W Clio czasem zaczyna szwankować siłownik klapki wlewu paliwa.
Przypadłość ta jest o tyle uciążliwa, że gdy dopadnie nas w trasie przy niskim poziomie paliwa, wówczas może podnieść nam ciśnienie.
Jest możliwość awaryjnego otworzenia klapki, jednak trzeba się dostać do siłownika, który umieszczony jest pod prawym tylnym słupkiem. Za oparciem kanapy. Jak tam się dostać opisałem tutaj:
viewtopic.php?f=64&t=17075
Pociągamy za ten uchwyt na górze siłownika:
Siłownik wymieniamy, albo rozbieramy i wymieniamy sam silniczek, który jest identyczny w o wiele tańszych siłownikach z Laguny II lub Megane II. Cały używany siłownik do Clio III lub Modusa /są identyczne/ kosztuje ok 80 PLN. Siłownik do Laguny można dostać już za 20 zł. Przekładamy silniczek i cieszymy się sprawnym siłownikiem.
Przyczyną awarii siłownika są wytarte szczotki w silniczku. Niestety ten typ silnika jest niedostępny na europejskim rynku.
[Clio III ph1 2005] Wymiana siłownika klapki wlewu paliwa
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
[Clio III ph1 2005] Wymiana siłownika klapki wlewu paliwa
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r