iparts></a>
<a href= francuskie

[Renault 19] nie odpala

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
bartekR19

[Renault 19] nie odpala

Post autor: bartekR19 »

Witam wszystkich! :)

Przeszukalem forum i znalazlem pare podobnych tematow niestety nie znalazlem odpwiedzi na moj problem...
Mam nieciekawy problem z renault19 II 1.4 benz...

Otoz auto odpali pochodzi 1s-2s i zgasnie....

jest to auto mojego znajomego... mowi ze zadnej blokady nigdzie nie mial zalozonej ani nic po prostu wjechal wieczorem do garazu i na rano juz autkaa nie mogl odpalic....

Podkladalem doslownie wszystko - cewke, pompke paliwa, komputer (ale od 1.7) nawet wtrysk i nic.... dalej to samo... co ciekawe auto chodzi na Plaku takze usterke w WN wykluczam.... napiecie na wtryskiwaczu jest 5V czyli tak jak powinno byc a mimo to nie chodzi... pompka pracuje, paliwo jest na wtryskiwaczu a mimo wszystko nie chodzi...

nie wiem co jest :(

R19 mialy immo a to autko ma nawet juz tego pilota kwadratowego z guzikiem co wysyla sygnal (byl sprawdzany pilot; baterie nowe) i tak sobie mysle czy te immo moglo sie wysypac? jak to sprawdzic i gdzie ono sie znajduje?

kumpel mowil ze nigdy tego pilota nie uzywal normalnie wchodzil i odpalal....

Pomocy :( :( :(
Ostatnio zmieniony niedziela, 9 maja 2010, 10:40 przez bartekR19, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jahoo
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: wtorek, 27 maja 2008, 10:09
Lokalizacja: [3M]iasto
Kontakt:

Post autor: jahoo »

Immo raczej odpada, skoro piszesz, że silnik odpala i gaśnie po chwili. Po dodaniu gazu nie da sie go utrzymac na obrotach ? I czy jakby sie juz rozgrzał, czy podobnie by sie zachował ?
Jeśli masz paliwo, iskre pewnie tez, to pozostaje sprawdzenie powietrza. Albo go wogole nie dostaje, albo wrecz za duzo. Czyli przepustnica, regulacja wolnych obrotów, cały kanał dolotowy.
Ewentualnie jeszcze standartowo do sprawdzenia czujniki, wszystkie jakie znajdziesz.
Grupa [3M]iasto
Safrane 3.0V6 phI

bartekR19

Post autor: bartekR19 »

czujniki powinny byc sprawne skoro na plaku chodzi :/

przepustnica czysta...

zastanawia mnie tylko dlaczego na plaku auto chodzi? :/

koledzy pomuszcie cry

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Maciej R21 »

Od kiedy to wtryskiwacz jest zasilany 5V ???
Musi tam być 12 . Oczywiście nie jet to napięcie stałe to też zwykłym miernikiem tego nie zmierzysz. Sprawdź czujnik podciśnienia . Wężyk ktory do niego prowadzi , ktory nie może byc popękany oraz pompę paliwa. Być może jest za małe ciśnienie . W tym celu trzeba uruchomić na stełe pompe paliwa zwierając przekaźnik przy komputerze i podac na styki wtryskiwacza 12V z akumulatora . Powinien stożkowo rozpylać paliwo na przepustnicę. Test nie może trwać zbyt długo bo można spalić wtrysk i oczywiście zalać paliwem silnik.
Jeśli podstawiałeś komputer od 1,7 to moge się domyślac ze jest tam silnik C3J. Sprawdz roździelacz zapłonu ( kopułkę ) oraz czujnik temperatury mieszanki , wkręcony w kolektor ssący po prawej stronie patrząc z przodu. Często dostaje on przerwę i wówczas są problemy z odpaleniem. Warto też wymienić oba przekaźniki przy komputerze . Koszt znikomy a nie zaszkodzi na pewno .
Czujnik podciśnienia zasilany jest +/- 5V . Na srodkowym styku występuje napięcie 0-5V w zależności od zmierzonego podciśnienia.
Do wtryskiwacza podłacz małą żarówkę i sprawdź czy mruga podczas rozruchu - pracy i w momwncie jak silnik gaśnie.
Obrazek

bartekR19

Post autor: bartekR19 »

Maciej R21, na wtryskiwaczu w kostce 2 pinowej powinno byc ok 5v :/ z tego co mnie uczono... impuls masowy podaje komuter... z tego co ja wiem....

ale moge sie mylic...

a wiec tak przy czujniku 2 przewdowym w kolektorze ssacym jak wypne kostke od niego powinienem miec przejscie miedzy tymi dwoma przewodami tak? jesli przejscia nie ma czujnik uszkodzony.

czujnik cisnienia w kolektorze ssacym - w kostce 3 pinowej musze miec napiecie na srodkowym pinie tak?

dziekuje kolego za zainteresowanie tematem :)

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Maciej R21 »

Wtryskiwacz jest sterowany masą oczywiście, plus 12 jest podłaczone na stałe ( po przekaźniku) . Jeśli masa idzie z komputera otwierając wtryskiwacz to jakim on jest sterowany napięciem ??? Odpowiedź jest oczywista , dodam że jest to sterowanie tranzystorem FET.
Ilośc paliwa dawkowana jest długością impulsu otwierającego wtryskiwacz . Zresztą nie trzeba tu tłumaczyć zasady działania , wystarczy zobaczyć parametry katalogowe wtrysku. Opór o ile pamiętam 1,4-2,2 ohma i napięcie 12V.
Czujnik temperatury jest termistorem i zmienia swoją opornośc wraz ze zmiana temperatury. Trzeba go przemierzyć omomierzem . Jeśli ma całkowita przerwę to jest uszkodzony . Często uszkodzenu ulega własnie czujnik temp. mieszanki bo termistor jest goły , osłonięty tylko metalowym koszykiem.
Na czujniku podciśnienia powinienneś mieć na skrajnych stykach zasilanie 5V . Na środkowym od ok. 0 do ok. 5V względem masy , w zależności jakie podciśnienie czujnik dostaje . Na postoju przy ciśnieniu ztmosferycznym powinno tam byc ok. 4,8 - 4,9V . Przy hamowaniu silnikiem napięcie spada do ok. 1V lub niżej , czyli jak czujnik poczuje "ssanie".
Obrazek

bartekR19

Post autor: bartekR19 »

Maciej R21, kolego na wtyczce wtryskiwacza mam napiecie 5V mierzone miedzy jednym a drugim pinem kostki wtryskiwacza... Jutro sprawdze jeszcze raz tak jak piszesz...

co do czujnika to wypielem kostke i niestety nie ma opornosci - uszkodzony.

czy to moze byc przyczyna ze autko odpali i gasnie?

czujnik podcisnienia sprawdze jutro z samego rana.

Kolego piwko Ci sie nalezy ;)

Crissu

Post autor: Crissu »

bartekR19 na forum renault 19 szukales? na pewno ktos juz mial takie objawy jak w twoim przypadku.

polecam warto zajrzec http://www.renault19.pl/, tam szybciej znajdziesz odp na nurtujacy cie problem ;)

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Maciej R21 »

Uszkodzenie czujnika jak najbardziej może powodować takie objawy. Pamiętaj tylko że ten czujnik ma rezystancję w kOhmach więc odpowiednio ustaw miernik ;).
Na kostce możesz mieć 5V lecz zasilanie wtrysku mierzymy na pracującym silniku :).
Jeśłi masz 5V przy próbie rozruchu to własnie znalazłeś usterke.
Najlepiej sprawdzić jego zasilanie za pomoca żarówki jak pisałem wyżej.
Obrazek

bartekR19

Post autor: bartekR19 »

problem rozwiazany - przelamany przewod przy WapSensorze :)

autko pali :D

Dziekuje wszystkim za pomoc - Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Maciej R21 »

MAP Sensorze , czyli czujniku podciśnienia podłaczonym węzykiem do kolektora ssącego .....o ktorym zresztą wspominałem ;).
Obrazek

ODPOWIEDZ