iparts></a>
<a href= francuskie

[R25 89r] wskazowka obrotomierza

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
mariusz1500
Moderator
Moderator
Posty: 3605
Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
Renault: Espace 4 lift
Silnik: 2.0dCi automat
Lokalizacja: Łódź

[R25 89r] wskazowka obrotomierza

Post autor: mariusz1500 »

Wskazowka od obrotow silnika skacze sobie jak oszalala do 5000 na wolnych obrotach :(

Nawet stalo mi sie to kilka razy na zgaszonym silniku jak kluczyk znalazl sie w pozycji zaplonu :(

Gdy sprawdzam czy sa domkniete szyby to samo sie dzieje i swiatlo w kabinie przygasa :(

Wczoraj sprawdzilem pasek klinowy jak dla mnie jest troche luzny i od jakiegos czasu nie moglem dostrzec jaka to kontrolka mi sie zapala ale dzis ja wylapalem jest to kontrolka od ladowania akumulatora :(

I teraz co to jest za usterka ?
- luzny pasek klinowy
- czy alternator pada
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'

Awatar użytkownika
Rufus
Oklejony
Oklejony
Posty: 850
Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
Renault: Renault Latitude
Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: Rufus »

Luźny pasek klinowy. Naciągnij - to nic nie kosztuje, a jak nic nie da, to szukaj winy w alternatorze - często w starszych autkach właśnie z alternatora był impuls podawany na obrotomierz.
Pozdrawiam
Rufus

KIKUR
http://latitudekp.pl

Awatar użytkownika
cyklista
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1304
Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 18:18
Renault: Scenic 1-ph2
Silnik: 1,6 -16v
Lokalizacja: Ł ó d z k i e

Post autor: cyklista »

mariusz1500,

jak podciągniesz pasek klinowy na alternatorze to sprawdż ile daje prądu
to będziesz wiedział co się dzieje z alternatorem i będziesz mókł dalej szukać przyczyny

mariusz1500
Moderator
Moderator
Posty: 3605
Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
Renault: Espace 4 lift
Silnik: 2.0dCi automat
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mariusz1500 »

ok :)
jutro wezme ze soba miernik do pracy i zobacze jakie jest ladowanie na takim naciagu paska jak jest teraz i potem sprawdze po naciagnieciu w sobote :)
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

a przypadkiem wskazówka od paliwa też nie wariuje?
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

mariusz1500
Moderator
Moderator
Posty: 3605
Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
Renault: Espace 4 lift
Silnik: 2.0dCi automat
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mariusz1500 »

od paliwa nie :) stoi w normie caly czas :)
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Maciej R21 »

Rufus pisze:w starszych autkach właśnie z alternatora był impuls podawany na obrotomierz.
Owszem w dieslach .


Sprawdź połaczenia masy , zarówno między silnikiem a karoserią jak i akumulatorem a karoserią .
Przewody plusowe miedzy akumulatorem a rozrusznikiem i między rozrusznikiem a alternatorem.
Sprawdz wewnątrz auta wszystkie połączenia mas . O ile dobrze pamiętam zaciski masy są pod lewą osłoną progu . Po prawej stronie też takowe się znajdują .
Jeśli to nie pomoże to pozostaje wymontować licznik. Posprawdzać kostki i ew. poprawić zimne luty na płycie elektroniki.
Obrazek

mariusz1500
Moderator
Moderator
Posty: 3605
Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
Renault: Espace 4 lift
Silnik: 2.0dCi automat
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mariusz1500 »

Dzis zmierzylem miernikiem el. akumulator:

-akumulator : 12,64 V
-na włączonym silniku : 14,20 - 14,45 V
-na włączonym silniku i swiatlach mijania : 14,03 V

pasek klinowy daje sie obrucic na 2 strone (jak zabki sa wew. obwodu to mozna je wywinac bez problemu na zew. obwodu)
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'

Adam R25
Oklejony
Oklejony
Posty: 1691
Rejestracja: środa, 25 marca 2009, 21:10
Renault: R 25
Silnik: 2.2 Pb
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Adam R25 »

jak to obrócić? to nie jest za luźny? Wydaje mi się jednak, że to kwestia styków.
Obrazek

mariusz1500
Moderator
Moderator
Posty: 3605
Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
Renault: Espace 4 lift
Silnik: 2.0dCi automat
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mariusz1500 »

pasek zostal naciagniety w sobote :)
w niedziele wskazowka jeszcze szalala :(
ale jak wczoraj wracalem do domu trasa 60km to po zajechaniu pod dom wskazowka nie wariowala :)
dzis jak sprawdzalem czy szyby sa domkniete to wskazoweczka podnosila sie na 1000obr/min a nie tak ze leciala odrazu na 5000obr/min :)
zobacze jak bedzie sie to wszystko zachowywalo do konca tygodnia :)
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'

ODPOWIEDZ