iparts></a>
<a href= francuskie

[R21 Newada 1,7 lpg] za wysokie obroty

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Adam R25
Oklejony
Oklejony
Posty: 1691
Rejestracja: środa, 25 marca 2009, 21:10
Renault: R 25
Silnik: 2.2 Pb
Lokalizacja: Łódź

[R21 Newada 1,7 lpg] za wysokie obroty

Post autor: Adam R25 »

kolega zakupił R21 Newadę. Silnik z wielopunktowym wtryskiem (fotka) benzyna i lpg. Problem polega na zbyt wysokich obrotach rzędu 1,5 do 1,7 tysiąca (przez jakisczas było nawet i ponad 2 tys).


Obrazek

Obrazek

wiele się wyjaśniło jak spojrzałem na dolot powietrza i pokrywę filtra powietrza

Obrazek

do pytania powrócę więc po jego wymianie. Ale jak macie jakieś pomysły to proszę
Obrazek

Awatar użytkownika
tombog
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: czwartek, 28 maja 2009, 00:10
Renault: 25
Silnik: Z7W760
Lokalizacja: WA/LU
Kontakt:

Post autor: tombog »

To akurat nie ma wpływu na obroty, a bezpieczeństwo silnika :P.
Moim zdaniem może być walnięty czujnik temperatury, lub uwalony potencjometr przepustnicy. Dobrze by było podłączyć to pod komputer i wtedy wyjdzie co i jak.
www.renault25.eu
Obrazek
Miarą mówcy nie jest ten co mówi, lecz ten co słucha

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Maciej R21 »

Najprawdopodobniej gazownicy znów sie popisali . Zacznij od regulatora wolnych obrotów który jest taki sam jak w R25 . Zresztą na zdjęciu widze ze jest odłaczony. Jeśli działa to ktoś musial majstrować przy przepustnicy.
Jak dzwoniłeś to miałem Ci mówić że lepiej jest szukać silnika F3N740 ( monowtrysk ) niż F3N742 ( wielopunkt ) bo ten drugi niby ma troche KM więcej ale zdecydowanej róznicy nie czuć a problemów z nim jest DUUUUŻO więcej. Gaz też na nim chodzi niestety gorzej . Trzeba się troche nagimnastykować żeby to porządnie załozyć i zestroić.
Obrazek

Adam R25
Oklejony
Oklejony
Posty: 1691
Rejestracja: środa, 25 marca 2009, 21:10
Renault: R 25
Silnik: 2.2 Pb
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Adam R25 »

mówiłeś - ale było już za późno - on już wracał autem z Łęczycy. Nie ma zresztą zielonego pojęcia o budowie silnika, nie odróżnia gaźnikowca od wtrysków :)
Zacząłem od regulatora. To ja go odłączyłem. Właściciel auta kupił go z odłączonym i sam podłączył. Spróbowałem znów odłączyć ale to nic nie dało. Przepustnica skręcona na maksa. Pewnie jest podcięta :(
Obrazek

Awatar użytkownika
tombog
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: czwartek, 28 maja 2009, 00:10
Renault: 25
Silnik: Z7W760
Lokalizacja: WA/LU
Kontakt:

Post autor: tombog »

Jak gazownik coś namieszał z instalacją, to i komputer nie poradzi. Gazownicy lubią grzebać przy przepustnicy, cholera wie po co. Po pierwsze doprowadzić auto do ładu. Odłączyć gazownię i naprawić silnik na benzynie. Potem fachowo wziąć się za gazownię.
www.renault25.eu
Obrazek
Miarą mówcy nie jest ten co mówi, lecz ten co słucha

Espers

Post autor: Espers »

Maciej R21 pisze:Gaz też na nim chodzi niestety gorzej
szok

Zasysa "lewe" powietrze. Odpal silnik i wsadź łeb pod machę. Słuchaj i szukaj. Uszczelnij i po problemie.
A co do gazowników niestety dużo tu racji. I tacy psują opinię o LPG.

maciek od iwony

Post autor: maciek od iwony »

Mam taki sam silniczek ;)
Jeżeli chodzi o obroty to masz kilka możliwości:
Zobacz czy silniczek przepływu powietrza działa(można go rozebrać i wyczyścić )
Przepustnica:
-duże luzy na ośkach(zasysa lewe)
-nie domykają się płytki na ośkach i silnik wyje(najlepiej wyciągnąć i popatrzeć pod światło -ma być szczelnie)
O śrubie do regulacji na przepustnicy chyba już wspominałeś
Powodzenia

Awatar użytkownika
tombog
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: czwartek, 28 maja 2009, 00:10
Renault: 25
Silnik: Z7W760
Lokalizacja: WA/LU
Kontakt:

Post autor: tombog »

Właśnie dojżałem na zdjęciu i zapytam. Dlaczego "silniczek krokowy" jest odłączony ??
www.renault25.eu
Obrazek
Miarą mówcy nie jest ten co mówi, lecz ten co słucha

ODPOWIEDZ