Problem dotyczy Laguny II z silnikiem diesla 1.9 DCI rocznik 2002. Kiedy próbuję dynamicznie przyspieszać i wciskam gaz do końca, silnik potrafi niespodziewanie wyłączyć się, czuć wtedy szarpnięcie i samochód zaczyna sam powoli zwalniać. Wystarczy wcisnąć sprzęgło i przycisk rozrusznika, aby bez problemu uruchomić go na nowo. Problem wystąpił kilka razy, po tym jak odebrałem go po przeglądzie okresowym. Zauważyłem, że najgorzej jest kiedy silnik jest jeszcze zimny. Od pewnego czasu unikam dynamicznego przyspieszania i wciskania gazu "do dechy" i samochód działa bez zarzutu, jednak to nie jest jazda, gdyż boję się wyprzedzać inne auta, ponieważ będę musiał wtedy mocniej przycisnąć gaz i nie chcę żeby w trakcie manewru silnik się wyłączył.
Dodam też, że od długiego czasu borykam się z komunikatem błędu "Fuel injection system not functioning, contact Renault dealer". Trzy razy oddawałem auto do mechanika, który kasował błąd, naprawiał coś i przez pewien okres miałem spokój. Po ostatnim kasowaniu błędu mechanik wymienił przepływomierz. Po tej naprawie przejechałem bezawaryjnie ok. 2000 km, po czym podczas ruszania w trasę, w momencie przyspieszania silnik zgasł i komunikat ten znów powrócił.
Nie wiem co mam począć z moją Laguną, znajomy radzi mi żeby jechać do specjalisty od silników diesla albo do specjalistycznego serwisu renault. Może ktoś na tym forum ma dla mnie jakąś radę?
[Laguna II 1.9 DCI 2002] Silnik gaśnie po wciśnięciu gazu
Moderator: Grupa Moderatorów
- mory1971
- Forumowicz
- Posty: 232
- Rejestracja: piątek, 18 czerwca 2010, 22:42
- Renault: laguna twingo
- Silnik: 1.9dti
- Lokalizacja: pyskowice/monachium
witaj
warto sprawdzić korekty dawek wtryskiwaczy. może to wynikać z uszkodzenia któregoś z nich. przy gwałtownym wzroście ciśnienia paliwa na rampie, uszkodzony wtryskiwacz powoduje nadmierny jego spadek i tryb awaryjny. sterownik wtrysku najczęściej wchodzi w tryb awaryjny przy różnicy ciśnień pomiędzy zadanym a rzeczywistym wynoszącym ok. 200-300 barów.
pozdr.
warto sprawdzić korekty dawek wtryskiwaczy. może to wynikać z uszkodzenia któregoś z nich. przy gwałtownym wzroście ciśnienia paliwa na rampie, uszkodzony wtryskiwacz powoduje nadmierny jego spadek i tryb awaryjny. sterownik wtrysku najczęściej wchodzi w tryb awaryjny przy różnicy ciśnień pomiędzy zadanym a rzeczywistym wynoszącym ok. 200-300 barów.
pozdr.
Dzięki za odpowiedz. Z tego co zrozumiałem, oznacza to że uszkodzony jest jeden z wtryskiwaczy paliwa, czyli powinna pomóc jego wymiana na inny. Mój brat jest mechanikiem, więc zrobiłby mi to. Tylko w jaki sposób sprawdzić, który z wtryskiwaczy jest uszkodzony i czy muszę wymieniać go całego czy może tylko jego część, na przykład dyszę?
Zeby wtryskiwacz wymienic - to wymieniasz caly. Na nowy lub regenerowany. ceny sa podobne.
Wtryskiwacza sam nie rozbieraj jesli sie nie znasz. Do diagnozy przyda Ci sie komputer - tak samo potem po wymianie, wtryskiwacz trzeba przyuczyc do silnika. Wiec jedz d warsztatu ktory robi renowki i ma CLIPa. Skoro masz brata mechanika, powinien byl Ci to powiedziec /wiedziec to.
Wtryskiwacza sam nie rozbieraj jesli sie nie znasz. Do diagnozy przyda Ci sie komputer - tak samo potem po wymianie, wtryskiwacz trzeba przyuczyc do silnika. Wiec jedz d warsztatu ktory robi renowki i ma CLIPa. Skoro masz brata mechanika, powinien byl Ci to powiedziec /wiedziec to.
Sprawa się skomplikowała. Auto jest jakieś 3 lata w rodzinie, wcześniej jeździli nim rodzice, którzy również walczyli z tym samym komunikatem błędu. Rozmawiałem z ojcem o wtryskiwaczach i powiedział mi, że pół roku temu był w warsztacie, gdzie mechanik sprawdził wszystkie wtryskiwacze, czyli to raczej coś innego.
Re: [Laguna II 1.9 DCI 2002] Silnik gaśnie po wciśnięciu gaz
Jeśli temat jest jeszcze aktualny to miałem podobny problem. Okazało się, że to wina ponadpalanych kabli więc proponuje zerknąć w kierunku elektryki.