[R19 1,7 '93 PB/LPG]czy to wina termostatu?
Moderator: Grupa Moderatorów
Mazi nie ma na korku, w płynie oleju też nie widzę. Jednak jeden "fachman" zasiał i mnie ziarno niepewności, gdyż powiedział że przy wadliwej uszczelce, tych objawów nie musi być ( czyli olej do płynu się dostaje i odwrotnie) . Może być taka sytuacja że samo powietrze jest wtłaczane w układ chłodzenia. Nie bardzo się znam na tym więc drążę ten temat.
i racje mial. W clio'96 w silniki 1,4 tak mialem. Uklad byl czysty, plyn znikal, a po odkreceniu korka sie podnosil. Dopiero biale spaliny zdradzily ze to uszczelka.adi663 pisze:Może być taka sytuacja że samo powietrze jest wtłaczane w układ chłodzenia. Nie bardzo się znam na tym więc drążę ten temat.
jezdzic mozesz...tylko nie wiadomo ile to auto wytrzyma..bo w tym momencie - masz wzrost cisnienia w ukladzie chlodzenia, do tego dochodzi to ze jak plynu zabraknie to zwyczajnie przegrzejesz i zatrzesz silnik..Tak wiec..sam ocen co sie bardziej oplaci - odstawic do mechanika czy jezdzic dalej.
Dodatkowa wskazowka uszkodzonej uszczelki pod glowica bedzie zapach spalin wydobywajacy sie ze zbiorniczka wyrownawczego - jesli smierdzi - to na bank uszczelka. (jednak nie jest konieczne zeby on tam byl).
Dodatkowa wskazowka uszkodzonej uszczelki pod glowica bedzie zapach spalin wydobywajacy sie ze zbiorniczka wyrownawczego - jesli smierdzi - to na bank uszczelka. (jednak nie jest konieczne zeby on tam byl).
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Płyn Ci opada po rozgrzaniu bo wzrasta cisnienie. Które rozciągą np. gumowe węze. Objętośc układu się poprostu zwiększa.
Poziom na rozgrzanym silniku wzrośnie gdy odkręcisz korek ( zasadę opisałem poprzednio). Popełniłem też w opprzedniej wypowiedzi mały bład bo faktycznie na gorącym silniku poziom w zamkniętym układzie opada. Może to też świadczyć o źle odpowietrzonym układzie , jak otwiera sie duży obieg to płyn opada bo zapowietrzona chłodnica się napełnia itd..
Tak samo ćisnienie panujące w układzie może spręzyć zalegające gdzieś powietrze i płyn tez opadnie.
Jest kilka przypadków uszkodzenia uszczelki. Płyn może leciec do oleju, płyn może lecieć do cylindra ( wtedy są jego ubytki i żazwyczaj cięzki rozruch poranny ) , płyn może lecieć na zewnatrz głowicy.
Jeśli byś miał uszkodzenie miedzy cylindrem a układem chłodzenia to przy mocnym przegazowaniu w zbiorniku wyrównawczym pojawiły by się bąble ( spalin ) wydostające sie z dolnych węzy .
Poziom na rozgrzanym silniku wzrośnie gdy odkręcisz korek ( zasadę opisałem poprzednio). Popełniłem też w opprzedniej wypowiedzi mały bład bo faktycznie na gorącym silniku poziom w zamkniętym układzie opada. Może to też świadczyć o źle odpowietrzonym układzie , jak otwiera sie duży obieg to płyn opada bo zapowietrzona chłodnica się napełnia itd..
Tak samo ćisnienie panujące w układzie może spręzyć zalegające gdzieś powietrze i płyn tez opadnie.
Jest kilka przypadków uszkodzenia uszczelki. Płyn może leciec do oleju, płyn może lecieć do cylindra ( wtedy są jego ubytki i żazwyczaj cięzki rozruch poranny ) , płyn może lecieć na zewnatrz głowicy.
Jeśli byś miał uszkodzenie miedzy cylindrem a układem chłodzenia to przy mocnym przegazowaniu w zbiorniku wyrównawczym pojawiły by się bąble ( spalin ) wydostające sie z dolnych węzy .