Witam mam problem z autkiem w który bije serce marki renault, chodzi o carisme DiD czyli silniczek 1,9 DiD, bądź 1,9 DCi 102KM 2000r, opisze co zrobiłem i jaki problem pozostał nadal:
na początku autko gasło, strasznie wolno wkręcało sie na obroty, dużo paliło, dymiło jak stary ciągnik, wstawienie autka na warsztat i diagnoza, padnięta turbina i wtryski, turbo i komplet wtrysków został zregenerowany, wymieniono komplet filtrów, olej, wyczyszczono przewody do intercoolera oraz sam intercooler.
po tych zmianach Misiek ożył, lecz pozostały wady, turbo zaczyna pompowac od 2500 obrotów (od tych obrotów zaczyna dopiero jechać), oraz spalanie w mieście ok 12L (chyba spowodowane tym że musze go troszke bardziej cisnąć zanim zacznie pompować turbina) serwis stwierdził egr do wymiany bo oni nie czyszczą. zabrałem autko z tamtego serwisu i stwierdziłem że egr wyczyści mi już znajomy mechanik, EGR wyczyszczone, dodatkowo wyczyszczono też plastikowe kolanko przy vacupompie (na mitsumaniakach opisują że ono także może być przyczyna późnego załączenie się turbiny), składanie wszystkiego do kupy i i efekt taki że teraz auto kręci się TYLKO DO 2500 obrotów i dalej nie reaguje...
mechanik szukając przyczyny stwierdził iż może to być wina pękniętej mębrany w grzybku który steruje przepustnicą gaszącą, zamówiłem używkę i czekam na przesyłkę.
czy z Was ma jeszcze jakieś przypuszczenia dlaczego po czyszczeniu egr oraz kolanka od vacupompy autko tak dziwnie sie zachowuje ? czy przykładowo przy czyszczeniu otworu na egr mógł wpaść do dolotu jakiś paproch sadzi który blokuje łopatki turbiny ?
za wszystkie rady z góry dziękuje. Pozdrawim
[1.9 DCi] nie kręci się wyżej niż 2500 ?
Moderator: Grupa Moderatorów
- Rufus
- Oklejony
- Posty: 850
- Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
- Renault: Renault Latitude
- Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
O to możesz być spokojny - nawet jakbyś zablokował łopatki turbiny, to silnik będzie się kręcił do końca, tylko nie będzie miał mocy.derpin pisze:czy przykładowo przy czyszczeniu otworu na egr mógł wpaść do dolotu jakiś paproch sadzi który blokuje łopatki turbiny ?
To wygląda, jakby dostawał za mało paliwa, ale piszesz, że filtr paliwa wymieniony - może układ wtryskowy padnięty i odcina paliwo?
A po podpięciu pod komputer jakie błędy wykazuje? Uważam, że od tego powinieneś zacząć litanię.
pompa wtryskowa ? ta na spięta na rozrządzie została sprawdzona jeszcze w pierwszym serwisie, nie wykazało żadnej usterki.Rufus pisze:To wygląda, jakby dostawał za mało paliwa, ale piszesz, że filtr paliwa wymieniony - może układ wtryskowy padnięty i odcina paliwo?
check engine zapala się na starcie i gaśnie tak jak by nie było żadnej usterki, w pierwszym serwisie mieli komputer boscha pod który go podłączyli i niby było ok. znajomy mechanik nie ma kompa ;/Rufus pisze:A po podpięciu pod komputer jakie błędy wykazuje? Uważam, że od tego powinieneś zacząć litanię
katalizator ten pierwszy zaraz przy turbinie wyczyszczony bo poprzedni serwis stwierdził że jest zapchany.G-Boy pisze:aaa..czekaj..a wydech jest ok? Nie zapchal sie jak padla turbina?
tak jak pisałem wcześniej po wyjeździe z pierwszego serwisu autko kręciło sie do końca skali, problemami było tylko za duże spalanie oraz za późne załączanie sie turbo.
po czyszczeniu przewodów od vacu oraz zaworu egr, kręci sie już tylko do 2500 i koniec.
gdzie ten czujnik się znajduje ? czy można go jakoś sprawdzić ?lucaseso pisze:Czujnik położenia wału? działa na zasadzie licznika rowerowego - jeśli uszkodzony może dawać fałszywy sygnał. tzn. że silnik osiągnął maxymalne obroty... Moze to jest przyczyna
dzięki za dotychczasowe rady
czy w szczecinie jest jakiś dobry spec od 1,9 dci ? i nie koniecznie aso ? mam już dosyć tego auta w regeneracje wtrysków turbiny i wszystkim co z tym związane poszło już prawie 6 tys, a to dalej nie chce jeździć jak dawniej.
a może to pomocne w tej chwili na liczniku jest 237 tys, z przelewającymi wtryskami i dymiącą trubiną zrobiłem trochę km może z 5 tys (nie było funduszu na naprawę a auto potrzebne do pracy) czy dymiąca ostro turbina mogła zatkać coś jeszcze ?
http://www.frakcja-zachodnia.pl/viewtop ... f2907bcda4 tutaj poczytasz. Ja osobiscie nie korzystam z uslug warsztatow, ale wiem ze polecaja chlopaki:)
dzieki za adresy i dotychczasową pomoc, niestety serwis ten nie robi diesli. problem można powiedzieć rozwiązany, przyczyna nie kręcenia się wyżej niż 2500obr była pęknięta mębrana w grzybku sterującym przepustnicą gaszącą, widocznie uciekało tam powietrze pompowane przez vacu i autko nie chciało sie kręcić wyżej.
natomiast problem za późno załączającej sie turbiny został zdiagnozowany przez szczeciński AUTO ARS, okazało się ze przepływomierz mimo iż odczyty z niego są prawidłowe to po podmianie na inny autko zap.... jeździ jak trzeba ;D
teraz został jeszcze jeden problem mianowicie ciążko pali po nocy, (świece wymienione, filtr paliwa też), i tu pojawia sie pytanie w pierwszym warsztacie (tam gdzie wymieniałem wtryski i turbo) ściągali mi też pompę wtryskową do testów na maszynie i czy w tym silniku jest jakaś statyczna regulacja pompy wtryskowej którą mogli przeoczyć ??
acha wszystkim ze szczecina i okolic ZDECYDOWANIE ODRAZDAM SERWIS DIESLI BOJARSKI, mimo iż mają sprzęt to pracuja tam ludzie nie kompetenti i nie mili.
natomiast problem za późno załączającej sie turbiny został zdiagnozowany przez szczeciński AUTO ARS, okazało się ze przepływomierz mimo iż odczyty z niego są prawidłowe to po podmianie na inny autko zap.... jeździ jak trzeba ;D
teraz został jeszcze jeden problem mianowicie ciążko pali po nocy, (świece wymienione, filtr paliwa też), i tu pojawia sie pytanie w pierwszym warsztacie (tam gdzie wymieniałem wtryski i turbo) ściągali mi też pompę wtryskową do testów na maszynie i czy w tym silniku jest jakaś statyczna regulacja pompy wtryskowej którą mogli przeoczyć ??
acha wszystkim ze szczecina i okolic ZDECYDOWANIE ODRAZDAM SERWIS DIESLI BOJARSKI, mimo iż mają sprzęt to pracuja tam ludzie nie kompetenti i nie mili.