iparts></a>
<a href= francuskie

[Espace IV]Czy to na pewno bi-ksenony?

Moderator: Grupa Moderatorów

robas1

[Espace IV]Czy to na pewno bi-ksenony?

Post autor: robas1 »

Witam!
Kupiłem Renault Espace z, jak zapewniał sprzedawca, reflektorami bi-ksenonowymi (na zdjęciu).
Nie jestem jednak przekonany, czy to na pewno bi-ksenony (czyli ksenon świeci i na światłach mijania i na drogowych - "długich"), bo oprócz żarówki ksenonowej (na pewno jest to taka) jest włożona obok reflektora ksenonowego również żarówka chyba H1 lub H7. Czy ta druga żarowka to tylko atrapa, czy sprzedawca nabił mnie w butelkę i nie są to jednak bi-ksenony tylko zwykłe ksenony?
Ktoś ma dla mnie jednoznaczną odpowiedź?
Obrazek
Ostatnio zmieniony wtorek, 29 grudnia 2009, 11:12 przez robas1, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5807
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: VoN »

Według mnie jest w porządku Soczewka z Xenonem i Żarówka, alee według google powinno być tak:
Biksenon od zwykłego ksenonu różni się dodatkowo światłem długim również realizowanym na bazie ksenonu.

Biksenon przeważnie realizowany jest na bazie przesuwnego palnika ksenonowego lub przesuwnej przysłony palnika.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ :D
Obrazek

robas1

Post autor: robas1 »

Nie są to jednak bi-ksenony. Jest oddzielna żarówka halogenowa do świateł długich. Wczoraj sprawdzałem.
Czeka mnie bój ze sprzedawcą....

Misio
Oklejony
Oklejony
Posty: 89
Rejestracja: niedziela, 13 grudnia 2009, 23:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Misio »

Z tego co wiem na długich jest światło z xenonów dopalane zwykłą żarówką i tak jest to zawsze realizowane (chyba ze jest lampa z jednym źródłem światła - ale chyba takich nie ma, przynajmniej ja takich nie kojarzę)...zarówno w układach xenonowych jak i bi-xenonowych.

Też mam taki układ ale w Scenicu i według specyfikacji są to bi-xenony - ale nie sprawdzałem czy projektor świeci pełnym światłem czy przyciętym podczas pracy długich.
Gr. Scenic 1,9dCiObrazek
Clio IIphII 1,5dCi Obrazek

Misio
Oklejony
Oklejony
Posty: 89
Rejestracja: niedziela, 13 grudnia 2009, 23:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Misio »

Sprawdziłem i u mnie na 99% są bi-xenony wie podejrzewam ze całkiem możliwe ze w E IV będą również bi - znaczy że podczas pracy na ustawieniu drogowym przycinająca cześć pasma światła zasłonka zostaje ominięta/przesunięta i oba palniki i żarówkowy i xenonowy świecą pełną powierzchnią lustra...
Gr. Scenic 1,9dCiObrazek
Clio IIphII 1,5dCi Obrazek

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

Biksenon ZTCW realizowany jest tylko za pomocą ksenonu - ten sam projektor daje światło mijania i po przesunięciu przesłony/żarnika daje światło drogowe - bez pomocy halogenów.
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

Misio
Oklejony
Oklejony
Posty: 89
Rejestracja: niedziela, 13 grudnia 2009, 23:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Misio »

Ale spotkałeś się z jednopalnikowymi bi-xenonami ? A nawet jak są to co z tego ?
To że są też halogeny to nie znaczy że w zestawie lampowym jest tylko xenon.
Większość aut ma światła drogowe realizowane poprzez kombajn = czyli zapalenie światła z projektora (że lampy są soczewkowe to nie znaczy ze xenonowe) oraz zapalenia światła halogenowego - równocześnie.
Gr. Scenic 1,9dCiObrazek
Clio IIphII 1,5dCi Obrazek

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

Bi-ksenon

Jest to produkt firmowany przez firmę Hella. Rodzaj reflektora ksenonowego, w którym pojedyncza żarówka wyładowcza jest wykorzystywana do wytwarzania światła mijania oraz drogowego.
Bi-ksenon

Działanie lampy biksenonowej opiera się na ruchomej przesłonie, której zadaniem jest sterowanie strumieniem światła w zależnością od aktualnych wymagań na drodze. W czasie gdy jest ona podniesiona wytwarza granicę światło-cienia zgodną z wymaganymi warunkami dla świateł mijania. W momencie gdy jest opuszczona światło drogowe ma swobodny tor przed sobą

W reflektorze biksenonowym światła drogowe mają taką samą barwę, co światła mijania. Poza tym światło drogowe charakteryzuje się szerokim i intensywnym promieniem zapewniającym lepszą widoczność na pustych odcinkach drogi.
źródło: mojeauto.pl

Poza tym wszystkie biksenony, które ja widziałem - światła drogowe mają realizowane tylko ksenonem. W Clio mamy światła ksenonowe i przy przełączeniu na drogowe "dopalają się" halogeny, ale to nie są biksenony (z resztą sama nazwa biksenon wszystko wyjaśnia).
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

Misio
Oklejony
Oklejony
Posty: 89
Rejestracja: niedziela, 13 grudnia 2009, 23:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Misio »

I jak najbardziej się z tym zgodzę że bi-xenon to taki który przy wykorzystaniu jednego palnika realizuje światła długie i krótkie - bo to definicja bi-xenonów.
Czyli twierdzisz ze auta z bixenonami mają tylko jeden palnik (na stronę) i żadnych innych świateł? Ja niezbyt kojarzę auta z jednym źródłem światła z xenonanmi...
Większość nowszych BMW czy Audi mają bi-xenowny - podczas pracy w układzie mijania pracuje xenon przysłonięty odpowiednią zastawką.
Natomiast podczas pracy świateł drogowych są jest właśnie usuwana przysłonka w palniku oraz dołącza się światło halogenowe.
A jeżeli by miały mieć realizowane światła tylko xenonem to po co np w BMW te reflektory wewnętrzne ?

Nigdy sie nie spotkałem żeby w światłach xenonowych xenony gasły - ale często mają reflektor dodatkowy do pracy w układzie świateł drogowych.
W xenonach świecą cały czas palnik w systemie mijania (tak jak w Twoim Clio) a podczas przełączenia na drogowe one świecą cały czas tak samo niesymetrycznym światłem a dopalane światło jest światłami halogenowymi.
Natomiast w bi-xenonach po przejściu na światła drogowe elektromagnes przesuwa palnik lub samą zasłonkę i wówczas projektor świeci pełnym światłem ale też często ono jest dopalane światłem halogenowym.
Gr. Scenic 1,9dCiObrazek
Clio IIphII 1,5dCi Obrazek

robas1

Post autor: robas1 »

U mnie (jak widać na zdjęciu) są zdecydowanie ksenony, nie bi-ksenony. Tak jak niektórzy moi przedmówcy zauważyli: bi-ksenony są realizowane w ten sposób, że CAŁY CZAS świeci żarówka ksenonowa i jest tylko przełączana przesłonka na światła długie/mijania. Takie światła, w których zapala się dodatkowa żarówka halogenowa to "zwykłe" ksenony.
A zatem i mnie i kolegę Misia zrobiono w BALONA!
Ja zresztą już złożyłem reklamację w tej sprawie. Kodeks cywilny daje nam takie prawo. Jest to niezgodność towaru z umową (bi-ksenony mam na PIŚMIE, na umowie sprzedaży!)

Podejrzenia u mnie wzbudził fakt, gdy stałem do skrętu w lewo i ktoś z naprzeciwka mignął mi światłami (chciał mnie przepuścić). I WYRAŹNIE wtedy zobaczyłem silniejszy błysk KSENONÓW, nie dodatkowej żarówki halogenowej.

Zresztą pocztajcie sobie co to są bi-ksenony na stronach Renault Polska http://www.renault.pl/swiat-renault/bez ... waniu-zag/ (i tu mały cytat):
Reflektory ksenonowe i bi-ksenonowe:

...Reflektory ksenonowe przyczyniają się do podwyższenia bezpieczeństwa czynnego podczas jazdy po zmroku. Jako światła mijania posiadają większy zasięg (ponad 100 m zamiast 40 m) oraz szerszy strumień światła, polepszając w ten sposób widoczność. Ponadto gęstość strumienia światła oraz jego barwa są bardzo zbliżone do właściwości światła dziennego, a jednocześnie nie powodują oślepiania kierowców innych pojazdów na drodze. Po wyposażeniu większości swych samochodów w reflektory ksenonowe, Renault po raz pierwszy wyposażył swój model Espace IV w reflektory bi-ksenonowe, które prócz samej żarówki posiadają również ruchomą przysłonę, umożliwiającą przejście z położenia świateł mijania do świateł długich.

i dalej:

...Reflektory bi-ksenonowe posiadają żarówkę wyładowczą wyposażoną w składaną przesłonę, umożliwiającą zmianę świateł mijania na światła długie. Strumień światła reflektorów tego typu jest dwa razy silniejszy niż światło reflektorów halogenowych konwencjonalnych, zaś barwa oświetlenia jest zbliżona do światła dziennego.
Zastanawiam się tylko jakim cudem znalazły się u mnie ksenony skoro obecnie w ofercie znajdują się dla Espace IV tylko: 1) zwykłe światła halogenowe 2)światła bi-ksenonowe 3) światła bi-ksenonowe kierunkowe?

To są właśnie moje ksenony, NIE bi-ksenony:


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony środa, 30 grudnia 2009, 09:49 przez robas1, łącznie zmieniany 1 raz.

Misio
Oklejony
Oklejony
Posty: 89
Rejestracja: niedziela, 13 grudnia 2009, 23:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Misio »

Czy lamy mają bi czy nie bi to zależy od konstrukcji palnika i tylko od tego a nie czy są zamontowane w kloszach zespolonych czy pojedynczych...
np nie wierzę żeby taki Mercedes CLK 2005 Coupe nie miał bi-xenonów a każdy ma podwójne światła czyli na długich dopala światłem halogenowym
Obrazek
Jest to też podyktowane tym iź soczewki mają dość wąski pas światła a światło z dodatkowego halogena można rozproszyć tak by właśnie świecił bardziej po bokach...ale tam gdzie jest najważniejszy pas, czyli przed autem, leci dalej jasne światło z xenona.

Żeby być pewnym to ściągnij kostki z żarówek halogenowych i w nocy na ścianie przy zmianie światła mijania na drogowe będzie widać czy zmienia się geometria światła czy nie...(ewentualnie jakoś sprytnie zasłoń część halogenową jak dojście do kostek elektrycznych są tak trudne jak w Scenicu (nie polecam wyciągać bezpieczników czy przekaźników gdyż sterowanie projektorem może iść z tego samego źródła).
Lub pojedź do stacji diagnostycznej / robiącej przeglądy techniczne - tam na przyrządzie wyjdzie czy zmienia się geometria światła czy nie...
Sam bym sprawdził ale jestem ostatnio mocno zajęty i nie mam czasu się z tym bawić...a z drugiej strony tak rzadko używam długich ze tak naprawdę mi na tym nie zależało jak kupowałem (dla mnie plusem były xenony na ustawieniu świateł mijania - bo to naprawdę kolosalna różnica w porównaniu do halogenowych - a na długich udaje mis ie pewnie jeździć około 1h rocznie, mimo że robię rocznie ponad 30 000km z czego pewnie około 2/3 nocą).
Tak ze zdjęcie reflektorów wcale nie jest dowodem czy to są bi-xenony czy tylko pojedyncze.
Jak kolega ma na papierze BI to ja nie wierze żeby ich tam nie było :-) chyba ze to papier od jakiegoś handlowca :-)

ps. i naprawdę uważam że lepiej jest spokojnie coś sprawdzić, dowiedzieć się niż gorączkować się i łapać przesłanek które wcale nic nie mówią...u mnie podczas zmiany długie a krótkie ewidentnie coś stuka (podejrzewam ze to właśnie jest przesuwająca się zasłonka świateł krótkich)
Gr. Scenic 1,9dCiObrazek
Clio IIphII 1,5dCi Obrazek

robas1

Post autor: robas1 »

UWAGA, UWAGA!

Kolega Misio MA JEDNAK RACJĘ!

Teraz już z całą pewnością stwierdzam, że to jednak SĄ bi-ksenony !

Pomimo moich głębokich "studiów" tematu w internecie, przeczytania WIELU stron (łącznie z europejskimi stronami "Hella" i stroną renault.pl) i obejrzenia WIELU filmików na youtube, które wszystkie tylko utwierdzały mnie w twierdzeniu, iż nie mam bi-ksenonów OSTATECZNIE, po przeczytaniu opisu bi-ksenonów na AMERYKAŃSKIEJ stronie Helli http://www.hella.com/produktion/HellaUS ... _Xenon.jsp stwierdziłem "organoleptycznie", że to jednak SĄ BI-KSENONY.

W amerykańskim opisie jest jedno zdanie, które zmusiło mnie do kolejnego dokładnego obejrzenia moich reflektorów, a mianowicie jest tam napisane, że oczywiście bi-ksenony mają ruchomą przesłonę (mijania/długie), ale Hella oprócz tego montuje dodatkowy reflektor halogenowy w celu (UWAGA!): możliwości "migania" światłami!. Na europejskich stronach ani słowa o tym!

I rzeczywiście: wczoraj po południu wpadłem na pomysł zrobienia eksperymentu: zasłoniłem z grubsza tą część reflektora, gdzie świeci halogen grubym materiałem i patrzyłem na ścianie garażu co się dzieje. Ku mojemu zaskoczeniu światło ksenona się ZMIENIAŁO i było słychać przeskakiwanie czegoś (pewnie przesłony), co wcześniej brałem za stukanie przekaźnika. Wcześniej tej zmiany nie było widać, bo światło halogena skutecznie "zamazywało" obraz ksenona.

Trochę mnie (i wszystkich tych, którzy mnie utwierdzali w błędnym mniemaniu) Renault zrobiło w konia, bo zastosowali nietypowe (wg opisu Helli) rozwiązanie doświetlania ksenonów halogenami w czasie jazdy w nocy.
Całe zamieszanie może też wynikać z polskich przepisów, które każą nam jeździć na światłach całą dobę i w naszym kraju Renault programuje automatyczne włączanie świateł (które mam) nie za pomocą czujnika światła, lecz po prostu po włączeniu zapłonu. Wtedy ten cały system prawdopodobnie odbiera jednak z zewnątrz informację o tym, że jest jasno, ale ksenony są włączone "na sztywno", świecą cały czas i stąd całe zamieszanie.

Pozostaje niestety ubolewać, iż sprzedawcy autoryzowanych dealerów Renault są niedoinformowani (bo takowy tylko mnie utwierdził w moim przekonaniu, że nie mam bi-ksenonów, gdy byłem zgłosić reklamację) i nie potrafią rzetelnie wytłumaczyć działania elementów samochodu.
W każdym razie reklamacja ta była już tylko kropką nad "i", bo było zdecydowanie duuuużo więcej zastrzeżeń co do stanu samochodu i brakujących w dniu wydania elementów wyposażenia.

Mam nadzieję, że cały ten wywód przybliżył nam wszystkim tematykę różnic pomiędzy bi-ksenonami i ksenonami i pozwoli w przyszłości ustrzec się od podobnych problemów i wątpliwości.

NA TYM TEMAT Z MOJEJ STRONY ZAMYKAM!
Ostatnio zmieniony czwartek, 31 grudnia 2009, 12:35 przez robas1, łącznie zmieniany 2 razy.

Misio
Oklejony
Oklejony
Posty: 89
Rejestracja: niedziela, 13 grudnia 2009, 23:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Misio »

To mnie cieszy że jednak masz te bi-xenony.
O niekompetencji salonów - nie będę pisał (tym bardziej tu w tym topiku) mimo że miał bym też dużo do napisania...
Gr. Scenic 1,9dCiObrazek
Clio IIphII 1,5dCi Obrazek

marky
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: niedziela, 25 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: DC

Post autor: marky »

zarowno w espace jak i w scenicu w momencie zalaczania drogowych podawane jest 12v na dodatkowa zarowke halogenowa, oraz na silownik ktory powoduje podniesienie metalowej przeslony generujacej odciecie na swiatlach mijania. Jak ktos bardzo chce to moge cyknac fotke.

robas1

Post autor: robas1 »

Fotkę masz już powyżej. Przyjżyj się. To właśnie taki przypadek o jakim piszesz.

ODPOWIEDZ