Cześć.
Mam nadzieję, że mi pomożecie bo już mam trochę dość.
W marcu rok temu zakupiłem swoją wymarzoną lalę, rocznik 2010, 4control, 2.0dci.
Od początku sprzedający mówił, że wymienił dopiero co wahacze z przodu i trzeba zrobić zbieżność bo ściąga w lewo - ok, nie ma problemu.
1. Wymieniłem łączniki stabilizatorów oraz sprężyny amorków bo były obie pęknięte (do sprężyn jeszcze wrócimy).
2. Następnie zrobiłem zbieżność - zero efektów.
3. Zmieniając na letnie kupiłem nieużywane z 2021 roku - bez zmian.
4. Tak przemęczyłem się do sezonu zimowego, w którym znowu zmieniłem opony (tamte były zużyte) - nic.
5. Zrobiłem pełną geometrię, w chwili pisania tego postu nie mam wydruków przy sobie, ale jutro dołączę. W każdym razie wyszła w normach.
6. Dzisiaj odebrałem auto od mechanika w innej kwestii, ale przy okazji sprawdził tuleje przednich wahaczy oraz tuleje tylnej belki, które często są wymieniane jako przyczyny takiego stanu rzeczy i mówił, że nie ma co wymieniać bo są w dobrym stanie. Tak samo całe zawieszenie jest utrzymane w super stanie bo nawet 3 tygodnie temu byłem na przeglądzie i nie było nic do czego można się przyczepić.
7. Sprawdzono również zaciski hamulców - żaden nie trzyma.
8. Zamieniłem koła przód i tył - bez zmian.
Wracając do sprężyn - zostały mi założone Kayoba, o których również pisano, że powodują ściąganie kierownicy, więc to jest dla mnie ostateczność jako wymiana kompletu sprężyn na jakiegoś Eibacha albo Ori.
A teraz to jak dokładnie wygląda to ściąganie w lewo.
Kierownica na wprost - delikatnie, bardzo delikatnie auto jedzie w prawo.
Kierownica lekko w lewo - auto jedzie na wprost,
Trochę większy kąt w lewo i auto dopiero zjeżdza w lewo.
Dzisiaj jak mi tak kierownica się ustawiła w lewo to wyszedłem i sprawdzałem koła - jak dla mnie są ustawione prosto.
Dodatkowo jak auto jedzie po nierównościach to kierownica i auto leci w lewo a kierownica nie wraca do punktu 0 tylko właśnie do skręcenia w lewo.
Mam wrażenie, ale to tylko wrażenie, że lewe tylne koło jest lekko wychylone względem pionu.
https://drive.google.com/file/d/126sdTJ ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1-Ca7YT ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Glpl_a ... sp=sharing
Proszę o pomoc - już nie wiem co z tym zrobić. Sprężyny, magiel, coś z tylną ośką?
[Laguna 3 Coupe] Przekrzywiona kierownica
Moderator: Grupa Moderatorów
- Hertil
- Bywalec
- Posty: 4
- Rejestracja: niedziela, 2 kwietnia 2023, 16:54
- Renault: Laguna 3 Coupe
- Silnik: 2.0dCi
- Lokalizacja: Łódzkie
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Laguna 3 Coupe] Przekrzywiona kierownica
A teraz najważniejsze pytanie. Czy tam gdzie ustawiałeś zbieżność robią/zrobili Ci tył?
Bardzo często jest bagatelizowany lub nawet pomijany specjalnie z dwóch powodów. Jedni twierdzą, że nie ma to wpływu a drudzy jak widzą "stojące" śruby na drążkach to boją się ruszać.
W obu swoich byłych Lagunach miałem podobny problem i w obu przypadkach był on spowodowany zbieżnością tylnych kół. Dodatkowo, jeżeli nie chcą ruszać tyłu to musi Ci ktoś z pojęciem ustawić przód tak, żeby auto jechało prosto i kiera była prosto. Da się tak jednakże to już trzeba mieć pojęcie o tym.
Według mnie winowajcą jest tylna oś. Nie czepiałbym się sprężyn czy innych tulei
Bardzo często jest bagatelizowany lub nawet pomijany specjalnie z dwóch powodów. Jedni twierdzą, że nie ma to wpływu a drudzy jak widzą "stojące" śruby na drążkach to boją się ruszać.
W obu swoich byłych Lagunach miałem podobny problem i w obu przypadkach był on spowodowany zbieżnością tylnych kół. Dodatkowo, jeżeli nie chcą ruszać tyłu to musi Ci ktoś z pojęciem ustawić przód tak, żeby auto jechało prosto i kiera była prosto. Da się tak jednakże to już trzeba mieć pojęcie o tym.
Według mnie winowajcą jest tylna oś. Nie czepiałbym się sprężyn czy innych tulei
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- Hertil
- Bywalec
- Posty: 4
- Rejestracja: niedziela, 2 kwietnia 2023, 16:54
- Renault: Laguna 3 Coupe
- Silnik: 2.0dCi
- Lokalizacja: Łódzkie
Re: [Laguna 3 Coupe] Przekrzywiona kierownica
Tak ustawiali. Zadzwoniłem do nich ponownie i w sumie byli zdziwieni, że nie wróciłem do nich, żeby ustawili kierownicę zgodnie z moimi oczekiwaniami. Nie wiem kiedy będę miał czas do nich podjechać, ale postaram się w najbliższym czasie odstawić im auto na ustawianie kierownicy - może to tylko to, ale wątpię bo już raz to robilem...
- adamos111
- KLUBOWICZ
- Posty: 656
- Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
- Renault: Koleos 4x4 automat
- Silnik: 2.0 dCi 2012r
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: [Laguna 3 Coupe] Przekrzywiona kierownica
Jak jest 4control to przed pomiarem czy przed regulacją (już nie pamiętam dokładnie) na początek trzeba wyzerować tylną oś skrętną clipem.Jest cała procedura jak to się robi.Może tu tkwi problem.A i jestem ciekawy jak ustawiali zbieżność z tyłu jak tam nie żadnych drążków do regulacji.Tylko pochylenie jak dobrze pamiętam.I bardzo ważne żeby po ustawieniu kierownicy na wproś trzeba sprawdzić ile wynosi kąt skrętu kierownicy.Jeżeli nie jest bliski zeru to trzeba w ustawionej pozycji przyuczyć do pozycji zerowej.Dla 4control to bardzo ważna informacja.
Koleos i Modus
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Laguna 3 Coupe] Przekrzywiona kierownica
Są drążki do regulacji skrętu ale kąta nie ma. Da się to zrobić bez zerowania CLIPem ale trzeba mieć pojęcie. Nie zmienia to faktu, że w tym przypadku na bank jest coś ze zbieżnością
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- Hertil
- Bywalec
- Posty: 4
- Rejestracja: niedziela, 2 kwietnia 2023, 16:54
- Renault: Laguna 3 Coupe
- Silnik: 2.0dCi
- Lokalizacja: Łódzkie
Re: [Laguna 3 Coupe] Przekrzywiona kierownica
O jakim pochyleniu mówisz? Nigdy się z tym nie spotkałem a jestem ciekawadamos111 pisze: ↑piątek, 8 marca 2024, 19:51 .A i jestem ciekawy jak ustawiali zbieżność z tyłu jak tam nie żadnych drążków do regulacji.Tylko pochylenie jak dobrze pamiętam.I bardzo ważne żeby po ustawieniu kierownicy na wproś trzeba sprawdzić ile wynosi kąt skrętu kierownicy.Jeżeli nie jest bliski zeru to trzeba w ustawionej pozycji przyuczyć do pozycji zerowej.Dla 4control to bardzo ważna informacja.
Znasz jakiegoś ogarniętego gościa z Łodzkiego lub okolic, który na pewno mi to zrobi? Już się strasznie męczę z taką jazdą
-
- Bywalec
- Posty: 7
- Rejestracja: poniedziałek, 22 stycznia 2024, 23:03
- Renault: Laguna II ph2
- Silnik: 2.0T
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: [Laguna 3 Coupe] Przekrzywiona kierownica
Może być uszkodzone geometria np po dzwonie wtedy mozna sobie regulowac zbieżność ..Miałem taki przypadek koło lewe przednie było cofnięte o 5mm do tyłu względem karoseri i drugiego koła ,zadne regulacje nie pomagały .auto zasze bedzie skęcało w jedną stronę .przy pomiarze zbieżnośći to można łatwo sprawdzić
- adamos111
- KLUBOWICZ
- Posty: 656
- Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
- Renault: Koleos 4x4 automat
- Silnik: 2.0 dCi 2012r
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: [Laguna 3 Coupe] Przekrzywiona kierownica
Aż odpaliłem Dialogys aby sprawdzić dokładnie.W L III z 4control tak Kudłaty ma racje jest regulacja zbieżności po przez mimośrodowe śruby na środku belki przy mocowaniu siłownika.Sorki za być morze wprowadzenie w błąd.Pamięć już nie ta.Ale regulacja pochylenia koła też jest i tu pamięć nie zawiodła.Co do kolejności regulacji chyba nie muszę pisać.
https://allegro.pl/oferta/os-tyl-tylna- ... 3156431779
Na tej aukcji z linku wyżej 5 zdjęcie i śruba stercząca pionowo to ta od regulacji pochylenia.
https://allegro.pl/oferta/os-tyl-tylna- ... 3156431779
Na tej aukcji z linku wyżej 5 zdjęcie i śruba stercząca pionowo to ta od regulacji pochylenia.
Koleos i Modus