[Laguna 3 2.0 dci] Opór kierownicy przy skręcie w prawo
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 4
- Rejestracja: wtorek, 31 stycznia 2017, 21:17
- Renault: renault laguna 3
- Silnik: 2.0 dci 110 kw
[Laguna 3 2.0 dci] Opór kierownicy przy skręcie w prawo
Witam. proszę o pomoc. ostatnio w Lagunie 3 2.0 dci pojawił się problem który się nasila. W trakcie jazdy gdy auto ma zimny silnik to na kierownicy przy nawet delikatynym skręcie w prawo pojawia się wyraźny opór, a następnie przy dalszym skręcie następuje gwałtowny przeskok i dalej działa prawidłowo bez oporu do maksymalnego jej skrętu, jednak za każdym razem problem się powtarza po wyprostowaniu kierownicy i ponownym skręcie w prawo. Ten sam problem pojawia się na postoju przy załączonym silniku, minimalny ruch kierownicą w prawo , przeskok i dalej już prawidłowo, identycznie jak w trakcie jazdy. wszystko mija z chwilą im dłużej jadę i manewruję kierownicą. W trakcie szybszej jazdy wydaje mi się to bardzo niebezpieczne gdyż po tym ptrzeskoku mam odczucie jakbym tracił kontrolę nad samochodem, auto ma sprawdzoną zbieżnośc i geomatrię, opony, płyny ok.
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6047
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Laguna 3 2.0 dci] Opór kierownicy przy skręcie w prawo
Nie uderzyłeś nigdzie prawym kołem przy skręconej kierownicy w prawo? Miałem podobny objaw (w lewo) gdy zahaczyłem lewym kołem o krawężnik przy skręconych kołach w lewo. Okazało się, że listwa na przekładni kierowniczej się skrzywiła.
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 4
- Rejestracja: wtorek, 31 stycznia 2017, 21:17
- Renault: renault laguna 3
- Silnik: 2.0 dci 110 kw
Re: [Laguna 3 2.0 dci] Opór kierownicy przy skręcie w prawo
faktycznie żona kiedyś najechała z większą prędkością prawym kołem na dziurę w jezdni, ale nie jestem wstanie teraz sobie przypomnieć czy ten roblem pojawił się właśnie po tym zdarzeniu. z drugiej strony skoro listwa byłaby krzywa to raczej opór który opisałem nie mijałby każdorazowo kiedy pojazd jest przez dłuższy czas w ruchu i manewruję kierownicą tylko roblem pozostawłby cały czas , niezależnie od tego jaką trasę przejechałem. Być może jednak źle to interpretuję, proszę podaj jak zweryfikowałeś , że to właśnie listwa , na czym polegała naprawa i jaki byłby to koszt.
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6047
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Laguna 3 2.0 dci] Opór kierownicy przy skręcie w prawo
Ja to miałem w Megane I. Diagnoza, hmmm. Diagnozowało 2 mechaników i z automatu powiedzieli, że to wina maglownicy. Koszt regeneracji (jakieś 5lat temu) to ok 950zł. Z demontażem i montażem. Ale ceny to musiałbyś sprawdzić u siebie w regionie.
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.