iparts></a>
<a href= francuskie

[Renault 19 1.8 93r. ] nie odpala

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Obi

[Renault 19 1.8 93r. ] nie odpala

Post autor: Obi »

Witam , pierwszy raz korzystam z forum i mam nadzieje ze ktoś mi tu pomoże z problemem. W Reni 19 wszystko było ok. dopóki nie zepsuł się rozrusznik ( w środku się zablokował lub zatarł ) po prostu przestał kręcić.Po wymianie rozrusznika auto powinno odpalić ale nie chce.Iskra jest , ale benzyna nie jest wtryskiwana do gaźnika (system mono wtrysk).Gdy psiknę (starterem w sprayu) auto odpali. Pompa paliwowa sprawdzona i przekaźniki do pompy są sprawne. wydaje mi się ze gdy się włączy zapłon to powinien wtryskiwacz na chwilkę wpuścić trochę paliwa ale on nic nie reaguje. Dodam ze wtryskiwacz tez sprawdziłem i gdy podłącze na chwilkę prąd z akumulatora poprzez kabelki to wtryskuje benzynę.MAP sensor był zamieniany i nic nie pomogło. Czyżby komp. padł ??? Prosiłbym o jakaś rade, już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Moze ktoś wie jakie napięcia i jakie piny w komputerze są odpowiedzialne za wtrysk?

[Edit] Dodam ze auto nie posiada instalacji gazowej

Obi pamiętaj na przyszłość, że nie piszemy posta pod postem. Jak chcesz coś dopisać to jest opcja edytuj. Pozdrawiam. Snake ;)

A może czujnik położenia walu korbowego? Czy jak jest uszkodzony to wtrysk będzie podawał paliwo??? Jak go mogę sprawdzić? Dodam ze wtrysk sprawdzałem podpinając (+/- ) z akumulatora ; (minus) do pinu 4 (brazowy kabel) i (+ ) do pinu 3 lub 2 -oba kable fioletowe i wtedy wtrysk wtryskuje paliwo. a pin 1-pomaranczowy to ...???

Na wtyczce do wtryskiwacza na pinie 1 z prawej str.(kabel pomarańcz.) wydaje mi się ze po włączeniu zapłonu powinno tam być +12V a mam 2,5 V . Na pinie 2 i 3 ( kable fioletowe) przy wlaczeniu zaplonu dochodzi na 1 sek. +12V i przy kreceniu rozruszn. jest +11 V (napiecie nieco spada). Napięcia mierzone względem masy. Chciałbym się upewnić i proszę o podpowiedz : na pinie 1 (pomarańcz.) czy po włączonym zapłonie ma być +12V i na pinie 4 (brąz) czy ma być masa -tzn czy to jest sygnał z ECU po włączonym zapłonie czy cały czas ma być (-). Nie wiem czy problem mam z masa (-) z ECU czy z (+) . Proszę o jakieś sugestie

ODPOWIEDZ