Mam:
Renault Espace 3, rocznik 2000, silnik 2.0 benzyna + LPG
Problem:
Rozrusznik nie kręci; gdy przekręcam (pierwszy stopień przekręcenia) kluczyk elektryka działa (szyby się opuszczają, radio działa, deska rozdzielcza się podświetla) ale gdy przekręcam dalej żeby odpalić to nie kręci - słychać tylko cyknięcie gdzieś w silniku, deska rozdzielcza na chwilkę przygasa (jakby miał właśnie zakręcić) ale nie kręci a kluczyk nie stawia oporu w stacyjce (tak jakby stawiał przy normalnym kręceniu rozrusznikiem) - chodzi prawie luźno.
Historia:
Wczoraj rano odpalił normalnie ale od razu usłyszałem że silnik głośno działa, coś jakby powietrze pod ciśnieniem świszczy (objaw 1) na moje ucho z prawej strony silnika. Ale postanowiłem pojechać, raz kozie śmierć.
Przejechałem około 1km (głośniej działał), w pewnym momencie zorientowałem się że mam ciemno na desce rozdzielczej, wskaźnik nabicia butli zgasł. Puściłem sprzęgło i silnik zaskoczył (wydaje mi się że "odpalił" z rozpędu bo jechałem przecież). Udało mi się zjechać bezpiecznie na bok. Silnik chodził. Zgasiłem go. Otworzyłem maskę, było trochę dymu i zapach spalenizny elektronicznej prawdopodobnie. Zostawiłem staruszka na noc na dworze.
15h później wsiadam, próbuję odpalić i kluczyk nie stawia oporu w stacyjce (objaw 2).
Nie wiem czy objaw 1 i objaw 2 są ze sobą powiązane.
Czy jestem w stanie to połatać tak żeby zjechać do warsztatu? Czy Od razu lawetę? Albo od razu na żyletki?
[Espace 3 2000 2.0 benzyna + LPG] Dymek z komory silnika, potem rozrusznik nie kręci
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: piątek, 10 stycznia 2020, 09:23
- Renault: Espace
- Silnik: 2.0 benzyna + LPG
- cyklista
- KLUBOWICZ
- Posty: 1304
- Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 18:18
- Renault: Scenic 1-ph2
- Silnik: 1,6 -16v
- Lokalizacja: Ł ó d z k i e
Re: Dymek z komory silnika, potem rozrusznik nie kręci
dla mnie jakby automat na rozruszniku nie odbił i będzie do roboty to tylko moje skojarzenia
# 39 Cyklista to już minęło,15 lat
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Dymek z komory silnika, potem rozrusznik nie kręci
To moje domysły ale być może rozrusznik nie wyzębił i jak cały czas jechałeś to pracował (świst) Możliwe że coś usmażyłeś
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- Broov
- Pasqda
- Posty: 3244
- Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
- Renault: 2xScenic i Megane
- Silnik: 2x1.6 i 2.0
Re: Dymek z komory silnika, potem rozrusznik nie kręci
Jak stacyjka nie stawia oporu to pewnie pękła sprężyna co spowodowało najprawdopodobniej ze po odpaleniu silnika kluczyk nie wrócił na odpowiednia pozycję i rozrusznik dalej kręcił.
Rozrusznik wyjmij i oceń straty , stacyjka tez do naprawy abo wymiany.
Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
Rozrusznik wyjmij i oceń straty , stacyjka tez do naprawy abo wymiany.
Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
Jest:
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.