iparts></a>
<a href= francuskie

Laguna III 2.0 dci 2011

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
kotrod
Bywalec
Bywalec
Posty: 6
Rejestracja: środa, 19 października 2016, 11:35
Renault: Laguna III grandtour
Silnik: 2.0 Dci

Laguna III 2.0 dci 2011

Post autor: kotrod »

Witam,
Szybkie pytanie mam bo już od zmysłów odchodzę.
Dzisiaj byłem na wymianie oleju (ogólnie koleś sprawdzony robi głównie francuzy, wujek kolegi z pracy).
Zajeżdżam rano zostawiam auto i powtarzam jak mantre 5w30 z normą RN0720 bo ma DPF.
Odbieram auto zadowolony pytam co i jak ile oleju itp i się okazało że wlał 5w40 i norma RN0710.
Jest ktoś mi w stanie powiedzieć czy jest to znacząca uwaga i te 10 000 -12 000 km mogę przejechać i następnym razem wlać już 5w30 z normą RN 0720? Czy kazać mu wlać taki olej jaki jest zalecany.
Ogólnie auto kupiłem w zeszły czwartek od pierwszego właściciela: 186 000 przebiegu wszystkie przeglądy robiony w ASO i lany elfem 5w30.

Także podsumowując krótka piłka: zmieniać olej na 5w30 czy przejechać te 10 000 i po zimie zmienić na zalecany.

KOLEOS007
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 220
Rejestracja: czwartek, 14 lipca 2016, 09:03
Renault: Koleos II
Silnik: 2,0 DCI 175km

Re: Laguna III 2.0 dci 2011

Post autor: KOLEOS007 »

Witaj
Powinieneś stosować 720 wyłącznie, inaczej zapychać się będzie DPF a nawet może polec, wymiana to spory koszt.

kotrod
Bywalec
Bywalec
Posty: 6
Rejestracja: środa, 19 października 2016, 11:35
Renault: Laguna III grandtour
Silnik: 2.0 Dci

Re: Laguna III 2.0 dci 2011

Post autor: kotrod »

KOLEOS007 pisze: wtorek, 21 sierpnia 2018, 17:41 Witaj
Powinieneś stosować 720 wyłącznie, inaczej zapychać się będzie DPF a nawet może polec, wymiana to spory koszt.
Mechanik cały czas potwierdza, że wszystko jest w porządku bo taki olej leje i do peugeotów i nie miał żadnej reklamacji... Został poinformowany, że w razie jakichkolwiek usterek jest pierwszy do płacenia...
Oczywiście więcej u niego nic nie zmienię (koleś był z polecenia i zonk:/)
Mam oczywiście zagostkę czy przejechać te 10 tys i później zrobić płukankę i zalać normalny 5w30 czy lepiej od razu i nie ryzykować?

A wiesz może ile orientacyjny koszt wynosi? Sam filtr to koszt rzędu 2 tys zł. (z tego co mi w necie wyskoczyło) a wymiana jest jakaś kłopotliwa? dużo trzeba rozbierać?
Rozumiem, że stan zapchania dpfa to tylko clipem można sprawdzić ?

KOLEOS007
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 220
Rejestracja: czwartek, 14 lipca 2016, 09:03
Renault: Koleos II
Silnik: 2,0 DCI 175km

Re: Laguna III 2.0 dci 2011

Post autor: KOLEOS007 »

Spokojnie, z dnia na dzień nic nie powinno się zadziać, ale pewnie lepiej byłoby na ciepłym silniku spuścić ten zalany i bez płukania zalać 720
Śladowe ilości tamtego nie powinny zaważyć. Następną wymianę zaplanuj po 8k po prostu zamiast po 10k

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Laguna III 2.0 dci 2011

Post autor: kudlaty »

Proszę o dostosowanie tematu do regulaminu naszego Forum.W przypadku napisania kolejnego posta uprzednio nie poprawiając tytułu temat może zostać zablokowany. W razie problemów , pytań czy wątpliwości proszę kontaktować się z Moderatorem forum.

ODPOWIEDZ