[Laguna PH1 i PH2 1,9 DCI] - czy to ten sam silnik?
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Buntownik
- Posty: 487
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 08:40
- Renault: Clio Laguna
- Silnik: 1.5 dCi 2.0 dCi
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
[Laguna PH1 i PH2 1,9 DCI] - czy to ten sam silnik?
Mam pytanko, silnik 1.9 DCI ktory byl montowany w LII phII to jest ten sam silnik ktory byl montowany w lagunie II ph. I ?? i to jest ten sam silnik w ktorym czesto gesto pada turbinka, czy to moze w LII tak go ulepszyli ??
Ostatnio zmieniony wtorek, 27 maja 2008, 20:33 przez Mincek, łącznie zmieniany 1 raz.
- PiasQ
- KLUBOWICZ
- Posty: 2631
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
- Renault: Talisman TCe 200
- Silnik: 1.6T
- Lokalizacja: Rumunia :)
z tego co wiem, to jest ten sam silnik ... dopiero 2.0 dCi był nowym silnikiem. Co do turbinek ... różnie gadają ... mojego brata LII phI z przebiegiem ok 130 tys. nie potrzebowała wymiany turbiny. Sam też na działanie tego osprzętu nie narzekał. Z resztą nie wiem czy największa awaryjność była spowodowana turbiną. Lalka w latach 2001/2002 miała bardzo wysoką awaryjność, ale większość rzeczy było spowodowane elektroniką ... zostało to naprawione i w 2003 już widać rezultaty (nawet tych samochodów, które były z 2001 a przeszły odpowiednie akcje serwisowe z dobrymi mechanikami ), gdzie awaryjność sporo spadła. A przy turbo raczej nic nie zmieniali. Widzę też często taksówkarzy w LII kombi ... nie sądzę, żeby tak po prostu zaryzykowali ... a jeżdżą ... A jak już to częściej chyba ludzie narzekają na wstryski niż na turbo. Jeżeli ogólnie chciałbyś się spodziewać większych zmian to wybierz 2.0 dCi, które jest ostatnio chwalone.
a co mialem Skode kupic????PiasQ pisze:Widzę też często taksówkarzy w LII kombi ... nie sądzę, żeby tak po prostu zaryzykowali ... a jeżdżą ..
"lepsze znane zło jak obce zło" - nie powiem Superb fajny, duzy, ale nic poza tym, nie wiem czy bym zarobil na codzienne czyszczenie tapicerki. Bo wsiadajac do srodka to najpierw paw na widok deski rozdzeilczej, potem na myjnie a potem do pracy....
jedak reno jest reno ) - byla opcja Espace, ale jednak troche za duzy
pali to w miescie 7,3l - do maks 4 biegu , odcinki po 2-5 km
na trasie raptem 6 litrów
narazie przejechane 8000km i cisza, wlasnie co ile wymieniac oliwe w takim silniku?
a ewraqcajac do topica,
1,9 dci z ph1 i ph2 to ten sam blok, rozniacy sie tylko osprzetem, moze mapa wtrysku, wtryskami
te silniki mialby rozne moce oidp od 110 - 150KM.
Ostatnio zmieniony wtorek, 3 czerwca 2008, 10:28 przez Weasel, łącznie zmieniany 1 raz.
- PiasQ
- KLUBOWICZ
- Posty: 2631
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
- Renault: Talisman TCe 200
- Silnik: 1.6T
- Lokalizacja: Rumunia :)
Re: [Laguna PH1 i PH2 1,9 DCI] - czy to ten sam silnik?
Witam. podłącze się pod tematu z małym pytankiem. Jeżdżę LII ph1, w zasadzie jezdziłem bo dosyć mocnemu uszkodzeniu uległ silnik, mianowicie padł pompa smarowania, kontrolki nie zadziałały zanim się zorientowałem zrobił się mały bałagan. Przymierzam się do zmiany jednostki i tak się zastanawiam bo paru mechaników wspominało mi że silnik 1.9 z phII jest taki sam jak w phI, różnica w mocy wyniki z różnych turbin. pytanie zatem czy mogę wmontować do swojej lagi phI silnik z lagi phII. z góry dzięki za odp.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: [Laguna PH1 i PH2 1,9 DCI] - czy to ten sam silnik?
Turbina w LII ph2 jest chłodzona cieczą i to znacznie ograniczyło jej awaryjność. Problem z turbinami w LII ph1 wynikał m.in z nieodpowiedniego jej chłodzenia. Poza tym w ph 2 poprawili wiele bolączek z ph1.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Re: [Laguna PH1 i PH2 1,9 DCI] - czy to ten sam silnik?
... no czytałem troszkę że ph2 są sporo mniej awaryjne. ja już jestem po wymianie turbo, na nowe (2 lata gwarancji) więc montowałbym turbinkę 120 KM na której mam zrobione może 2 - 3 tys km, wyczytałem że w ph2 nowe turbo wiązało się z modyfikacją układu chłodzenia. pytanie dotyczy raczej samej belki tzw gołego silnika. czy mogę podpiąć do niego turbo z ph1? nie wiem czy takie operacje są możliwe? szykowałem się w sumie na kupno silnika z roczników 2001-2005, ale jak już wspominałem, osoba która obiecała mi sprowadzić odpowiedni silnik powiedziała że te z ph2 też pasują bo belka jest tożsama do ph1. wiem że w ph2 były też montowane FAP, ale też nie we wszystkich.