Cześć
Proszę o poradę. Jestem posiadaczem Laguny 3 2.0 140koni PB 2008r.
1. Założenie LPG ( jest to racjonalne? ) wiem ze są dwa typy tego silnika na internecie ciężko znaleść prawdę
2. Ile powinna palić na trasie przy 140km/h ja osobiście miałem spalanie 11,8. Jechałem 600km nad morze
3. Jest możliwość zwiększenia mocy po przez np kompresor albo zmianę mapy
Z gór dziękuje
[Laguna 3 2.0 140 2008r 250tys] Parę pytań
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: sobota, 19 marca 2022, 13:41
- Renault: Laguna 3
- Silnik: 2.0 140km pb
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Rufus
- Oklejony
- Posty: 850
- Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
- Renault: Renault Latitude
- Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Re: Laguna 3 2.0 140 2008r 250tys
1. Wydaje mi się, że w L3 z wolnossących jednostek siedzi już tylko F4R, który ładnie przyjmuje LPG. Drugim benzynowym silnikiem był 2.0 turbo 170 i tylko w Lagunie Coupe 3.5 V6. W L2 był jeszcze 2.0 IDE z bezpośrednim wtryskiem, do którego instalacja LPG była nieopłacalna. Znawcy mnie poprawią, lub uzupełnią.
2. 11,8 to trochę za dużo przy normalnej jeździe, musiałeś dobrze dociskać. Chyba że jechałeś mało normalnie i 140 wyszła Ci średnia, to wtedy powiedziałbym, że dość ekonomiczne masz auto.
3. Nie ma takiej możliwości - to silnik wolnossący i mieszając w mapie może uzyskasz 5 KM i 15 Nm poprawiając charakterystykę przebiegu, co raczej będzie niezauważalne. Tyle samo uzyskasz przez zastosowanie jakiegoś sportowego filtra powietrza.
2. 11,8 to trochę za dużo przy normalnej jeździe, musiałeś dobrze dociskać. Chyba że jechałeś mało normalnie i 140 wyszła Ci średnia, to wtedy powiedziałbym, że dość ekonomiczne masz auto.
3. Nie ma takiej możliwości - to silnik wolnossący i mieszając w mapie może uzyskasz 5 KM i 15 Nm poprawiając charakterystykę przebiegu, co raczej będzie niezauważalne. Tyle samo uzyskasz przez zastosowanie jakiegoś sportowego filtra powietrza.
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: sobota, 19 marca 2022, 13:41
- Renault: Laguna 3
- Silnik: 2.0 140km pb
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Laguna 3 2.0 140 2008r 250tys
Dziękuje bardzo za informację. To montuje LPG. Dam znać w kwietniu jak śmiga.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- roming
- Bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: niedziela, 12 czerwca 2011, 19:33
- Renault: SCENIC II Ph II 2007
- Silnik: 1.9 Dci 131 KM
Re: Laguna 3 2.0 140 2008r 250tys
2.0 140 KM to nie jest znane i lubiane F4R Renaulta tylko to już jest wytwór Nissana.
Silnik z regulacją luzów zaworowych za pomocą płytek.
Przy LPG trzeba bardzo dbać o luzy zaworowe inaczej głowica się skończy, kontrola i regulacja co 30000 km.
Do regulacji zaworów trzeba rozpinać rozrząd, dlatego taka operacja jest dość kosztowna.
Silnik z regulacją luzów zaworowych za pomocą płytek.
Przy LPG trzeba bardzo dbać o luzy zaworowe inaczej głowica się skończy, kontrola i regulacja co 30000 km.
Do regulacji zaworów trzeba rozpinać rozrząd, dlatego taka operacja jest dość kosztowna.
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: sobota, 19 marca 2022, 13:41
- Renault: Laguna 3
- Silnik: 2.0 140km pb
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Laguna 3 2.0 140 2008r 250tys
A macie informacje ile taka opreracja kosztuje?
-
- Forumowicz
- Posty: 185
- Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 22:45
- Renault: Laguna III phI
- Silnik: 2.0T@170KM
Re: [Laguna 3 2.0 140 2008r 250tys] Parę pytań
Do tego silnika odradzam.
Proszę przeczytaj w wolnej chwili:
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html