowac pedzelkiem nie zdejmujac ich calkiem zeby czasem nie uszkodzic.. Tylko spray-em byloby estetyczniej.. Lub dokladnie zakryc samochod..
: wtorek, 20 kwietnia 2010, 19:18
autor: G-Boy
Pomaluj klejem, przejedz przez jakis kurnik - bedziesz mial najbardziej zajebiste wycieraczki w miescie
roll roll roll
A tak naprawde - kilka gazet, troche tasmy papierowej malarskiej - oklejasz szybe, dach, maske i puszka sprayu - dwa-trzy pociagniecia sprayem i masz wycieraczki jak nowe.
Pamietaj o przeszlifowaniu papierem zluszczonej farby i odtluszczeniu ramion wycieraczek.
Jesli sie uprzesz na sciagniecie ich - to tylko sciagaczem i duzo wd40. Sciagalem raz wycieraczke tylna w clio1 , dziekuje .
: wtorek, 20 kwietnia 2010, 19:31
autor: Espers
Sprawdzony najprostszy system zdjęcia wycieraczek. Ktoś p[owie, że drastyczny. A ja powiem:" Owszem, ale najskuteczniejszy i najszybszy.
Odchylasz zaślepki, odkręcasz nakrętki, zlewasz WD40, czekasz 5 minut, przykładasz jeden młotek od dołu na wysokości osi na której ramię jest osadzone a drugim młotem jeden dość mocny strzał w to samo miejsce, ale od góry. Sama odskoczy i żeby było ciekawiej, nic nie niszczysz. No chyba, że nie trafisz w ramię wycieraczki, tylko np, w maskę czy szybę.
Sposób na 100% pewny i sprawdzony. Nie maluj bez zdejmowania, bo:
Nie jesteś w stanie naprawdę porządnie pomalować,
Ramię wycieraczki jeszcze bardziej się zapiecze.
Po zdjęciu ramienia pamiętaj o dokładnym oczyszczeniu gniazda wycieraczki i przesmaruj. Złóż i ciesz się dobrze wykonaną pracą.
: wtorek, 20 kwietnia 2010, 20:30
autor: G-Boy
Espers pisze:Nie jesteś w stanie naprawdę porządnie pomalować,
Grzes - wydaje mi sie ze pociagniecie sprayem plynnie i bez zaciekow jest wykonalne. Fakt, trzeba to zrobic w jednym - dwoch rzutach, jesli ma byc ladny kolor bez zaciekow. jesli nalozy dwie lub trzy warstwy w jednym psiknieciu - moga sie zacieki porobic. No i wskazana odleglosc odpowiednia, tak zeby "pylek" z farby ladnie sie przykleil a nie cisnienie z puszki przedmuchiwalo warstwy lakieru na ramieniu wycieraczki.
Espers pisze:No chyba, że nie trafisz w ramię wycieraczki, tylko np, w maskę czy szybę.
uoj..tego to nie zycze nikomu
: wtorek, 20 kwietnia 2010, 22:04
autor: Chinczyk
Ja jakieś 2 tyg. temu ściągałem w swoim Clio II bez użycia ściągacza.
Po odkręceniu nakrętek, łapiesz ręką wycierajkę, możliwie blisko trzpienia. Ciągniesz w kierunku, w którym normalnie pracują wycieraczki (tak jakbyś chciał obrócić wycieraczkę wokół tego trzpienia). Jeśli nie będziesz tego robił jakimiś szarpanymi ruchami, tylko stopniowo zwiększając siłę, to nic nie pogniesz i w parę minut masz zdjęte wycieraczki.
Daj znać jak poszło
: środa, 21 kwietnia 2010, 15:24
autor: Maciek
Chinczyk pisze:Ciągniesz w kierunku, w którym normalnie pracują wycieraczki (tak jakbyś chciał obrócić wycieraczkę wokół tego trzpienia).
Zapomniałeś o drobnym szczególe. Trzpień wycieraczek jest frezowany po to żeby wycieraczka nie obracała się na nim. Twoją metodą możesz skutecznie pozbyć się frezów z otworu ramienia wycieraczki i ...
: środa, 21 kwietnia 2010, 15:45
autor: Espers
Dlatego dwa młoteczki są skuteczne i na dobrą sprawę jedyne